Ticaret Bakanlığı, yaz aylarında artan servis taleplerine karşı tüketicileri sahte yetkili servis tuzaklarına karşı uyardı. İnternet aramalarında ulaşılan servis bilgilerine karşı dikkatli olunması gerektiğini belirten Bakanlık, güvenilir bilgiye www.servis.gov.tr adresinden ulaşılabileceğini duyurdu.
Haber Giriş Tarihi: 09.06.2025 22:13
Haber Güncellenme Tarihi: 09.06.2025 22:44
Kaynak:
AA
Yaz mevsiminin gelmesiyle birlikte klima başta olmak üzere birçok elektronik ürün için bakım, onarım ve montaj talepleri artarken, Ticaret Bakanlığı, artan servis ihtiyaçlarını fırsata çevirmeye çalışan sahte yetkili servislere karşı tüketicileri uyardı. Bakanlık, özellikle internet aramalarında üst sıralarda yer alan sponsorlu reklamlar yoluyla sahte servislerin tüketicileri mağdur ettiğine dikkat çekti.
Bakanlıktan yapılan açıklamada, birçok kişi ya da firmanın, üretici ya da ithalatçı firmaların marka ve logolarını izinsiz kullanarak kendilerini yetkili servis gibi tanıttıkları ve bu şekilde vatandaşları yanıltarak zarara uğrattıkları belirtildi.
SAHTE SERVİSLER TÜKETİCİLERİ MAĞDUR EDİYOR
Ticaret Bakanlığı, sahte servislerin ciddi mağduriyetlere yol açabileceğini vurgulayarak, şu risklere dikkat çekti:
Orijinal olmayan yedek parçaların kullanılması,
Ürünün garanti dışı kalması,
Hatalı veya yetersiz müdahale sonucu ürünün zarar görmesi,
Eksik ya da hiç yapılmayan tamirat,
Yüksek ve haksız servis ücretleri,
Uzaktan erişim bahanesiyle kişisel verilere ulaşılması gibi dolandırıcılık vakaları.
SERBİS ÜZERİNDEN DOĞRULAMA YAPILABİLİR
Tüketicilerin bu tür aldatıcı uygulamalardan korunması için Ticaret Bakanlığı tarafından oluşturulan Servis Bilgi Sistemi (SERBİS) üzerinden, yetkili servislerin doğruluğunun kontrol edilebileceği bildirildi. SERBİS'e www.servis.gov.tr adresinden ulaşılabiliyor.
Açıklamada şu ifadelere yer verildi:
“İnternet aramalarında ulaşılan servis bilgilerinin doğruluğu, ilgili firmanın resmi internet sitesi ya da SERBİS üzerinden mutlaka doğrulanmalıdır. Tüketiciler, sahte servis girişimleriyle karşılaştıklarında Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) ya da Ticaret Bakanlığı’nın resmi internet sitesi üzerinden şikayet ve ihbarda bulunabilir.”
Tüketici güvenliğini sağlamak adına yapılan bu uyarının, özellikle yoğun servis ihtiyacının yaşandığı yaz aylarında çok daha fazla önem taşıdığı vurgulandı.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Bakanlıktan sahte yetkili servis uyarısı!
Ticaret Bakanlığı, yaz aylarında artan servis taleplerine karşı tüketicileri sahte yetkili servis tuzaklarına karşı uyardı. İnternet aramalarında ulaşılan servis bilgilerine karşı dikkatli olunması gerektiğini belirten Bakanlık, güvenilir bilgiye www.servis.gov.tr adresinden ulaşılabileceğini duyurdu.
Yaz mevsiminin gelmesiyle birlikte klima başta olmak üzere birçok elektronik ürün için bakım, onarım ve montaj talepleri artarken, Ticaret Bakanlığı, artan servis ihtiyaçlarını fırsata çevirmeye çalışan sahte yetkili servislere karşı tüketicileri uyardı. Bakanlık, özellikle internet aramalarında üst sıralarda yer alan sponsorlu reklamlar yoluyla sahte servislerin tüketicileri mağdur ettiğine dikkat çekti.
Bakanlıktan yapılan açıklamada, birçok kişi ya da firmanın, üretici ya da ithalatçı firmaların marka ve logolarını izinsiz kullanarak kendilerini yetkili servis gibi tanıttıkları ve bu şekilde vatandaşları yanıltarak zarara uğrattıkları belirtildi.
SAHTE SERVİSLER TÜKETİCİLERİ MAĞDUR EDİYOR
Ticaret Bakanlığı, sahte servislerin ciddi mağduriyetlere yol açabileceğini vurgulayarak, şu risklere dikkat çekti:
Orijinal olmayan yedek parçaların kullanılması,
Ürünün garanti dışı kalması,
Hatalı veya yetersiz müdahale sonucu ürünün zarar görmesi,
Eksik ya da hiç yapılmayan tamirat,
Yüksek ve haksız servis ücretleri,
Uzaktan erişim bahanesiyle kişisel verilere ulaşılması gibi dolandırıcılık vakaları.
SERBİS ÜZERİNDEN DOĞRULAMA YAPILABİLİR
Tüketicilerin bu tür aldatıcı uygulamalardan korunması için Ticaret Bakanlığı tarafından oluşturulan Servis Bilgi Sistemi (SERBİS) üzerinden, yetkili servislerin doğruluğunun kontrol edilebileceği bildirildi. SERBİS'e www.servis.gov.tr adresinden ulaşılabiliyor.
Açıklamada şu ifadelere yer verildi:
Tüketici güvenliğini sağlamak adına yapılan bu uyarının, özellikle yoğun servis ihtiyacının yaşandığı yaz aylarında çok daha fazla önem taşıdığı vurgulandı.
Kaynak: AA
Son Haberler
Bursa’nın gözbebeği Narlıdere’de çöp alarmı
Trump’tan İran’a tehdit içeren tavsiye: Anlaşma yapın
THY ve diğer havayolu şirketleri 4 ülkeye uçuşları iptal etti