Birinci sınıf anneleri bu cümleyi oldukça çok duymuş olabilir. Bu durumda anneler çocuğum yazmamak için bahaneler üretiyor diye düşünülebilir. Fakat bilmemiz gereken şey şu ki gerçekten yazı yazarken elleri ağrıyor olabilir.
Henüz küçük kas hareketlerinin tam olarak gelişmemesinden kaynaklı bir durumdur. Küçük kas becerilerini tutma, kavrama, yazma yırtma, çizme, yapıştırma, kesme aktiviteleri olarak düşündüğümüzde okul öncesi dönemde yeterince geliştirme imkanı bulamamış çocuklar kalemle ve kağıtla tanıştığında, yazı yazarken ve çizgi çalışması yaparken ellerinde ağrı hissedebilirler.
Küçük kas hareketleri,ince motor beceriler bir objeyi avuç içi ile kaba bir şekilde tutmadan, baş ve işaret parmağını birleştirerek ince bir şekilde tutma becerisinin kazanılmasına doğru ilerlemektedir.Dolayısıyla bebeklerin ilk bir yıl içinde kavrama becerisinin gelişmesiyle başlar.Bebeğin kavrama becerisi geliştikçe 2.yılın sonlarına doğru kalem tutma becerileri gelişmeye başlar ve böylece el-göz koordinasyonunun gelişmesiyle de ilk karalama dönemi başlamış olur. Parmak ve başparmak kontrolü arttıkça da çocuk elinin parmaklarını ve başparmağını kullanarak ayarlamalar yapabilmeye başlar.Eli kalemin ucuna yaklaşır.Kalemi ve parmaklarını , ellerini kullanım sıklığıyla paralel olarak da kontrollü çizimler gerçekleşmeye başlar. Özellikle beş-altı yaşlarında boyama çalışmalarında daha kontrollü ve başarılı oldukları görülür. El ve parmakların kontrolü geliştikçe çocuğun kesme, boyama, yapıştırma, boncuk dizme gibi becerileri de gelişmektedir.
Okul Öncesi dönem önemli !
İnce motor gelişiminde gecikme yaşamamak adını okul öncesi dönemde çocuklarımızın becerilerini desteklemeliyiz.Küçük kas becerileri ve görsel algılamadaki yetersizliklerden dolayı bu destelemeyi yaparken çocukların etkinlikleri zorlanmadan eğlenceli bir şekilde yapmaları için büyük, geniş nesnelerle etkinlik yapmalarına imkan yaratmalıyız. Örneğin büyük fırçalar, kalın pastel boyalar ve kalemler, büyük puntolu kitaplar, iri delikli boncuklar, büyük boy materyallerle daha rahat çalışabilmektedirler.Ve ince motor hareketler, genel olarak motor gelişim ile sosyal gelişim gibi diğer gelişim alanlarının da ayrılmaz bir parçasıdır. Örneğin yazma gibi ince motor becerileri, yazılı fikirleri iletmek için önemlidir. Saçlarını veya dişlerini fırçalamak gibi bakım etkinlikleri ince motor hareketler olarak kabul edilmektedir.
Küçük kaslarımızı evde nasıl destekleyelim?
Okulun ve yeni düzenin yoğunluğunda eğlenceli etkinlikler çocuklarımızın kaslarını destekleyecek ve rahatlamalarını sağlayacaktır.
Unutmayalım!
Yazı yazma güçlüğü çeken çocuklara cesaret ve güven verilmeliyiz kesinlikle baskı yapmamalıyız. Güvenlerini kıracak(tembelsin,dikkatsizsin,bu ne biçim yazı vb.) yakıştırmalar yapamadan olumlu iletişim kurarak sabırla çalışmalıyız.
Uzun zamandır beklediğimiz üyemiz evimize geldiğinde aile üyeleri ve tüm çevre değişim zamanıyla karşı karşıya kalır.Çünkü küçük bebekler de anne karnı dışında hayatta kalmak için büyük bir çaba sarf edecektir. Bebekler neye ihtiyacı olduğunu,nasıl hissettiğini sesiyle hareketleriyle anlatmaya ça
Ahlak gelişimi üzerine birçok kuramcının farklı bir görüşü,farklı araştırmaları mevcuttur.Bu bağlamda ahlak gelişimi karmaşık bir konudur.Fakat son yıllarda çocukların mutluluk oranına ve değerlere atfettiği anlamlara odaklanmak yerine çocukların başarılarına odaklanıldığı gerçeği birçok araştırmada
Gelişim çok yönlüdür ve gelişimsel alanlar birbirleriyle bağlantılıdır. Örneğin iletişim becerileri, sosyal becerileri, dil becerilerini etkiler ve bir bütün halinde gelişim ilerler. Bir bebek doğduğu andan itibaren organizmasında hacimsel olarak artış görülür. Bu artış büyüme olarak adlandırılır
Ağırlaşan yaşam koşulları anne ve babaların sorumluluklarının giderek artmasına sebep oluyor. Anne ve babanın zihinsel ve bedensel yorgunluğunun artması ve aile içi yeterli ve etkin zaman geçirememek suçluluk duygusu ve bıkkınlık ile karışıyor. Aile içi iletişim sorunları ortaya çıkıyor. Şikayet alı
Öğretmen olan ile öğretmenlik yapan arasında belirgin farklar vardır. Yaklaşık beş altı gün önce gündeme gelen görüntüler üzücüydü.Okula alışamamış birinci sınıf öğrencisi ve öğretmeni gündeme gelmişti.Hepimiz öğretmenlik yapan ve öğretmen olan öğretmenin belirgin farklarını hissettik. Öğretmenl
Çocuğumuzun 72-84.ayları okul ile tanıştığı dönemi kapsamaktadır.Çocuklarımız okul çocuğu oldu diye oyun çocuğu olmaktan çıkmadı.Onlar hala oyun çağındadır.Okulun getirdiği sorumlulukların altında ezilmelerine izin vermeyelim.Onların oyun isteğini anlayışla karşılayalım.Düzenli bir program ile oyun