Bursa'da uluslararası ticaretin psikolojisi masaya yatırıldı
Bursa'da uluslararası ticaretin psikolojisi masaya yatırıldı
Dünyaca ünlü Cambridge Üniversitesi’nden Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ahmet Sakarya, Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) Akademi’de düzenlenen “İhracat Psikolojisi ve Algı Yönetimi” seminerinde, kültürel zeka, kriz yönetimi ve iletişim biçimlerinin dış ticaretteki kritik rolüne dikkat çekti.
Haber Giriş Tarihi: 19.05.2025 11:32
Haber Güncellenme Tarihi: 19.05.2025 11:32
Muhabir:
Fethiye AKIN
Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) Akademi, önemli bir etkinliğe ev sahipliği yaptı. İngiltere’nin prestijli eğitim kurumlarından Cambridge Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ahmet Sakarya, “İhracat Psikolojisi ve Algı Yönetimi” konulu bir seminer gerçekleştirdi. Etkinliğe BTSO Yönetim Kurulu Üyesi Hakan Batmaz, meclis üyeleri ve çok sayıda iş dünyası temsilcisi katıldı.
KÜLTÜREL ZEKA, İHRACATIN ANAHTARI
Seminerde ihracat süreçlerinde psikolojik faktörlerin önemine vurgu yapan Prof. Dr. Ahmet Sakarya, kültürel zekanın başarının temel bileşeni olduğunu belirtti.
“İhracat sadece ürün gönderimi değildir. Hedef pazarın sosyo-kültürel yapısını bilmeden o pazarda sürdürülebilir başarı elde edemezsiniz. Kültürel farkındalık, stratejik bir avantajdır” diyen Sakarya, her ülkenin tüketici davranışlarının kendi kültürel kodlarına göre şekillendiğini aktardı.
DOĞU İLE BATI ARASINDA İLETİŞİM FARKI
Sakarya, farklı kültürlerdeki iletişim biçimlerine dikkat çekerek, ihracatçının bu farklılıkları göz önünde bulundurmasının zorunlu olduğunu söyledi.
“Akdeniz toplumu olarak biz temaslı ve sıcak iletişimi severiz. Ancak Çin gibi uzak doğu toplumlarında bu durum tam tersidir. Yüz yüze uzun süreli göz teması bile rahatsız edici algılanabilir” diyen Sakarya, beden dili, jest ve mimiklerin dahi yanlış anlaşılmalar yaratabileceğini ifade etti.
Prof. Dr. Sakarya, dış ticarette yaşanan krizlerin ihracat psikolojisinde önemli bir yer tuttuğunu belirtti.
“Krizin geldiği anda duygusal değil, çözüm odaklı düşünmeliyiz. Müşteri haklı olmasa bile çatışmadan kaçınıp yaratıcı yollarla çözüm üretmeliyiz. Bu durumlar kişisel gelişim için bir fırsat da olabilir” dedi.
SORUNLARI KRİZE DÖNÜŞTÜRMEDEN AŞMANIN YOLU
İş dünyasında krizlerin kaçınılmaz olduğunu ancak bu durumların yönetilebilir olduğunu vurgulayan Sakarya, “Krizleri birer engel değil, öğrenme fırsatı olarak görmek gerekir. Sorunlara ‘Bu durumu nasıl aşabilirim?’ sorusuyla yaklaşanlar, sadece sorunu değil, zihinsel dayanıklılığı da geliştirir” ifadelerini kullandı.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Bursa'da uluslararası ticaretin psikolojisi masaya yatırıldı
Dünyaca ünlü Cambridge Üniversitesi’nden Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ahmet Sakarya, Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) Akademi’de düzenlenen “İhracat Psikolojisi ve Algı Yönetimi” seminerinde, kültürel zeka, kriz yönetimi ve iletişim biçimlerinin dış ticaretteki kritik rolüne dikkat çekti.
Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) Akademi, önemli bir etkinliğe ev sahipliği yaptı. İngiltere’nin prestijli eğitim kurumlarından Cambridge Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ahmet Sakarya, “İhracat Psikolojisi ve Algı Yönetimi” konulu bir seminer gerçekleştirdi. Etkinliğe BTSO Yönetim Kurulu Üyesi Hakan Batmaz, meclis üyeleri ve çok sayıda iş dünyası temsilcisi katıldı.
KÜLTÜREL ZEKA, İHRACATIN ANAHTARI
Seminerde ihracat süreçlerinde psikolojik faktörlerin önemine vurgu yapan Prof. Dr. Ahmet Sakarya, kültürel zekanın başarının temel bileşeni olduğunu belirtti.
“İhracat sadece ürün gönderimi değildir. Hedef pazarın sosyo-kültürel yapısını bilmeden o pazarda sürdürülebilir başarı elde edemezsiniz. Kültürel farkındalık, stratejik bir avantajdır” diyen Sakarya, her ülkenin tüketici davranışlarının kendi kültürel kodlarına göre şekillendiğini aktardı.
DOĞU İLE BATI ARASINDA İLETİŞİM FARKI
Sakarya, farklı kültürlerdeki iletişim biçimlerine dikkat çekerek, ihracatçının bu farklılıkları göz önünde bulundurmasının zorunlu olduğunu söyledi.
“Akdeniz toplumu olarak biz temaslı ve sıcak iletişimi severiz. Ancak Çin gibi uzak doğu toplumlarında bu durum tam tersidir. Yüz yüze uzun süreli göz teması bile rahatsız edici algılanabilir” diyen Sakarya, beden dili, jest ve mimiklerin dahi yanlış anlaşılmalar yaratabileceğini ifade etti.
İHRACATTA KRİZ ANLARINDA PSİKOLOJİK DAYANIKLILIK ŞART
Prof. Dr. Sakarya, dış ticarette yaşanan krizlerin ihracat psikolojisinde önemli bir yer tuttuğunu belirtti.
“Krizin geldiği anda duygusal değil, çözüm odaklı düşünmeliyiz. Müşteri haklı olmasa bile çatışmadan kaçınıp yaratıcı yollarla çözüm üretmeliyiz. Bu durumlar kişisel gelişim için bir fırsat da olabilir” dedi.
SORUNLARI KRİZE DÖNÜŞTÜRMEDEN AŞMANIN YOLU
İş dünyasında krizlerin kaçınılmaz olduğunu ancak bu durumların yönetilebilir olduğunu vurgulayan Sakarya, “Krizleri birer engel değil, öğrenme fırsatı olarak görmek gerekir. Sorunlara ‘Bu durumu nasıl aşabilirim?’ sorusuyla yaklaşanlar, sadece sorunu değil, zihinsel dayanıklılığı da geliştirir” ifadelerini kullandı.
Kaynak: Fethiye AKIN
Son Haberler
Emrehan Gedikli Bursaspor’da!
18 Haziran 2025| Kocaeli için doğru ezan vakitleri burada! Kocaeli namaz vakitleri
Bursa’nın unutulan zatı: Mevlânâ İyas Hazretleri