Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Ulaştırma Ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu

Bursa Hayat Gazetesi - Ulaştırma Ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Ulaştırma Ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Bakan Uraloğlu’ndan Bursa’da önemli açıklamalar! 'Orhaneli ve Keles'in geleceğine açılan bir kapı' Haber

Bakan Uraloğlu’ndan Bursa’da önemli açıklamalar! 'Orhaneli ve Keles'in geleceğine açılan bir kapı'

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Doğancı Tüneli ve bağlantı yolları açılış töreninde yaptığı konuşmada, Orhaneli ve Keles ilçelerinin doğa turizmi açısından önemli bir potansiyele sahip olduğunu, kamp alanları ve doğal güzellikleriyle öne çıktığını belirtti. Uraloğlu, bölgede sıklıkla tercih edilen yolun her gün ortalama 9 bin araç tarafından kullanıldığını söyledi. Uraloğlu, bu yolun Orhaneli ve Keles'in su kaynakları, mermer ocaklarının lojistiği ve bölgenin iç kesimlerle bağlantısı için hayati bir öneme sahip olduğunu vurguladı. DOĞANCI TÜNELİ PROJESİ HAKKINDA BİLGİ VERDİ Bakan Uraloğlu, özellikle kış aylarında Doğancı Barajı yolunun dik ve virajlı yapısının sürücüler için ciddi zorluklar oluşturduğuna dikkati çekti. Uraloğlu, bu kapsamda hayata geçirdikleri Doğancı Tüneli Projesi hakkında bilgi verdi. Projenin toplam 3.2 kilometre uzunluğunda olduğunu, bunun 2.7 kilometresinin tek yol standardında bitümlü sıcak karışım kaplama olarak tamamlandığını belirtti. Bakan Uraloğlu, projede 2 bin 344 metre uzunluğunda tek tüplü Doğancı Tüneli, 220 metre uzunluğunda bir viyadük ve bir hemzemin kavşak inşa edildiğini söyledi. Uraloğlu, Doğancı Tüneli'nin sadece bir mühendislik harikası olmadığını, aynı zamanda Orhaneli ve Keles'in geleceğine açılan bir kapı olduğunu vurguladı. Bakan bunun Türkiye'nin en zor tünellerinden biri olduğunu ifade ederek sözlerini şöyle sürdürdü; ‘Eğer bir tünelin kayalarını delip patlatıyorsanız en kolayı, odur. Burası yapı ve iş güvenliği için santimetre santimetre kazdığımız, ilmek ilmek işlediğimiz tünellerden biridir. Türkiye'deki en zor 5 tünelin arasındadır. Burada bir mühendislik ve işçilik eseri ortaya konmuştur. Özellikle zorlu şartlarda geçilen dik ve virajlı yolları ortadan kaldırıp güzergahtaki trafik güvenliğini artırarak konforlu ve güvenli yolculuklar tesis ettik. Proje, bölgede ticaretin ve turizmin daha da canlanmasını sağlayacak, bölgenin kalkınmasının önünü açarak insanımızın yaşam kalitesini yükseltecek.’ SEYAHAT SÜRESİ 15 DAKİKADAN 3 DAKİKAYA DÜŞTÜ Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, Doğancı Tüneli sayesinde mevcut Doğancı Barajı geçişini 1600 metre kısalttıklarını ve bu kesimdeki seyahat süresini 15 dakikadan sadece 3 dakikaya düşürdüklerini belirtti. Bu projenin sağlayacağı ekonomik faydalara da değinen Uraloğlu, "Bu sayede zamandan 324 milyon lira, akaryakıttan 29 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 353 milyon lira tasarruf sağlayacağız. Bu da buraya harcadığımız paranın birkaç yıl içinde amorti edilmesi demektir" dedi. Uraloğlu, daha sonra yapım aşamasındaki Bursa YHT Garı’nda incelemelerde bulunarak bilgi aldı. İLK ETAP 2026 ORTASINDA TAMAMLANIYOR Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Bursa'nın Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattına kavuşmasına az bir zaman kaldığını belirtti. YHT Garı'nda teknik bilgiler aldıklarını ifade eden Uraloğlu, hem metro ve hafif raylı sistem hem de YHT ile ilgili süreçleri yakından takip ettiklerini söyledi. Bakan Uraloğlu, daha önceki açıklamalarında belirtildiği gibi, 2026 yılının ilk çeyreğinde yaklaşık 106 kilometrelik bölümün inşaat çalışmalarını tamamlayarak test, elektro-mekanik ve sinyalizasyon süreçlerine başlamayı hedeflediklerini aktardı. Uraloğlu, çalışmaların bu program çerçevesinde ilerlediğini ve bir aksilik görünmediğini vurgulayarak, "2026'nın ortalarında biz burayı bitirmiş olacağız ve bunu hizmete sunma gayreti içerisinde olacağız" dedi. Hattın devamı için de bilgi veren Bakan Uraloğlu, "Devamını inşallah 2028 yılı olarak elbette orada koruma alanları, tüneller vesaireler var, onları da takip ediyoruz. Önemli bir aksilik olmazsa 2028 yılı da orası için hedefimizdir" ifadelerini kullandı.

Osmangazi Köprüsü’nden ekonomiye 9 yılda 108 milyar lira katkı Haber

Osmangazi Köprüsü’nden ekonomiye 9 yılda 108 milyar lira katkı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Osmangazi Köprüsü’nün trafiğe açılışının 9. yılı dolayısıyla yaptığı açıklamada, projenin sadece ulaşıma değil, ekonomiye ve çevreye de büyük katkı sağladığını vurguladı. 426 kilometrelik İstanbul-İzmir Otoyolu’nun en stratejik noktası olarak öne çıkan Osmangazi Köprüsü, İzmit Körfezi’nin iki yakasını birbirine bağlıyor. 1,5 SAATLİK MESAFE 6 DAKİKAYA İNDİ Körfezi araçla dolaşarak geçmenin yaklaşık 1,5 saat, feribotla ise 45-60 dakika sürdüğünü hatırlatan Uraloğlu, köprü sayesinde bu sürenin yalnızca 6 dakikaya indiğini belirtti. Bu sayede hem zaman hem de yakıt tasarrufunun sağlandığını kaydetti. EKONOMİYE 108 MİLYAR LİRALIK KATKI Uraloğlu’nun verdiği verilere göre, Osmangazi Köprüsü sayesinde geçen 9 yılda yakıttan 23 milyar lira, zamandan 85 milyar lira tasarruf sağlandı. Toplamda ise 108 milyar liralık ekonomik kazanç elde edildi. KARBON SALINIMI 1,4 MİLYON TON AZALDI Sadece ekonomik değil, çevresel faydalarıyla da öne çıkan köprü, karbon emisyonlarını da önemli ölçüde düşürdü. Uraloğlu, köprü sayesinde bugüne kadar 1,4 milyon ton karbon salınımının önüne geçildiğini belirtti. DÜNYANIN EN BÜYÜK MÜHENDİSLİĞİ Köprünün mühendislik başarısına da değinen Uraloğlu, köprüde kullanılan çelik halatların uç uca eklenmesiyle 84.518 kilometrelik bir uzunluk oluştuğunu söyledi. Bu uzunluk, dünyanın çevresini iki defadan fazla dolaşabilecek kadar geniş bir çelik ağına işaret ediyor. DEVASA VİYADÜK VE TARİHİ KALDIRMA OPERASYONU Osmangazi Köprüsü’nün Güney Yaklaşım Viyadüğü için de çarpıcı bilgiler veren Bakan Uraloğlu, “1120 metrelik kesimi itme-sürme yöntemiyle gerçekleştirdik. Bu, dünyanın en büyük itme-sürme operasyonu olarak kayıtlara geçti. Ayrıca 127 ve 133 metrelik iki kesimi sırasıyla 2300 ve 2600 ton ağırlığında kaldırarak monte ettik. Bu da dünyanın en büyük ağır kaldırma operasyonu oldu” ifadelerini kullandı.

Ankara ile Bursa arası seyahat süresi kısalıyor! Haber

Ankara ile Bursa arası seyahat süresi kısalıyor!

Ankara-Bursa Hızlı Tren Hattı şantiyesinde incelemelerde bulunan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, projenin ilerleyişi hakkında bilgi verdi. Uraloğlu, "Çalışmalarımızı hızlıca sürdürüyoruz. Proje tamamlandığında Ankara ile Bursa arasındaki seyahat süresi 2 saat 15 dakikaya düşecek" dedi. Bakan Uraloğlu, Osmaneli’nden Bandırma’ya uzanan toplam 201 kilometrelik hızlı tren hattının ilk etabının Bursa’ya kadar olan 106 kilometrelik kısmındaki idari engellerin aşıldığını belirtti. Ray döşeme çalışmalarının yüzde 20-30 seviyelerine ulaştığını kaydeden Uraloğlu, 2025 yılı sonunda inşaatı tamamlamayı hedeflediklerini ifade etti. Proje, 7 istasyon, 23 tünel, 15 aç-kapat tüneli ve 34 demir yolu köprüsü gibi birçok büyük yapıdan oluşuyor. Uraloğlu, Bursa ile İstanbul arasında da 1 saat 15 dakikalık seyahat süresi sağlanacağını açıkladı. Bursa’da devam eden diğer projelere de değinen Bakan Uraloğlu, 24 karayolu projesinin toplam bedelinin 20 milyar TL’yi aştığını belirtti. Özellikle kuzey Çevre Otoyolu projesinin yakından takip edildiğini ve 2025 yılı itibarıyla tamamlanmasının hedeflendiğini dile getirdi. Şehir içindeki projelere yönelik eleştirileri yanıtlayan Uraloğlu, Çalı yolu ile ilgili alternatif yolların yapıldığını ve Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin yeni yönetimiyle yapılan mutabakata atıfta bulundu. Ayrıca, Bursa’nın metro ihtiyacına yönelik 44 adet metro aracının alınacağını ve hafif raylı sistemin tamamlanmasının ardından 20 aracın işletmeye alınacağını aktardı. Son olarak, Bursa Şehir Hastanesi’nin hafif raylı sistem bağlantısı üzerine yapılan çalışmalar hakkında bilgi veren Uraloğlu, projelerin Bursa Büyükşehir Belediyesi üzerinden yürütüldüğünü ve bakanlık olarak destek vereceklerini vurguladı.

Bakan Uraloğlu duyurdu: 2025 yılı sonunda hizmete açılacak Haber

Bakan Uraloğlu duyurdu: 2025 yılı sonunda hizmete açılacak

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye'de araç sayısının 30 milyonu aşmasına rağmen bölünmüş yollar sayesinde ortalama seyahat hızının yaklaşık 90 kilometreye çıktığını belirtti. Uraloğlu, Bursa'nın İznik ilçesinde yapımı tamamlanan çevre yolunun açılış töreninde, ulaşım altyapısının ekonomik büyümenin en önemli şartı olduğunu vurguladı. "YOL MEDENİYETTİR" Bakan Uraloğlu, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın "Yol medeniyettir" sözüyle başlattığı ulaştırma hamlelerinin ülkeye önemli katkılarda bulunduğunu ifade etti. Türkiye Yüzyılı Vizyonu çerçevesinde yatırımlara devam ettiklerini belirten Uraloğlu, ülkeyi yüksek standartlı yol ağlarıyla donattıklarını söyledi. ÖNEMLİ VERİLER 2002 yılında toplam araç sayısının yaklaşık 8,5 milyon ve bölünmüş yol uzunluğunun 6 bin 101 kilometre olduğunu hatırlatan Uraloğlu, bu rakamların bugün 30 milyon araca ve 29 bin 500 kilometre bölünmüş yola ulaştığını aktardı. Yeni yollar, köprüler ve tünellerin üretim, ticaret, kültür ve turizmi canlandırdığını vurguladı. İZNİK ÇEVRE YOLU AÇILIŞI Uraloğlu, Bursa'da 2002 yılından bu yana ulaşıma yapılan toplam yatırımın 229 milyar 700 milyon lira olduğunu, İznik çevre yolunun ise şehir içi trafiği rahatlatacağını söyledi. Proje, 7,3 kilometre uzunluğunda olup 5 farklı seviyeli kavşak, 1 çift köprü, 9 alt geçit ve 4 tarımsal alt geçit köprüsü içeriyor. Bu çevre yolu sayesinde transit trafik şehir dışına alınarak, şehir merkezindeki yoğunluk azaltılacak. GELECEK PROJELER Bakan Uraloğlu, Bursa'daki TEKNOSAB Kavşağı ve Görükle D-200 Kavşağı'nın inşaat projeleri hakkında bilgi vererek, bu projelerin de önemli ulaşım bağlantıları sağlayacağını belirtti. Ayrıca, Ankara-Bursa Yüksek Hızlı Tren hattı projesinin 2025 yılında tamamlanacağı müjdesini verdi. GÖRÜKLE D-200 KAVŞAĞI PROJESİ  Mevcut hemzemin kavşağın köprülü kavşak haline getirileceğini belirten Uraloğlu, kavşağın uygulama projelerinin Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından tamamlandığını açıkladı. Proje kapsamında toplam 231 metre uzunluğunda iki köprü ve beş köprü niteliğinde altgeçit inşaatı gerçekleştirileceği ifade edildi. Ayrıca, ana yol standardında 2 kilometre bitümlü sıcak karışım kaplama yol ile toplamda 8,9 kilometrelik kavşak kolunun inşası planlanıyor. Uraloğlu, Bursa Uludağ Üniversitesi ile etkilenen arazilerin bedelsiz tahsisi için gerekli protokolün imzalandığını ve kamulaştırma işlemlerinin Bursa Büyükşehir Belediyesi ile yürütüleceğini vurguladı. Projenin tamamlanmasıyla birlikte, bölgedeki geçiş süresinin 20 dakikadan sadece 1 dakikaya düşeceği bilgisi verildi. Açılış törenine Bursa Valisi Erol Ayyıldız, Karayolları Genel Müdürü Ahmet Gülşen, İznik Belediye Başkanı Kağan Mehmet Usta ve diğer yetkililer katıldı.

Bolu Dağı Tüneli ne zaman açılacak? Tarih belli oldu Haber

Bolu Dağı Tüneli ne zaman açılacak? Tarih belli oldu

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Anadolu Otoyolu Bolu Dağı Tüneli'nde devam eden uzatma çalışmalarına ilişkin önemli bilgiler paylaştı. Bakan Uraloğlu, tünelin her iki tüpünün Kaynaşlı yönünde uzatılmasına yönelik kararın, 2022 yılında yaşanan heyelan sonrası alındığını belirtti. Uraloğlu, İstanbul-Ankara yönündeki tüpten başlanan çalışmaların 2023 yılı içinde tamamlandığını ve bu tüpün 90 metre uzatılarak hizmete açıldığını ifade etti. Şu anda, Ankara-İstanbul yönündeki tünel portalını uzatma çalışmalarının ikinci aşamasına başlanmış durumda. Bu bölümün 19 Eylül 2024 tarihinde açılması planlanıyordu, ancak Bakan Uraloğlu, bu tarihten 10 gün önce hizmete sunmayı hedeflediklerini duyurdu. Bakan Uraloğlu, "İstanbul istikameti kapalı olduğu için trafiği alternatif güzergahlara yönlendirdik. Bu nedenle bazı bölgelerde 3-4 saatlik beklemeler yaşanabiliyor. Ancak, 19 Eylül'e kalmadan bu çalışmaları daha erken tamamlamayı amaçlıyoruz" şeklinde konuştu. Uraloğlu, Bolu Dağı Tüneli'nin İstanbul yönünü pazar günü yoğunluk oluşmadan vatandaşların kullanımına açmayı hedeflediklerini belirtti. Çalışmaların bir aksilik olmaması durumunda, 19 Eylül'e kadar değil, 40 gün içinde tamamlanmasının öngörüldüğünü ve bu nedenle 8 ya da 9 Eylül'e kadar bitirmeyi hedeflediklerini sözlerine ekledi. Bu gelişmelerle birlikte, Bolu Dağı Tüneli'ndeki çalışmaların hızla ilerlediği ve trafiğin daha kısa sürede eski düzenine döneceği belirtiliyor.

Instagram açıldı mı? Instagram'a erişim engeli kalkıyor mu? Instagram saat kaçta açılacak? Haber

Instagram açıldı mı? Instagram'a erişim engeli kalkıyor mu? Instagram saat kaçta açılacak?

Instagram açıldı mı? Instagram'a erişim engeli kalkıyor mu?  Instagram saat kaçta açılacak? Milyonlarca Instagram kullanıcısı bu soruların yanıtını merak ederek araştırma yapıyor. İşte Instagram ile ilgili detaylar... 2 Ağustos tarihinde Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) kararıyla Instagram'a erişim engeli gelmişti.  Tüm gelişmelerin ardından, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu sosyal medya hesabından "Birazdan önemli bir gelişme hakkında açıklamada bulunacağım."  paylaşımında bulunmuştu. Bakan Uraloğlu'ndan beklenen açıklama geldi. INSTAGRAM BUGÜN AÇILIYOR  Bu kapsamda, Instagram bugün saat 21.30'da açılıyor.  Bakan Uraloğlu'nun paylaşımı şu şekilde: Türkiye Cumhuriyeti Devleti olarak; katalog suçları çerçevesinde uyguladığı politikalardan dolayı sosyal medya platformu Instagram’a 2 Ağustos tarihinde taleplerimize karşılık vermediği için erişim engeli getirmiştik. Baştan beri sosyal medya platformlarının Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına saygı duymalarını istedik. Instagram yetkilileri ile yürüttüğümüz görüşmeler neticesinde özellikle katalog suçlar çerçevesindeki taleplerimizin karşılanacağı, kullanıcılara getirilen sansür konusunda ortak bir çalışma yapma sözü vermeleri üzerine saat 21.30 itibari ile erişim engelini kaldıracağız.  

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.