Bağışıklık Sisteminizi Nasıl Desteklersiniz: Besinler İlacınız Olsun!

Dyt.Elif Nur KÖPRÜCÜ 31 Mart 2020 Salı, 07:30

Bağışıklık sistemimizin iyi çalışması için besleyici, antioksidanlardan yoğun gıdaları tercih etmemiz gerekir. Gelişen dünyadaki enfeksiyonlardan kaynaklanan ölüm genellikle enfeksiyonun kendisinden değil, vücudun besin eksiklikleri nedeniyle mücadele edememesinden kaynaklanır. İskorbüt ve raşitizm gibi eksiklik hastalıklarını önlemek için Amerikalıların% 90'ından fazlası minimum dozda bir veya daha fazla besin maddesinde eksik olduğundan, hepimizin beslenme kalitesini iyileştirmeye odaklanması gerekir. Diyabet hastalarının COVID-19'dan ölme olasılığı daha yüksek olduğundan, bu dönem bağışıklık sistemini baskılayan şeker ve nişastayı kesmek için harika bir fırsattır.

Şeker ve rafine nişastaları kesin

Şeker ve abur cubur detoksuna girin. Çalışmalar, rafine şekerlerin bağışıklık sisteminizi saatlerce baskılayabildiğini göstermiştir. Nişasta ve şekeri sınırlamak, bağışıklık sisteminizin daha iyi çalışmasına yardımcı olur ve genel sağlığınız iyileşir. Şeker ve nişastadan detoks yapmanıza ve vücudunuzu sağlıklı bir duruma sıfırlamanıza yardımcı olur.

Yeterli protein alımını sağlayın

Protein bağışıklık fonksiyonu için kritiktir ve protein yetersiz beslenmesi enfeksiyonlardan ölüm için büyük bir risk faktörüdür. Günde yaklaşık 1 gram / kg veya vücut ağırlığınızın yaklaşık yarısı kadar protein veya yaklaşık iki buçuk porsiyon organik, temiz hayvansal protein tüketin. Bitki bazlı proteinler (baklagiller, kabuklu yemişler / tohumlar) yeterli miktarda tüketilirse yeterlidir.

Yemeklerinize sarımsak, soğan, zencefil ve çok sayıda baharat (kekik, zerdeçal, biberiye) ekleyin! 

Çorba ve sebze yemeklerin yanı sıra salatalarınıza da ekleyin. Sarımsak ve soğan geniş spektrumlu antimikrobiyal özellikler sunar.

 Bağışıklık sistemini destekleyen C, A vitaminlerinden yüksek renkli meyve ve sebzelerin yiyin

Yeşil yapraklı yeşillikler, turpgillerden sebzeler (brokoli, Brüksel lahanası ve karnabahar), biber, tatlı patates ve kabak seçin. 2 porsiyon meyve ve 8 veya daha fazla porsiyon sebze hedefleyin!

Mikrobiyatanızı ve bağışıklığınızı desteklemek için fermente gıdalar yiyin

Her gün en az 1 porsiyon ev yoğurdu, probiyotik lahana turşusu, kefir tüketin. 

Vücudunuzu alkalize yapın

Şeker ve işlenmiş gıdalar vücudunuzu COVID-19 virüsüne karşı biraz daha asidik ve daha duyarlı hale getirme eğilimindedir. Günde 2 ile 3 porsiyon Sebze ve meyve tüketmek, vücudunuzu alkalileştirmenin iyi bir yoludur. PH'ınızı artırmanıza yardımcı olabilecek büyük sebze ve kemik suyu çorbaları yapmayı deneyebilirsiniz.

Bol miktarda sıvı, özellikle daha sıcak sıvılar tüketin

Yeterli sıvı tüketmek, bağışıklık sistemi de dahil olmak üzere tüm vücudunuzun işlevlerini destekler. Çorbalar ve et suları yapın  (taze sebzelerle her zaman en iyisidir) ve hafta boyunca tüketin. Zencefil ve zerdeçal çayı gibi bitkisel çaylar için. Her zaman yanınızda bir şişe su bulundurun. Şeker içeriği bağışıklık sistemi için zararlı olduğundan konsantre meyve sularından ve şekerli içeceklerden kaçının. 

Yeterli uyku

Hepimiz biliyoruz ki  uyku  vücudu onarır ve iyileştirir. Yeterli uyku olmadan, optimal bağışıklık fonksiyonu imkansızdır! Daha iyi bir ritim için erken yatın. Bir gecede yedi ila sekiz saat uyumayı hedefleyin.  Strese yardımcı olmak ve zihnin dinlenmesine izin vermek için gün boyunca çeşitli rahatlama ve nefes alma tekniklerini kullanmak da çok yararlı!

Düzenli egzersiz yapın.

Hafif ila orta egzersiz (yaklaşık 30-45 dakika) bağışıklık sistemini güçlendirmeye yardımcı olur. Bağısıklığınızın düştüğünü hissettiğinizde, dayanıklılık için antrenman gibi aşırı zorlamalardan kaçının.

Meditasyon ve yoga yapın

Veriler açık. Artan stres seviyeleri, viral enfeksiyonlara duyarlılığı artırır. Bir çalışmada gönüllülere burun pasajlarına soğuk virüs enjekte edildi. Sadece stres anketinde yüksek puan alanlar yenildi. Şimdi meditasyon öğrenme, uygulamanızı ikiye katlama, yoga yapma, sıcak banyo yapma, derin nefes alma, sevdiklerinizle evde masaj uygulama zamanı.