Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Cambridge Üniversitesi

Bursa Hayat Gazetesi - Cambridge Üniversitesi haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Cambridge Üniversitesi haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Bursa'da uluslararası ticaretin psikolojisi masaya yatırıldı Haber

Bursa'da uluslararası ticaretin psikolojisi masaya yatırıldı

Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) Akademi, önemli bir etkinliğe ev sahipliği yaptı. İngiltere’nin prestijli eğitim kurumlarından Cambridge Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ahmet Sakarya, “İhracat Psikolojisi ve Algı Yönetimi” konulu bir seminer gerçekleştirdi. Etkinliğe BTSO Yönetim Kurulu Üyesi Hakan Batmaz, meclis üyeleri ve çok sayıda iş dünyası temsilcisi katıldı. KÜLTÜREL ZEKA, İHRACATIN ANAHTARI Seminerde ihracat süreçlerinde psikolojik faktörlerin önemine vurgu yapan Prof. Dr. Ahmet Sakarya, kültürel zekanın başarının temel bileşeni olduğunu belirtti. “İhracat sadece ürün gönderimi değildir. Hedef pazarın sosyo-kültürel yapısını bilmeden o pazarda sürdürülebilir başarı elde edemezsiniz. Kültürel farkındalık, stratejik bir avantajdır” diyen Sakarya, her ülkenin tüketici davranışlarının kendi kültürel kodlarına göre şekillendiğini aktardı. DOĞU İLE BATI ARASINDA İLETİŞİM FARKI Sakarya, farklı kültürlerdeki iletişim biçimlerine dikkat çekerek, ihracatçının bu farklılıkları göz önünde bulundurmasının zorunlu olduğunu söyledi. “Akdeniz toplumu olarak biz temaslı ve sıcak iletişimi severiz. Ancak Çin gibi uzak doğu toplumlarında bu durum tam tersidir. Yüz yüze uzun süreli göz teması bile rahatsız edici algılanabilir” diyen Sakarya, beden dili, jest ve mimiklerin dahi yanlış anlaşılmalar yaratabileceğini ifade etti. İHRACATTA KRİZ ANLARINDA PSİKOLOJİK DAYANIKLILIK ŞART Prof. Dr. Sakarya, dış ticarette yaşanan krizlerin ihracat psikolojisinde önemli bir yer tuttuğunu belirtti. “Krizin geldiği anda duygusal değil, çözüm odaklı düşünmeliyiz. Müşteri haklı olmasa bile çatışmadan kaçınıp yaratıcı yollarla çözüm üretmeliyiz. Bu durumlar kişisel gelişim için bir fırsat da olabilir” dedi. SORUNLARI KRİZE DÖNÜŞTÜRMEDEN AŞMANIN YOLU İş dünyasında krizlerin kaçınılmaz olduğunu ancak bu durumların yönetilebilir olduğunu vurgulayan Sakarya, “Krizleri birer engel değil, öğrenme fırsatı olarak görmek gerekir. Sorunlara ‘Bu durumu nasıl aşabilirim?’ sorusuyla yaklaşanlar, sadece sorunu değil, zihinsel dayanıklılığı da geliştirir” ifadelerini kullandı.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.