Manifold, otomobillerde birden fazla boruyu veya kanalı tek bir boruya veya kanala birleştiren bir bileşendir.
Haber Giriş Tarihi: 06.02.2024 10:49
Haber Güncellenme Tarihi: 06.02.2024 10:49
Kaynak:
Fethiye AKIN
Manifold, otomobillerde birden fazla boruyu tek bir boruya birleştiren bir parçadır. Otomobillerde iki tip manifold bulunur:
Emme Manifoldu: Motora giren temiz havanın kontrol edilmesini ve her silindire eşit şekilde dağıtılmasını sağlar.Egzoz Manifoldu: Yanma sonucu oluşan egzoz gazlarının motordan dışarı atılmasını sağlar.
Emme Manifoldu:
Emme manifoldu, hava filtresinden gelen temiz havayı gaz kelebeği vasıtasıyla kontrol ederek her silindire eşit şekilde dağıtır. Emme manifoldu genellikle alüminyum veya plastikten yapılır ve motorun üst kısmında bulunur. Emme manifoldunda bulunan bazı parçalar şunlardır:
Gaz kelebeği: Hava akışını kontrol eder.
Enjektörler: Yakıtı hava ile karıştırır.
Manifold mutfağı: Havanın ısınmasını ve soğumasını sağlar.
Egzoz Manifoldu:
Egzoz manifoldu, yanma sonucu oluşan egzoz gazlarını motordan dışarı atar. Egzoz manifoldu genellikle dökme demirden yapılır ve motorun alt kısmında bulunur. Egzoz manifoldunda bulunan bazı parçalar şunlardır:
Egzoz subapları: Egzoz gazlarının manifoldundan çıkışını kontrol eder.
Katalitik konvertör: Egzoz gazlarındaki zararlı maddeleri zararsız hale getirir.
Manifoldlar, zamanla kirlenebilir veya çatlayabilir. Bu durum, motor performansında düşüşe ve egzoz emisyonlarında artışa neden olabilir. Manifold arızalarının bazı belirtileri şunlardır:
Motor gücünde düşüş
Motorun rölantide sarsılması
Egzoz emisyonlarında artış
Motordan metalik ses gelmesi
Manifold arızaları, bir tamirci tarafından teşhis ve tamir edilmelidir.
Manifold Hakkında İlginç Bilgiler:
İlk manifoldlar 18. yüzyılda buharlı motorlarda kullanılmıştır.En karmaşık manifoldlar, turboşarjlı ve intercooled motorlarda bulunur.Manifoldlar, motorun performansını ve emisyonlarını önemli ölçüde etkileyebilir.Sonuç
Manifoldlar, otomobillerde önemli bir rol oynayan parçalardır. Emme manifoldu, motora giren temiz havanın kontrol edilmesini ve her silindire eşit şekilde dağıtılmasını sağlar. Egzoz manifoldu ise yanma sonucu oluşan egzoz gazlarının motordan dışarı atılmasını sağlar. Manifold arızaları, motor performansında düşüşe ve egzoz emisyonlarında artışa neden olabilir. Bu nedenle, manifoldların düzenli olarak kontrol edilmesi ve gerektiğinde tamir edilmesi önemlidir.
MANİFOLD NEDEN PATLAR?
Manifold patlaması, motorlu taşıtlarda nadir de olsa tehlikeli bir durumdur. Manifold'un patlamasına neden olabilecek birkaç faktör vardır:
1. Aşırı Isınma: Manifold, motorun egzoz gazlarının aktığı bir parçadır. Motor aşırı ısındığında, manifold da aşırı ısınabilir ve bu da metalin genleşmesine ve çatlayabilmesine neden olabilir.
2. Yanlış Montaj: Manifold'un yanlış monte edilmesi de patlamasına neden olabilir. Manifold'un doğru şekilde takılmamış olması, aşırı gerilime maruz kalmasına ve çatlayabilmesine neden olabilir.
3. Paslanma ve Korozyon: Manifold'da paslanma ve korozyon varsa, bu da metalin zayıflamasına ve çatlayabilmesine neden olabilir.
4. Mekanik Hasar: Manifold'a bir darbe veya başka bir mekanik hasar gelirse, bu da patlamasına neden olabilir.
5. Yakıt Kaçağı: Yanlış hava-yakıt karışımı veya manifoldda yakıt sızıntısı olması da patlamaya neden olabilir.
Manifold Patlamasının Belirtileri:
Motorun gürültülü çalışması
Egzoz gazlarının kokusu
Motor performansında düşüş
Motordan duman sızıntısı
Motor hararetinin yükselmesi
Manifold Patlaması Nasıl Önlenir:
Motorun aşırı ısınmasını önlemek için düzenli olarak motor soğutma sıvısını kontrol edin ve değiştirin.Manifold'un doğru şekilde monte edildiğinden emin olun.Manifold'u paslanma ve korozyondan korumak için düzenli olarak kontrol edin ve gerekliyse onarım yaptırın.Manifold'a darbe veya başka bir mekanik hasar gelmesini önleyin.Aracınızın yakıt sistemini düzenli olarak kontrol edin ve sızıntı olup olmadığını kontrol edin.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
Bursa Hayat Gazetesi
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Manifold nedir ve ne işe yarar?
Manifold, otomobillerde birden fazla boruyu veya kanalı tek bir boruya veya kanala birleştiren bir bileşendir.
Manifold, otomobillerde birden fazla boruyu tek bir boruya birleştiren bir parçadır. Otomobillerde iki tip manifold bulunur:
Emme Manifoldu: Motora giren temiz havanın kontrol edilmesini ve her silindire eşit şekilde dağıtılmasını sağlar.Egzoz Manifoldu: Yanma sonucu oluşan egzoz gazlarının motordan dışarı atılmasını sağlar.
Emme Manifoldu:
Emme manifoldu, hava filtresinden gelen temiz havayı gaz kelebeği vasıtasıyla kontrol ederek her silindire eşit şekilde dağıtır. Emme manifoldu genellikle alüminyum veya plastikten yapılır ve motorun üst kısmında bulunur. Emme manifoldunda bulunan bazı parçalar şunlardır:
Gaz kelebeği: Hava akışını kontrol eder.
Enjektörler: Yakıtı hava ile karıştırır.
Manifold mutfağı: Havanın ısınmasını ve soğumasını sağlar.
Egzoz Manifoldu:
Egzoz manifoldu, yanma sonucu oluşan egzoz gazlarını motordan dışarı atar. Egzoz manifoldu genellikle dökme demirden yapılır ve motorun alt kısmında bulunur. Egzoz manifoldunda bulunan bazı parçalar şunlardır:
Egzoz subapları: Egzoz gazlarının manifoldundan çıkışını kontrol eder.
Katalitik konvertör: Egzoz gazlarındaki zararlı maddeleri zararsız hale getirir.
Lambda sensörü: Egzoz gazlarındaki oksijen miktarını ölçer.
Manifold Arızaları:
Manifoldlar, zamanla kirlenebilir veya çatlayabilir. Bu durum, motor performansında düşüşe ve egzoz emisyonlarında artışa neden olabilir. Manifold arızalarının bazı belirtileri şunlardır:
Motor gücünde düşüş
Motorun rölantide sarsılması
Egzoz emisyonlarında artış
Motordan metalik ses gelmesi
Manifold arızaları, bir tamirci tarafından teşhis ve tamir edilmelidir.
Manifold Hakkında İlginç Bilgiler:
İlk manifoldlar 18. yüzyılda buharlı motorlarda kullanılmıştır.En karmaşık manifoldlar, turboşarjlı ve intercooled motorlarda bulunur.Manifoldlar, motorun performansını ve emisyonlarını önemli ölçüde etkileyebilir.Sonuç
Manifoldlar, otomobillerde önemli bir rol oynayan parçalardır. Emme manifoldu, motora giren temiz havanın kontrol edilmesini ve her silindire eşit şekilde dağıtılmasını sağlar. Egzoz manifoldu ise yanma sonucu oluşan egzoz gazlarının motordan dışarı atılmasını sağlar. Manifold arızaları, motor performansında düşüşe ve egzoz emisyonlarında artışa neden olabilir. Bu nedenle, manifoldların düzenli olarak kontrol edilmesi ve gerektiğinde tamir edilmesi önemlidir.
MANİFOLD NEDEN PATLAR?
Manifold patlaması, motorlu taşıtlarda nadir de olsa tehlikeli bir durumdur. Manifold'un patlamasına neden olabilecek birkaç faktör vardır:
1. Aşırı Isınma: Manifold, motorun egzoz gazlarının aktığı bir parçadır. Motor aşırı ısındığında, manifold da aşırı ısınabilir ve bu da metalin genleşmesine ve çatlayabilmesine neden olabilir.
2. Yanlış Montaj: Manifold'un yanlış monte edilmesi de patlamasına neden olabilir. Manifold'un doğru şekilde takılmamış olması, aşırı gerilime maruz kalmasına ve çatlayabilmesine neden olabilir.
3. Paslanma ve Korozyon: Manifold'da paslanma ve korozyon varsa, bu da metalin zayıflamasına ve çatlayabilmesine neden olabilir.
4. Mekanik Hasar: Manifold'a bir darbe veya başka bir mekanik hasar gelirse, bu da patlamasına neden olabilir.
5. Yakıt Kaçağı: Yanlış hava-yakıt karışımı veya manifoldda yakıt sızıntısı olması da patlamaya neden olabilir.
Manifold Patlamasının Belirtileri:
Motorun gürültülü çalışması
Egzoz gazlarının kokusu
Motor performansında düşüş
Motordan duman sızıntısı
Motor hararetinin yükselmesi
Manifold Patlaması Nasıl Önlenir:
Motorun aşırı ısınmasını önlemek için düzenli olarak motor soğutma sıvısını kontrol edin ve değiştirin.Manifold'un doğru şekilde monte edildiğinden emin olun.Manifold'u paslanma ve korozyondan korumak için düzenli olarak kontrol edin ve gerekliyse onarım yaptırın.Manifold'a darbe veya başka bir mekanik hasar gelmesini önleyin.Aracınızın yakıt sistemini düzenli olarak kontrol edin ve sızıntı olup olmadığını kontrol edin.
Kaynak: Fethiye AKIN
Son Haberler
Resmi açıklama geldi! Kurban Bayramı tatili 9 gün olmayacak
Bursa’da Acemler trafiğine espirili gönderme!
Sakarya namaz vakitleri| Sakarya’da ezan sesi kaçta duyulacak? 24 Mayıs 2025