Okul öncesi eğitim, eğitimin en önemli dönemlerinden biridir. Çocukların zihinsel gelişiminin büyükçe bir bölümünün 0-6 yaş aralığında tamamlandığı düşünüldüğünde okul öncesi dönem, gelişimin hızlı olduğu yılları kapsamaktadır. Bu dönemde, çocukların öğrenme hızları ve kapasiteleri yüksektir. Zihnin şekillenmesinde okul öncesi eğitim oldukça etkilidir.
Okul öncesi eğitim çocukları ilköğretime hazırlarken evdeki yetişme ve gelişme olanaklarını, dil gelişimi ve sosyal gelişimini de destekler. Erken dönem eğitimi yani okul öncesi eğitim, çocukların kendilerini tanımalarına, analitik düşünmelerine, problem çözme, yaratıcılık ve estetik beceriler kazanmalarına imkan sağlar.
İyi planlanmış bir okul öncesi eğitim programı çocuğun sonraki okul dönemindeki başarı düzeyini yükseltmektedir. Aileler de çocuklarını okul öncesi eğitim kurumlarına gönderirken çocuğun birinci sınıfta daha başarılı olmasını, dinlemeyi öğrenmesini, akranlarıyla iletişim kurmayı öğrenmesini, okula adapte olmasını ve sorumluluk almayı öğrenmesini beklemektedir.
Küresel düzeyde sağlık sorunlarıyla sınandığımız bu günlerde de yüz yüze eğitime geçiş aşamalı olarak gerçekleşecek ve ilk önce yüz yüze eğitime geçecek gruplarımızdan biri de okul öncesi gruplarımızdır. Diğer gelişmiş ülkelerde de olduğu gibi ülkemizde de eğitim planlaması yapılırken okul öncesi eğitimin önemine dikkat çekilmektedir.
Okul öncesi eğitimi önemsemeliyiz. Çocuğun kendini ifade etme yeteneğinin gelişmesi için, sosyal ve duyuşsal açıdan kendini geliştirebilmesi için, akranlarıyla etkili iletişim kurabilmesi için, akademik başarı elde edebilmek için OKUL ÖNCESİ EĞİTİM.
Uzun zamandır beklediğimiz üyemiz evimize geldiğinde aile üyeleri ve tüm çevre değişim zamanıyla karşı karşıya kalır.Çünkü küçük bebekler de anne karnı dışında hayatta kalmak için büyük bir çaba sarf edecektir. Bebekler neye ihtiyacı olduğunu,nasıl hissettiğini sesiyle hareketleriyle anlatmaya ça
Ahlak gelişimi üzerine birçok kuramcının farklı bir görüşü,farklı araştırmaları mevcuttur.Bu bağlamda ahlak gelişimi karmaşık bir konudur.Fakat son yıllarda çocukların mutluluk oranına ve değerlere atfettiği anlamlara odaklanmak yerine çocukların başarılarına odaklanıldığı gerçeği birçok araştırmada
Gelişim çok yönlüdür ve gelişimsel alanlar birbirleriyle bağlantılıdır. Örneğin iletişim becerileri, sosyal becerileri, dil becerilerini etkiler ve bir bütün halinde gelişim ilerler. Bir bebek doğduğu andan itibaren organizmasında hacimsel olarak artış görülür. Bu artış büyüme olarak adlandırılır
Ağırlaşan yaşam koşulları anne ve babaların sorumluluklarının giderek artmasına sebep oluyor. Anne ve babanın zihinsel ve bedensel yorgunluğunun artması ve aile içi yeterli ve etkin zaman geçirememek suçluluk duygusu ve bıkkınlık ile karışıyor. Aile içi iletişim sorunları ortaya çıkıyor. Şikayet alı
Öğretmen olan ile öğretmenlik yapan arasında belirgin farklar vardır. Yaklaşık beş altı gün önce gündeme gelen görüntüler üzücüydü.Okula alışamamış birinci sınıf öğrencisi ve öğretmeni gündeme gelmişti.Hepimiz öğretmenlik yapan ve öğretmen olan öğretmenin belirgin farklarını hissettik. Öğretmenl
Çocuğumuzun 72-84.ayları okul ile tanıştığı dönemi kapsamaktadır.Çocuklarımız okul çocuğu oldu diye oyun çocuğu olmaktan çıkmadı.Onlar hala oyun çağındadır.Okulun getirdiği sorumlulukların altında ezilmelerine izin vermeyelim.Onların oyun isteğini anlayışla karşılayalım.Düzenli bir program ile oyun