Çocuğumuzun 72-84.ayları okul ile tanıştığı dönemi kapsamaktadır.Çocuklarımız okul çocuğu oldu diye oyun çocuğu olmaktan çıkmadı.Onlar hala oyun çağındadır.Okulun getirdiği sorumlulukların altında ezilmelerine izin vermeyelim.Onların oyun isteğini anlayışla karşılayalım.Düzenli bir program ile oyun ve ödev saatlerini planlayabilirsek dönemin kazanımlarına sağlıkla ulaşmış oluruz.
Özellikle bu dönemde henüz oyun çağından çıkmamış çocuklarımız masa üzerinde fazla zaman geçirdiği için fiziksel aktivitelere daha fazla ihtiyaç duyar.Onların ihtiyaçlarını yönlendirelim.Özellikle fiziksel aktiviteleri içeren spor alanlarına (belli bir program dahilinde ) düzenli olarak yönlendirelim.
YILDIZ Hikayesi
Ömer,birinci sınıftaydı ve okuma ve yazmaya henüz alışamamıştı özellikle de okuma yapmayı hiç sevmiyordu.Ama kelime dağarcığını geliştirmek ve okumasını istediği seviyeye getirmek için her gün okuma yapması gerekiyordu.Her gün 20 sayfa okumalıydı.Annesi okuma saatlerinde Ömer'e eşlik ediyor ve merakla kitabı birlikte okuyorlardı.Annesi her sayfadaki bir kelime için bir yıldız çizerek okumayı oyuna çevirmişti.Bir sayfada 25 kelime varsa 25 yeni yıldız ve kitabın sonunda 500 yıldız kazanıyordu. Ömer zamanla okumayı sevdi ve yeni kitaplar için heyecanla seçim yapıyordu.
Ömer annesinin onunla birlikte, her gün düzenli bir şekilde kitap okumasıyla;
-okumanın çok önemli bir aktivite olduğunu ,
-annesinin onun okumasını önemsediğini,
-gayret etmeyi,sabırla çabalamayı öğrenmiş oldu.
Özellikle okula yeni başlamış çocuklar farklı birçok sosyal deneyimler elde ediyorlar.Bu yenilikler ve akademik sorumluluklar onların ailelerine olan ihtiyacını arttırmaktadır.Bu ihtiyaç şefkat ile ,olumlu iletişim ile giderilirse dönemin kazanımlarını toplamış oluruz.
Neler yapalım?
*Bu dönemde okudukları kitaplar ilerideki akademik başarılarını ve duygu kontrollerini şekillendirir.Çocuklar bu dönemde merak duygusunu kitaplar ile yeniden şekillendirecektir.Dolayısıyla birlikte kitap okuyalım.
*Okulunu ,öğretmenlerini,arkadaşlarını tanıyalım.
*Gün içersindeki deneyimleri hakkında sohbet edelim.
*Spor yapmasına özellikle gün içinde bir saat aktif olarak hareket etmesine imkan sağlayalım.
*Ailece her akşam aktif bir oyun oynayalım.Hafıza ve sayı oyunları,bilmeceleri,minik parkur oyunları vb.
*Kendileri için sağlıklı atıştırmalıklar hazırlayabilmeleri için mutfağa girmelerini teşvik edelim.
Bu dönemdeki çocuklar desteğimize ihtiyaç duydukları kadar ,oyuna ihtiyaç duydukları kadar küçük ,bağımsız hareket etmek isteyecek kadar da büyüktür.
Sabır ve empatiyle...