Zara'ya aşırı zayıf görünümlü modeller nedeniyle yasaklama!
Zara'ya aşırı zayıf görünümlü modeller nedeniyle yasaklama!
Zara'nın iki reklamı, sağlıksız derecede zayıf görünen modeller nedeniyle İngiltere’de yasaklandı.
Haber Giriş Tarihi: 06.08.2025 10:31
Haber Güncellenme Tarihi: 06.08.2025 10:33
Kaynak:
Haber Merkezi
Dünyaca ünlü moda markası Zara, iki reklamında “sağlıksız derecede zayıf” görünen modellere yer verdiği gerekçesiyle İngiltere’de Reklam Standartları Otoritesi (ASA) tarafından uyarı aldı. Kurum, bu reklamların yayınlanmasını “sorumsuz” bularak yasaklanmasına karar verdi.
Söz konusu görsellerden birinde, ışık oyunları ve geriye taranmış saç modeliyle poz veren bir modelin vücut yapısının aşırı zayıf gösterildiği belirtildi. Diğer görselde ise düşük yakalı gömlek giyen modelin “çıkıntılı köprücük kemiklerinin” dikkat çekici biçimde öne çıkarıldığı vurgulandı.
Reklamlar, Zara'nın mobil uygulamasında ve internet sitesinde, kıyafetlerin giyilme-çıkarılma anlarını gösteren serilerde yer alıyordu. Görüntülerden biri kısa bir elbiseye aitken, diğeri ise bir gömlek reklamıydı. ASA, elbise reklamındaki pozun modelin bacaklarını olduğundan daha ince göstermek amacıyla gölge kullanımı içerdiğini, ayrıca üst kol ve dirsek pozisyonlarının vücut oranlarını bozduğunu ifade etti.
Zara, reklamları yayından kaldırdığını ve ilgili modellerin fotoğraf çekimi sırasında sağlık durumlarının yerinde olduğunu kanıtlayan tıbbi raporların mevcut olduğunu belirtti. Markadan yapılan açıklamada, görsellerde yalnızca minimal ışık ve renk düzenlemeleri yapıldığı, vücut üzerinde herhangi bir dijital değişiklik uygulanmadığı ifade edildi.
Ayrıca Zara, 2007 yılında İngiltere Model Sağlığı Soruşturması tarafından yayımlanan Fashioning a Healthy Future (Sağlıklı Bir Gelecek Şekillendirmek) raporunun tavsiyelerine uyduğunu da vurguladı. Bu tavsiyeler doğrultusunda, modellerin sağlık durumlarını uzman doktorlardan alınmış belgelerle kanıtlamaları gerektiğinin altı çizildi.
MODA DÜNYASINDA BENZER YASAKLAR ARTIYOR
Zara’nın bu reklamlara dair yaşadığı süreç, yılın başında başka markaların da benzer şekilde uyarı almasıyla dikkat çekiyor. Temmuz ayında, Marks & Spencer’ın bir reklamı da modelin bacaklarının “sağlıksız derecede ince” gösterildiği gerekçesiyle yasaklanmıştı. Benzer şekilde, Next markası da modelin zayıf görünümüne rağmen sağlıklı olduğunu savunsa da ASA’nın kararını değiştirememişti.
Moda dünyasında giderek artan bu tür denetimler, reklamların beden algısı üzerindeki etkilerine yönelik hassasiyetin yükseldiğini gösteriyor.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Zara'ya aşırı zayıf görünümlü modeller nedeniyle yasaklama!
Zara'nın iki reklamı, sağlıksız derecede zayıf görünen modeller nedeniyle İngiltere’de yasaklandı.
Dünyaca ünlü moda markası Zara, iki reklamında “sağlıksız derecede zayıf” görünen modellere yer verdiği gerekçesiyle İngiltere’de Reklam Standartları Otoritesi (ASA) tarafından uyarı aldı. Kurum, bu reklamların yayınlanmasını “sorumsuz” bularak yasaklanmasına karar verdi.
Söz konusu görsellerden birinde, ışık oyunları ve geriye taranmış saç modeliyle poz veren bir modelin vücut yapısının aşırı zayıf gösterildiği belirtildi. Diğer görselde ise düşük yakalı gömlek giyen modelin “çıkıntılı köprücük kemiklerinin” dikkat çekici biçimde öne çıkarıldığı vurgulandı.
Reklamlar, Zara'nın mobil uygulamasında ve internet sitesinde, kıyafetlerin giyilme-çıkarılma anlarını gösteren serilerde yer alıyordu. Görüntülerden biri kısa bir elbiseye aitken, diğeri ise bir gömlek reklamıydı. ASA, elbise reklamındaki pozun modelin bacaklarını olduğundan daha ince göstermek amacıyla gölge kullanımı içerdiğini, ayrıca üst kol ve dirsek pozisyonlarının vücut oranlarını bozduğunu ifade etti.
ZARA: MODELLER SAĞLIKLIYDI, GÖRSELLER DÜZENLENMEDİ
Zara, reklamları yayından kaldırdığını ve ilgili modellerin fotoğraf çekimi sırasında sağlık durumlarının yerinde olduğunu kanıtlayan tıbbi raporların mevcut olduğunu belirtti. Markadan yapılan açıklamada, görsellerde yalnızca minimal ışık ve renk düzenlemeleri yapıldığı, vücut üzerinde herhangi bir dijital değişiklik uygulanmadığı ifade edildi.
Ayrıca Zara, 2007 yılında İngiltere Model Sağlığı Soruşturması tarafından yayımlanan Fashioning a Healthy Future (Sağlıklı Bir Gelecek Şekillendirmek) raporunun tavsiyelerine uyduğunu da vurguladı. Bu tavsiyeler doğrultusunda, modellerin sağlık durumlarını uzman doktorlardan alınmış belgelerle kanıtlamaları gerektiğinin altı çizildi.
MODA DÜNYASINDA BENZER YASAKLAR ARTIYOR
Zara’nın bu reklamlara dair yaşadığı süreç, yılın başında başka markaların da benzer şekilde uyarı almasıyla dikkat çekiyor. Temmuz ayında, Marks & Spencer’ın bir reklamı da modelin bacaklarının “sağlıksız derecede ince” gösterildiği gerekçesiyle yasaklanmıştı. Benzer şekilde, Next markası da modelin zayıf görünümüne rağmen sağlıklı olduğunu savunsa da ASA’nın kararını değiştirememişti.
Moda dünyasında giderek artan bu tür denetimler, reklamların beden algısı üzerindeki etkilerine yönelik hassasiyetin yükseldiğini gösteriyor.
Kaynak: Haber Merkezi
Son Haberler
Güllü'nün ölümünde şok itiraf!
Bursa’da otobanda hız şovu pahalıya patladı!
Bursa’da satırlı kavga! Korku dolu anlar yaşandı