Kriz kapıda! Türkiye’deki don, fındık arzını tehlikeye attı
Kriz kapıda! Türkiye’deki don, fındık arzını tehlikeye attı
Küresel fındık piyasası, Türkiye’de Nisan ayında yaşanan donun etkisiyle sarsıldı. Avrupa’daki gıda devleri tedarik sorunlarını aşmak için yeni çözümler ararken, fındık bazlı ürünlerin fiyatlarında artışlar yaşanıyor. Nutella, bu gelişmeden en çok etkilenen markalardan biri oldu.
Haber Giriş Tarihi: 13.08.2025 09:53
Haber Güncellenme Tarihi: 13.08.2025 09:54
Kaynak:
Haber Merkezi
Nisan ayında Karadeniz Bölgesi'ni etkisi altına alan şiddetli don, yalnızca Türkiye’yi değil, dünya fındık piyasasını da etkiledi.
Dünya fındık arzının yaklaşık yüzde 70’ini sağlayan Türkiye’de rekolte ciddi oranda düşerek 750 bin tondan 520 bin tona geriledi. Bu gelişme, son dört ayda fındık fiyatlarında yüzde 35’e varan artışa yol açtı.
FINDIK TEDARİKİNDE KÜRESEL RİSKLER ARTIYOR
Fındık, değerinin çoğu zaman fark edilmediği ama gıda sanayisinin bel kemiğini oluşturan ürünlerden biri. Özellikle Nutella’yı üreten Ferrero, dünya genelindeki fındık tüketiminin yaklaşık dörtte birini gerçekleştiriyor.
Her ne kadar Nutella’da fındık oranı sadece yüzde 13 olsa da, yılda üretilen milyonlarca kavanoz nedeniyle fındık fiyatlarındaki en küçük dalgalanmalar bile maliyetleri ciddi oranda etkiliyor.
ZAM DALGASININ EŞİĞİNDELER
Fındık tedarikini farklı coğrafyalardan sağlayarak arz riskini azaltmaya çalışan Ferrero, artan üretim maliyetlerinin etkisinden kaçamadı.
Bu durum, Avrupa’da ürün fiyatlarına doğrudan yansıdı. Nutella başta olmak üzere Ferrero Rocher, Kinder Bueno ve Mon Cheri gibi çikolatalar, zam dalgasının eşiğinde.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Kriz kapıda! Türkiye’deki don, fındık arzını tehlikeye attı
Küresel fındık piyasası, Türkiye’de Nisan ayında yaşanan donun etkisiyle sarsıldı. Avrupa’daki gıda devleri tedarik sorunlarını aşmak için yeni çözümler ararken, fındık bazlı ürünlerin fiyatlarında artışlar yaşanıyor. Nutella, bu gelişmeden en çok etkilenen markalardan biri oldu.
Nisan ayında Karadeniz Bölgesi'ni etkisi altına alan şiddetli don, yalnızca Türkiye’yi değil, dünya fındık piyasasını da etkiledi.
Dünya fındık arzının yaklaşık yüzde 70’ini sağlayan Türkiye’de rekolte ciddi oranda düşerek 750 bin tondan 520 bin tona geriledi. Bu gelişme, son dört ayda fındık fiyatlarında yüzde 35’e varan artışa yol açtı.
FINDIK TEDARİKİNDE KÜRESEL RİSKLER ARTIYOR
Fındık, değerinin çoğu zaman fark edilmediği ama gıda sanayisinin bel kemiğini oluşturan ürünlerden biri. Özellikle Nutella’yı üreten Ferrero, dünya genelindeki fındık tüketiminin yaklaşık dörtte birini gerçekleştiriyor.
Her ne kadar Nutella’da fındık oranı sadece yüzde 13 olsa da, yılda üretilen milyonlarca kavanoz nedeniyle fındık fiyatlarındaki en küçük dalgalanmalar bile maliyetleri ciddi oranda etkiliyor.
ZAM DALGASININ EŞİĞİNDELER
Fındık tedarikini farklı coğrafyalardan sağlayarak arz riskini azaltmaya çalışan Ferrero, artan üretim maliyetlerinin etkisinden kaçamadı.
Bu durum, Avrupa’da ürün fiyatlarına doğrudan yansıdı. Nutella başta olmak üzere Ferrero Rocher, Kinder Bueno ve Mon Cheri gibi çikolatalar, zam dalgasının eşiğinde.
Kaynak: Haber Merkezi
Son Haberler
Bursa'da iki ayrı depoya eş zamanlı baskın!
Bursa’da ceza kesilen sürücüden ekiplere tepki!
Togg’da yeni hedef! Yıl sonuna kadar…