Okul öncesi dönemde resim, çocuğun kendi duygu ve düşüncelerinin bir ürünü olduğu için önemlidir. Kendisini tam olarak ifade edemeyen çocuk, resim aracılığıyla iç dünyasını ifade edebilir. Çocuk resmi, çocuğun zihinsel-duyumsal-devimsel gelişim evrelerine bağlı olarak onun iç dünyasındaki gizli duygularını yansıtır, yaşanmış bir deneyimini anlatır.
Örneğin 4-6 yaş grubu çocuklarda insan resmi önemlidir. Bu dönemde çocukları kendilerine anlamlı gelen diğer kişilerin resimlerini yaparlar. Anne-baba-kardeş vb. dolayısıyla çocuğun hayatındaki önemli kişileri ve bu kişiler ile olan iletişimi anlaşılır. Çocuğun önem verdiği ve güvendiği kişiler arasındaki iletişimi ifade ediş biçimi oluverir çizdiği aile resmi. Çocukların çevresinde yer alan insanlar, evler, ağaçlar yeni keşfettiği hayatında önemli bir yere sahiptir. Bunları çizerken aslında çizdiklerinden daha fazlasını anlatırlar. Ev, aile hayatında şefkat ve güvenliği temsil eder. Ev çizilmişse çocuğun kendisini güvende hissettiği anlaşılır. Bununla birlikte hayvanlar, güneş, ay yıldız, ağaç da genelde ailenin bir parçası olarak resme eklenirler. Çünkü çocuğun hayatında doğaya ihtiyacı vardır ve hayatı ev ile sınırlanmamalıdır.
Çocuğun kendini özgürce ifade edebilmesi için resim etkinliğine dahil olması oldukça önemlidir. Aile-öğretmen bu doğrultuda çocuğu cesaretlendirebilir. Resim dolayısıyla çocuğun kaygıları varsa kendisi dağıtabilir.
Uzun zamandır beklediğimiz üyemiz evimize geldiğinde aile üyeleri ve tüm çevre değişim zamanıyla karşı karşıya kalır.Çünkü küçük bebekler de anne karnı dışında hayatta kalmak için büyük bir çaba sarf edecektir. Bebekler neye ihtiyacı olduğunu,nasıl hissettiğini sesiyle hareketleriyle anlatmaya ça
Ahlak gelişimi üzerine birçok kuramcının farklı bir görüşü,farklı araştırmaları mevcuttur.Bu bağlamda ahlak gelişimi karmaşık bir konudur.Fakat son yıllarda çocukların mutluluk oranına ve değerlere atfettiği anlamlara odaklanmak yerine çocukların başarılarına odaklanıldığı gerçeği birçok araştırmada
Gelişim çok yönlüdür ve gelişimsel alanlar birbirleriyle bağlantılıdır. Örneğin iletişim becerileri, sosyal becerileri, dil becerilerini etkiler ve bir bütün halinde gelişim ilerler. Bir bebek doğduğu andan itibaren organizmasında hacimsel olarak artış görülür. Bu artış büyüme olarak adlandırılır
Ağırlaşan yaşam koşulları anne ve babaların sorumluluklarının giderek artmasına sebep oluyor. Anne ve babanın zihinsel ve bedensel yorgunluğunun artması ve aile içi yeterli ve etkin zaman geçirememek suçluluk duygusu ve bıkkınlık ile karışıyor. Aile içi iletişim sorunları ortaya çıkıyor. Şikayet alı
Öğretmen olan ile öğretmenlik yapan arasında belirgin farklar vardır. Yaklaşık beş altı gün önce gündeme gelen görüntüler üzücüydü.Okula alışamamış birinci sınıf öğrencisi ve öğretmeni gündeme gelmişti.Hepimiz öğretmenlik yapan ve öğretmen olan öğretmenin belirgin farklarını hissettik. Öğretmenl
Çocuğumuzun 72-84.ayları okul ile tanıştığı dönemi kapsamaktadır.Çocuklarımız okul çocuğu oldu diye oyun çocuğu olmaktan çıkmadı.Onlar hala oyun çağındadır.Okulun getirdiği sorumlulukların altında ezilmelerine izin vermeyelim.Onların oyun isteğini anlayışla karşılayalım.Düzenli bir program ile oyun