Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

BYD’nin rotası Türkiye! Üretim planını öne çekti

Çin’in en büyük otomobil üreticisi BYD, Macaristan’da inşa edilmekte olan ve yaklaşık 4 milyar euroya mal olacak yeni elektrikli araç fabrikasında üretim başlangıcını 2026 yılına erteledi. Bununla birlikte BYD’nin, Türkiye’de planladığından daha erken araç üretimine geçeceği bildirildi. Şirketin, Manisa’da kurulması planlanan fabrikaya ilişkin süreci hızlandırdığı öğrenildi.

Haber Giriş Tarihi: 24.07.2025 09:40
Haber Güncellenme Tarihi: 24.07.2025 09:42
Kaynak: Haber Merkezi
BYD’nin rotası Türkiye! Üretim planını öne çekti

Çin’in önde gelen elektrikli araç üreticisi BYD, Avrupa’daki üretim stratejisini yeniden yapılandırma kararı aldı. Şirketin, üretim maliyetlerini azaltma ve lojistik avantajlardan yararlanma hedefi doğrultusunda, Macaristan yerine Türkiye’yi öncelikli üretim üssü olarak konumlandıracağı ifade ediliyor.

BYD'NİN MACARİSTAN PLANLARINDA REVİZYON

BYD’ye yakın kaynakların aktardığına göre, şirketin Macaristan’ın Szeged kentinde hayata geçirmeyi planladığı büyük ölçekli üretim tesisi için öngörülen başlangıç tarihi 2026’ya ertelendi. Ayrıca, fabrikanın üretim kapasitesinin bu tarihten sonra dahi ilk belirlenen hedefin gerisinde kalacağı belirtiliyor.

MANİSA’DAKİ BYD YATIRIMINDA HIZLANMA

Çinli elektrikli araç üreticisi BYD, Türkiye’deki yatırım planlarını hızlandırma kararı aldı. Şirketin Manisa’da inşa edeceği 1 milyar dolarlık üretim tesisinin açılış süreci, ilk duyurulan takvime göre öne alındı.

TÜRKİYE, GÜMRÜK AVANTAJIYLA ÜRETİM ÜSSÜ OLUYOR

Uzmanlara göre BYD’nin Türkiye’yi üretim üssü olarak önceliklendirmesinde, Türkiye’nin Avrupa Birliği ile yürürlükte olan Gümrük Birliği anlaşması kilit rol oynuyor. Bu sayede Türkiye’de üretilecek araçlar, Avrupa pazarına herhangi bir gümrük vergisi uygulanmadan ihraç edilebilecek.

BYD’NİN AVRUPA STRATEJİSİNİ GÜÇLENDİRECEK

Gümrük vergisinden muaf ihracat imkânı, BYD’ye Avrupa’daki rakiplerine kıyasla önemli bir maliyet avantajı kazandıracak. Bu durum, şirketin hem fiyat rekabetini güçlendirmesine hem de daha geniş bir müşteri kitlesine ulaşmasına olanak tanıyacak.

Kaynak: Haber Merkezi

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar (0)
logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.