Yuvarlak direksiyona elveda: Peugeot 'Kare' devrimini resmen başlatıyor!
Yuvarlak direksiyona elveda: Peugeot 'Kare' devrimini resmen başlatıyor!
Fransız otomotiv devi Peugeot, yüz yıllık sürüş alışkanlıklarını kökten değiştirecek bir hamleye hazırlanıyor. Marka, "Hypersquare" adını verdiği kare direksiyon tasarımını ve mekanik bağlantısız "steer-by-wire" teknolojisini yeni nesil 208 modeliyle seri üretime taşıyarak yollara indirmeyi hedefliyor.
Haber Giriş Tarihi: 15.12.2025 10:42
Haber Güncellenme Tarihi: 15.12.2025 10:47
Kaynak:
Haber Merkezi
Geleneksel yuvarlak direksiyon simitleri rafa kalkıyor. Peugeot, 2023 yılında Inception Concept ile tanıttığı ve büyük ses getiren “Hypersquare” kare direksiyon teknolojisini konsept aşamasından gerçek hayata taşıyor. Marka, bu fütüristik tasarımı çok sevilen yeni nesil 208 modelinde kullanıma sunarak seri üretime geçmeye hazırlanıyor.
MEKANİK BAĞLANTI YOK
Peugeot'nun bu hamlesi sadece şekilsel bir değişiklikten ibaret değil. Kare direksiyonun ardında, tekerlekler ile direksiyon arasında fiziksel bir mil bağlantısının olmadığı "steer-by-wire" (kablo ile yönlendirme) teknolojisi yatıyor.
Ekonomist ve Handelsblatt kaynaklarına göre Peugeot; Tesla Cybertruck ve Lexus RZ gibi üst segment veya özel araçlarda görülen bu teknolojiyi, ana akım bir hatchback modeline taşıyerek teknolojiyi demokratikleştirmeyi amaçlıyor.
360 DERECE ÇEVİRMEYE SON
Sistemin testleri şu anda E-2008 prototipleri üzerinde yoğun bir şekilde devam ediyor. Test verilerine göre sistemin en çarpıcı özelliği değişken direksiyon oranları:
Düşük Hızlarda: Sistem yaklaşık 5:1 direksiyon oranı sunuyor. Bu, sürücülerin direksiyonu defalarca çevirmesine gerek kalmadan, çok küçük bilek hareketleriyle park manevraları yapabilmesine olanak tanıyor.
Yüksek Hızlarda: Hız arttıkça sistem otomatik olarak sertleşerek daha dengeli ve doğal bir sürüş karakterine bürünüyor.
ALIŞKANLIKLAR DEĞİŞİYOR
Handelsblatt’ın aktardığına göre, kare direksiyonun ergonomisi beklenenin üzerinde bir konfor sunuyor ancak yüksek hassasiyet nedeniyle sürücülerin bir alışma sürecine ihtiyacı var. Peugeot, bu geçişi kolaylaştırmak için şu önlemleri alıyor:
Farklı Sürüş Modları: Sürücüler adaptasyon sürecinde direksiyon hassasiyetini kendilerine göre ayarlayabilecekleri birden fazla mod seçebilecek.
Haptik Geri Bildirim: Mekanik bağlantı olmadığı için yol hissinin kaybolmaması adına, sensörler aracılığıyla toplanan veriler titreşim (haptik) yoluyla sürücünün ellerine iletilecek.
Peugeot, yeni nesil 208 ile geleceğin dijital kokpitini bugünün yollarına taşımaya kararlı görünüyor.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Yuvarlak direksiyona elveda: Peugeot 'Kare' devrimini resmen başlatıyor!
Fransız otomotiv devi Peugeot, yüz yıllık sürüş alışkanlıklarını kökten değiştirecek bir hamleye hazırlanıyor. Marka, "Hypersquare" adını verdiği kare direksiyon tasarımını ve mekanik bağlantısız "steer-by-wire" teknolojisini yeni nesil 208 modeliyle seri üretime taşıyarak yollara indirmeyi hedefliyor.
Geleneksel yuvarlak direksiyon simitleri rafa kalkıyor. Peugeot, 2023 yılında Inception Concept ile tanıttığı ve büyük ses getiren “Hypersquare” kare direksiyon teknolojisini konsept aşamasından gerçek hayata taşıyor. Marka, bu fütüristik tasarımı çok sevilen yeni nesil 208 modelinde kullanıma sunarak seri üretime geçmeye hazırlanıyor.
MEKANİK BAĞLANTI YOK
Peugeot'nun bu hamlesi sadece şekilsel bir değişiklikten ibaret değil. Kare direksiyonun ardında, tekerlekler ile direksiyon arasında fiziksel bir mil bağlantısının olmadığı "steer-by-wire" (kablo ile yönlendirme) teknolojisi yatıyor.
Ekonomist ve Handelsblatt kaynaklarına göre Peugeot; Tesla Cybertruck ve Lexus RZ gibi üst segment veya özel araçlarda görülen bu teknolojiyi, ana akım bir hatchback modeline taşıyerek teknolojiyi demokratikleştirmeyi amaçlıyor.
360 DERECE ÇEVİRMEYE SON
Sistemin testleri şu anda E-2008 prototipleri üzerinde yoğun bir şekilde devam ediyor. Test verilerine göre sistemin en çarpıcı özelliği değişken direksiyon oranları:
Düşük Hızlarda: Sistem yaklaşık 5:1 direksiyon oranı sunuyor. Bu, sürücülerin direksiyonu defalarca çevirmesine gerek kalmadan, çok küçük bilek hareketleriyle park manevraları yapabilmesine olanak tanıyor.
Yüksek Hızlarda: Hız arttıkça sistem otomatik olarak sertleşerek daha dengeli ve doğal bir sürüş karakterine bürünüyor.
ALIŞKANLIKLAR DEĞİŞİYOR
Handelsblatt’ın aktardığına göre, kare direksiyonun ergonomisi beklenenin üzerinde bir konfor sunuyor ancak yüksek hassasiyet nedeniyle sürücülerin bir alışma sürecine ihtiyacı var. Peugeot, bu geçişi kolaylaştırmak için şu önlemleri alıyor:
Farklı Sürüş Modları: Sürücüler adaptasyon sürecinde direksiyon hassasiyetini kendilerine göre ayarlayabilecekleri birden fazla mod seçebilecek.
Haptik Geri Bildirim: Mekanik bağlantı olmadığı için yol hissinin kaybolmaması adına, sensörler aracılığıyla toplanan veriler titreşim (haptik) yoluyla sürücünün ellerine iletilecek.
Peugeot, yeni nesil 208 ile geleceğin dijital kokpitini bugünün yollarına taşımaya kararlı görünüyor.
Kaynak: Haber Merkezi
Son Haberler
Bursa feci kaza: 15 yaşındaki çocuk can verdi!
Bursa İznik’te operasyon: Roma ve Bizans dönemine ait parçalar ele geçirildi
Gökkuşağı Koleji Sürdürülebilirlik Konferansı’nda liderlik rolünü pekiştirdi