Belki pek çok okuyucum buna şaşıracaktır ama peşin cevap vereyim; yoktur!.. Ancak, namaz Kur'an'da şiddetle tavsiye edilmiş, sarhoşluk veren her şey ve her türlü kumar da kesinlikle yasaklanmıştır!..
Aslında içki ve kumar "Kur'an'da aşamalı olarak yasaklanmıştır." denilebilir:
Birinci aşaması Bakara 219' dur:
Sana şarap (Sarhoşluk veren şeyler, alkol, uyuşturucular) ve kumarın hükmünü soruyorlar. De ki; "Bu ikisinde de büyük günahlar (Kötülükler, zararlar) vardır. Her ne kadar birtakım (Eğlence, yarenlik, kazanılandan fakire yardım etmek gibi!) geçici bazı faydalar sağlasalar da zararları daha büyüktür. İşte Allah bu şekilde size açık hükümler gönderiyor ki hem dünya hayatında zararlı şeylerden uzak durarak mesut olasınız hem de ahirette kazançlı çıkasınız.
İkinci aşaması Nisa 43'dur:
Ey iman edenler! Sarhoşken, ayılıp kendinize gelinceye ve ne dediğinizi bilinceye kadar(...) namaz (a yaklaşmayınız) kılmayınız...
Üçüncü ve son aşama ise Maide 90, 91'dır:
Ey iman edenler! (Alkollü içki, uyuşturucu gibi) Sarhoşluk veren her şey, (Haksız kazanç sağlayan her türlü kumar, müşriklerin kısmet zarları, manevi nitelikler atfedip kısmet aranan bazı nesneler gibi) tüm şans oyunları, Allah'tan başkasına (Rabbin emirleri ve uluhıyeti-tanrısallığı karşısına konan-dikilen her şeye, putlara, yatırlara!) kurban sunmak (Bir şey adamak) ve gelecek hakkında kehanette bulunmak (Falcılık) bütünüyle şeytanın pis işlerindendir. O halde bunlardan kaçının ki kurtuluşa eresiniz.
Şeytan bu yollarla (Sarhoşluk veren şeylerle, şans oyunlarıyla) sizi birbirinize düşürür, aranıza kin ve düşmanlık tohumları eker, Allah'ı anmaktan, namaz kılmaktan (Allah'a kulluk etmekten) uzaklaştırır. (Bunu böyle açıkladıktan sonra) Artık bu pis alışkanlıkları hala sürdürecek misiniz? (Niye sürdüresiniz ki?)
Burada bir not olarak belirtmek gerekiyor ki, pek çok müfessirin kabul ettiği üzere, aslında bu ayetlerin hiçbirisinin hükmü geçersiz kılınmamıştır. Benzer şart ve durumlarda-ortamlarda ayetlerin hükümleri caridir. Ancak her müptela, yola ilk ve tek yudumla çıktığı için, o tek yudum da yanlıştır, murdardır, yasaktır. Yani Kur'an hem manen hem madden "bir yudumdan bir şey olmaz" demiyor.
"İçki" pek çok meal kitabında geleneksel olarak sadece "şarap" diye geçmekle beraber, bunu ifade etmek için kullanılan "hamr" kelimesinin asıl manasının "örtmek" (İnsanın düşünme yetisini, akıl yürütmesini, hafızasını örten) olması hasebiyle tüm alkollü içecekleri ve uyuşturucuları da içine aldığını kabul etmek gerekiyor.
Ancak (Açıklamalı) meallerinde de görüldüğü gibi bu ayetler içkiyi ve kumarı kesin olarak yasaklamakla beraber (Bu dünyada) onlara herhangi bir ceza-i müeyyide yani maddi bir yaptırım getirmemektedir!..