Osmangazi Köprüsü’nden ekonomiye 9 yılda 108 milyar lira katkı
Osmangazi Köprüsü’nden ekonomiye 9 yılda 108 milyar lira katkı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Osmangazi Köprüsü sayesinde 9 yılda yakıt ve zaman tasarrufunun toplamda 108 milyar liraya ulaştığını açıkladı. Karbon emisyonundaki ciddi düşüş ise çevresel kazanımların altını çizdi.
Haber Giriş Tarihi: 01.07.2025 15:03
Haber Güncellenme Tarihi: 01.07.2025 15:04
Kaynak:
AA
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Osmangazi Köprüsü’nün trafiğe açılışının 9. yılı dolayısıyla yaptığı açıklamada, projenin sadece ulaşıma değil, ekonomiye ve çevreye de büyük katkı sağladığını vurguladı. 426 kilometrelik İstanbul-İzmir Otoyolu’nun en stratejik noktası olarak öne çıkan Osmangazi Köprüsü, İzmit Körfezi’nin iki yakasını birbirine bağlıyor.
1,5 SAATLİK MESAFE 6 DAKİKAYA İNDİ
Körfezi araçla dolaşarak geçmenin yaklaşık 1,5 saat, feribotla ise 45-60 dakika sürdüğünü hatırlatan Uraloğlu, köprü sayesinde bu sürenin yalnızca 6 dakikaya indiğini belirtti. Bu sayede hem zaman hem de yakıt tasarrufunun sağlandığını kaydetti.
EKONOMİYE 108 MİLYAR LİRALIK KATKI
Uraloğlu’nun verdiği verilere göre, Osmangazi Köprüsü sayesinde geçen 9 yılda yakıttan 23 milyar lira, zamandan 85 milyar lira tasarruf sağlandı. Toplamda ise 108 milyar liralık ekonomik kazanç elde edildi.
KARBON SALINIMI 1,4 MİLYON TON AZALDI
Sadece ekonomik değil, çevresel faydalarıyla da öne çıkan köprü, karbon emisyonlarını da önemli ölçüde düşürdü. Uraloğlu, köprü sayesinde bugüne kadar 1,4 milyon ton karbon salınımının önüne geçildiğini belirtti.
DÜNYANIN EN BÜYÜK MÜHENDİSLİĞİ
Köprünün mühendislik başarısına da değinen Uraloğlu, köprüde kullanılan çelik halatların uç uca eklenmesiyle 84.518 kilometrelik bir uzunluk oluştuğunu söyledi. Bu uzunluk, dünyanın çevresini iki defadan fazla dolaşabilecek kadar geniş bir çelik ağına işaret ediyor.
DEVASA VİYADÜK VE TARİHİ KALDIRMA OPERASYONU
Osmangazi Köprüsü’nün Güney Yaklaşım Viyadüğü için de çarpıcı bilgiler veren Bakan Uraloğlu, “1120 metrelik kesimi itme-sürme yöntemiyle gerçekleştirdik. Bu, dünyanın en büyük itme-sürme operasyonu olarak kayıtlara geçti. Ayrıca 127 ve 133 metrelik iki kesimi sırasıyla 2300 ve 2600 ton ağırlığında kaldırarak monte ettik. Bu da dünyanın en büyük ağır kaldırma operasyonu oldu” ifadelerini kullandı.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Osmangazi Köprüsü’nden ekonomiye 9 yılda 108 milyar lira katkı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Osmangazi Köprüsü sayesinde 9 yılda yakıt ve zaman tasarrufunun toplamda 108 milyar liraya ulaştığını açıkladı. Karbon emisyonundaki ciddi düşüş ise çevresel kazanımların altını çizdi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Osmangazi Köprüsü’nün trafiğe açılışının 9. yılı dolayısıyla yaptığı açıklamada, projenin sadece ulaşıma değil, ekonomiye ve çevreye de büyük katkı sağladığını vurguladı. 426 kilometrelik İstanbul-İzmir Otoyolu’nun en stratejik noktası olarak öne çıkan Osmangazi Köprüsü, İzmit Körfezi’nin iki yakasını birbirine bağlıyor.
1,5 SAATLİK MESAFE 6 DAKİKAYA İNDİ
Körfezi araçla dolaşarak geçmenin yaklaşık 1,5 saat, feribotla ise 45-60 dakika sürdüğünü hatırlatan Uraloğlu, köprü sayesinde bu sürenin yalnızca 6 dakikaya indiğini belirtti. Bu sayede hem zaman hem de yakıt tasarrufunun sağlandığını kaydetti.
EKONOMİYE 108 MİLYAR LİRALIK KATKI
Uraloğlu’nun verdiği verilere göre, Osmangazi Köprüsü sayesinde geçen 9 yılda yakıttan 23 milyar lira, zamandan 85 milyar lira tasarruf sağlandı. Toplamda ise 108 milyar liralık ekonomik kazanç elde edildi.
KARBON SALINIMI 1,4 MİLYON TON AZALDI
Sadece ekonomik değil, çevresel faydalarıyla da öne çıkan köprü, karbon emisyonlarını da önemli ölçüde düşürdü. Uraloğlu, köprü sayesinde bugüne kadar 1,4 milyon ton karbon salınımının önüne geçildiğini belirtti.
DÜNYANIN EN BÜYÜK MÜHENDİSLİĞİ
Köprünün mühendislik başarısına da değinen Uraloğlu, köprüde kullanılan çelik halatların uç uca eklenmesiyle 84.518 kilometrelik bir uzunluk oluştuğunu söyledi. Bu uzunluk, dünyanın çevresini iki defadan fazla dolaşabilecek kadar geniş bir çelik ağına işaret ediyor.
DEVASA VİYADÜK VE TARİHİ KALDIRMA OPERASYONU
Osmangazi Köprüsü’nün Güney Yaklaşım Viyadüğü için de çarpıcı bilgiler veren Bakan Uraloğlu, “1120 metrelik kesimi itme-sürme yöntemiyle gerçekleştirdik. Bu, dünyanın en büyük itme-sürme operasyonu olarak kayıtlara geçti. Ayrıca 127 ve 133 metrelik iki kesimi sırasıyla 2300 ve 2600 ton ağırlığında kaldırarak monte ettik. Bu da dünyanın en büyük ağır kaldırma operasyonu oldu” ifadelerini kullandı.
Kaynak: AA
Son Haberler
Bursa’da antikanın ruhunu yaşatan adam! Merakla başladı, tutkuya dönüştü
BUDO biletlerine bir zam daha!
Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek görevden uzaklaştırıldı