Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

Togg ve İtalya meselesi...

Yazının Giriş Tarihi: 30.07.2023 03:41
Yazının Güncellenme Tarihi: 31.07.2023 10:06

Bana kalırsa...

Bir sabah uyanacağız ve içten yanmalı motorlu (akaryakıtlı) araçlarımıza hızlı bir veda gerçekleştireceğiz.

*

Hayatın her alanında dijitalleştik.

Bu dönüşümün, otomotive de uğraması kaçınılmaz.

*

Değişim öyle keskin olacak ki; otomobillerle ilgili bildiğimiz her şeyi unutacağız.

Şöyle ki...

Şimdiki araçlarımızın yüzde 70 olmazsa olmazı motor ve şanzıman.

Elektrikli otomobillerde ise; yüzde 70 batarya ve yazılım!

*

Türkiye de bu serüvende yolcu sayısı sınırlı trene binenlerden oldu.

Togg'dan bahsediyorum elbette…

*

Bize göre yerli otomobilimiz, işi bilenlere göreyse 'akıllı cihaz' olan Gemlikli arkadaşla ilgili övüneceğimiz çok şey var.

İnsanımız konuyla yakından ilgilendiği için tek tek saymaya gerek yok.

*

Sadece şu ayrıntıya dikkat çekmek istiyorum!

Togg, mevcut araç üreticilerinin haricinde; elektrikli araç piyasasına giren tek aktör.

*

Geçtiğimiz gün Gemlik'teki Togg Fabrikası'nda gerçekleşen basın turunda, üretim bantlarının nasıl döndüğüne canlı şahitlik ettik.

Şu anda yerlilik oranımız yüzde 51.

*

Hayıflanma hemen…

Sektörün tüm firmalarında bu oran yüzde 30 ile 60 arasında.

*

Üretim bantlarının arasındaki ziyarette,Togg CEO’su Gürcan Karakaş ile de 1 saatlik bir buluşma ayarlanmış.

Karakaş, 2025'te yüzde 60'ın üstünde yerliliğe ulaşacaklarını söyledi.

*

Bu tarih…

Aynı zamanda fabrikanın hemen yanına kurulacak batarya fabrikasının faaliyete geçiş dönemi.

*

Şu gayet açık:

Bugün petrol neyse, yarın batarya o olacak.

Peki bu yeni işin başını kimler kapmış? ABD-Çin ortaklı Farasis Energy şirketi.

Yani...

Çeşmenin başındakiler yine değişmeyecek.

*

Peki biz ne yaptık?

Farasis Energy ile yüzde 50-50 ortaklı Siro şirketini kurduk.

Ardından da geçtiğimiz nisan ayında, Togg fabrikasının hemen bitişiğine Siro Batarya Geliştirme ve Üretim Kampüsü'nün temelini attık.

*

Farasis'in dünyada 8-10 tane merkezi var. Hepsi de bilinen şehirlerde.

Her biri ya Ar-Ge inovasyon ya da üretim üzerine çalışıyor.

Gemlik'teki yeni tesis ise iki görevi birden üstlenecek!

*

Peki Farasis böyle bir yatırım için neden Türkiye'yi tercih etti?

Bu adımı CEO Karakaş'ın şu tespiti üzerinden anlayabiliriz:

"Dünyanın önde gelen şirketlerinin CEO'larına bakın, tamamı Asya kökenlidir. Bu durum artık teknolojide batı-doğu buluşmasının kaçınılmaz olmasından kaynaklanıyor."

*

Yıllardır başımıza iş açan jeopolitik konumumuz, bu sefer işe yarayacak gibi duruyor.

Gerçek şu ki…

Batarya Üretim ve Geliştirme Merkezi faaliyete başladığında, kısa sürede otomotivin kalbi konumuna geleceğiz.

*  

Bir de bunun Togg'a yansıması olacak.

500 kg'lık batarya, sadece 500 metre ilerimizde üretilecek.

Yani...

Elektrikli otomobillerin en kilit parçasına, her anlamda biz yakın olacağız.

*

Togg'la ilgili şu teknik bilgileri de verip konuyu toparlayalım:

Araca 177 binin üzerinde başvuru olmuş. Bunların yüzde 82'si ise Trumore uygulaması üzerinden yapılmış.

Yılsonuna kadar toplam üretim hedefi 25 bin.

400 Hp'lik 4 çeker model efsane! (Deneme fırsatım oldu) 100 km'ye 4.3 saniyede çıkan bir yer canavarı.

Yol tutuşu ve iç konfor ise gayet başarılı.

*

Sözün özü...

3'üncü kez gittiğim Togg platosunda bir kez daha şunu net bir şekilde gördüm:

Akıllı cihazımızla, teknolojide kestirmeden zirveye gideceğimiz bir yola girdik.

Ayrıca…

İtalya'da üretilmediğine de şahit olduk...

Ek bilgi: Ziyarette tıpkı diğer lüks otomobil üreticilerinin yaptığı gibi, Togg'un da giyim markası olması noktasında değerlendirilebileceğini önerdim. Bu konuda bir girişimin olduğunu öğrenmek beni sevindirdi... Neticede farklı bir marka değeri ve ilgi kazandıracaktır. Malum, tişörtler fazlasıyla beğenildi.

Gürcan Karakaş

Aktaş’tan muhalefete: ‘Köfte yemeye çağırdım gelmediler’

21.03.2024 11:52

Yerel seçimlere 10 gün kaldı. İstanbul ve Ankara ile birlikte Bursa’daki seçim sonucu da herkes tarafından merak ediliyor. 2019 Yerel Seçimleri’nde İstanbul ve Ankara’yı kaybeden AK Parti’nin, en büyük belediyesi şu an için Bursa. Bu unvanla Bursa merkezi bütçeden ne kadar faydalandı tartışılır a

Deniz Dalgıç’a hakkındaki iddiaları sordum!

27.02.2024 06:00

Pek çok kişi kabul eder ki… 17 ilçe arasında Mudanya seçimleri, beklenenden fazla sürprizi ve soru işaretini içinde barındırıyor. * Gerek CHP, gerekse AK Parti, ‘Mudanya kökenli’ olmayan adaylarla ilçede yarışa girmeyi tercih etti. İsimler üzerinde fazlaca yorumlar, hatta istifa boyutuna ulaşaca

Dağ yöresi lezzette Gaziantep’i geçer!

21.02.2024 12:33

Yıllardır göç veren dağ ilçeleri (Orhaneli, Keles, Büyükorhan, Harmancık) için sunulan reçete ‘doğa turizmi’ olmuştur. Bu konuda –vekil, başkan- her aday vaatlerde bulundu. * “Dağların arasında eşekle turist gezdireceğim” gibi natürel uç örnekleri de duyduk. Ama günün sonunda yine çıplak taşlar

Yeni CHP’nin sorunu çok ‘fazla’

20.02.2024 15:03

Ülke olarak ne çektiysek fazlasından çektik. Sevdik mi fazla severiz, iyiyi kötüyü ayırt etmecesine. * Mesela sağlığımız el vermese de fazla yemek yeriz. Resmi tatillerin biri biter diğeri başlar, tüm dünyadan fazla dinleniriz. * Öfkemiz de fazladır, ortada 1 saat sonra unutulacak bir mevzuya

CHP’de değişim rüzgarı ortalığı karıştırdı!

14.02.2024 12:54

Merakla beklenen Nilüfer, Gemlik ve Mudanya CHP belediye başkan adayları açıklandı. CHP’nin elindeki her 3 ilçede de değişime gidilerek, mevcut başkanlar aday gösterilmedi! Ayrıca Kestel’de de başkan adayı Cevat Asa’dan vazgeçildi. * Açıklama sonrası en sert rüzgarların estiği ilçe Mudanya oldu.

AK Parti’de Bursa Baharı mı geliyor?

03.02.2024 15:07

Siyasi partiler aday belirleme sürecinde mutlaka kriz yaşar. Bursa’da, bu konunun en az tartışıldığı parti olarak bu zamana kadar AK Parti’yi gösterirdik. * O kadar temayül, mülakat yapılır; Ancak sonuçlara ne kadar bakıldığı her zaman soru işaretidir. Kimse de bu duruma ses çıkarmazdı. Ancak…

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
logo
Bursa Hayat Gazetesi En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.