Yeni eğitim-öğretim döneminin yüz yüze olan ilk haftasını geride bıraktık. Okulun havasını maskeyle de olsa soluyabilen öğrenciler ayrı bir heyecan yaşadı. Nede güzel telaşlardı okul hazırlıkları. Bu yıl çok az öğrenci o telaşa dahil oldu. Hiçbir şey eskisi gibi değil. Keşke eski sağlıklı günlerimizdeki gibi olsa. Ne yapalım bu da bir süreç. En yakın zamanda eski sağlıklı, maskesiz günlere kavuşmak tek dileğimiz. Okul koridorlarında koşuşturan öğrenciler görmemiz tek dileğimiz.
Ailelerin de sürece dahil olduğu EBA gündemimiz. Evin okula dönüşmesi ve kendi tanımından çıkması çocuk için anlaşılması zor olabilir. Tatil modundan çıkamayan, geç yatıp sabah uykulu gözlerle ve kahvaltı yapmadan ders dinlemeye çalışan öğrenciler var. Yüz yüze eğitim varmış gibi dersten en az bir saat önce çocuklarımızı uyandıralım. Kahvaltı yaparak üstünü değiştirmesini (pijamaları ile gün içinde kalmamasına özen gösterilmeli), kitap, defter, kalem vs. hazırlamasını sağlayalım. Ders öncesi rutinleri yerine getirmesi motive olmaları açısından önemlidir.
Öğrencilerimize derslerinin ciddiyetini ve şu anki imkanları en iyi değerlendirmeleri gerektiklerini sık sık yineleyelim. Ders esnasında dikkatlerini dağıtacak objeleri etraftan uzaklaştıralım. Evin uygun bir köşesini çocuğa ayıralım ve çocuğun her gün aynı yerde çalışmasını mümkün kılalım. Uzaktan eğitim sistemini ebeveynler olarak da incelemeliyiz ve uzaktan eğitim kaynaklarının yetersiz kaldığı noktalarda aradığı cevapları bulabilmesi için öğrencilerimizi bilgi kaynaklarına yönlendirmeliyiz. Aynı zamanda oyuna da zaman kalacak şekilde planlama yapalım. Yarım saat ders, yarım saat okuma, bir saat dinlenme gibi yaş grubuna ve sınıf düzeyine göre çocuklar beraber bir program yapmak, çocuğun sınırlarını bilmesini sağlar. Sınırlar çocuklar için güven demektir! Ders aralarında kalkıp hareket etmeleri, isterse kısa bir oyun, dans gibi aktivitelerle bir mola vermeleri de motivasyonlarını arttıracak ve bedensel sağlıklarını korumakta etkili olacaktır.
Uzun zamandır beklediğimiz üyemiz evimize geldiğinde aile üyeleri ve tüm çevre değişim zamanıyla karşı karşıya kalır.Çünkü küçük bebekler de anne karnı dışında hayatta kalmak için büyük bir çaba sarf edecektir. Bebekler neye ihtiyacı olduğunu,nasıl hissettiğini sesiyle hareketleriyle anlatmaya ça
Ahlak gelişimi üzerine birçok kuramcının farklı bir görüşü,farklı araştırmaları mevcuttur.Bu bağlamda ahlak gelişimi karmaşık bir konudur.Fakat son yıllarda çocukların mutluluk oranına ve değerlere atfettiği anlamlara odaklanmak yerine çocukların başarılarına odaklanıldığı gerçeği birçok araştırmada
Gelişim çok yönlüdür ve gelişimsel alanlar birbirleriyle bağlantılıdır. Örneğin iletişim becerileri, sosyal becerileri, dil becerilerini etkiler ve bir bütün halinde gelişim ilerler. Bir bebek doğduğu andan itibaren organizmasında hacimsel olarak artış görülür. Bu artış büyüme olarak adlandırılır
Ağırlaşan yaşam koşulları anne ve babaların sorumluluklarının giderek artmasına sebep oluyor. Anne ve babanın zihinsel ve bedensel yorgunluğunun artması ve aile içi yeterli ve etkin zaman geçirememek suçluluk duygusu ve bıkkınlık ile karışıyor. Aile içi iletişim sorunları ortaya çıkıyor. Şikayet alı
Öğretmen olan ile öğretmenlik yapan arasında belirgin farklar vardır. Yaklaşık beş altı gün önce gündeme gelen görüntüler üzücüydü.Okula alışamamış birinci sınıf öğrencisi ve öğretmeni gündeme gelmişti.Hepimiz öğretmenlik yapan ve öğretmen olan öğretmenin belirgin farklarını hissettik. Öğretmenl
Çocuğumuzun 72-84.ayları okul ile tanıştığı dönemi kapsamaktadır.Çocuklarımız okul çocuğu oldu diye oyun çocuğu olmaktan çıkmadı.Onlar hala oyun çağındadır.Okulun getirdiği sorumlulukların altında ezilmelerine izin vermeyelim.Onların oyun isteğini anlayışla karşılayalım.Düzenli bir program ile oyun