2007 Isparta Uçak Kazası: Türkiye'yi yasa boğan felaket
2007 Isparta Uçak Kazası: Türkiye'yi yasa boğan felaket
30 Kasım 2007 tarihinde, Atlasjet havayollarına ait bir Boeing 737-400 tipi yolcu uçağı, İstanbul'dan Isparta'ya yaptığı sefer sırasında Süleyman Demirel Havalimanı'na inişe geçerken düştü. Kazada uçaktaki 57 kişi ve yerdeki 1 kişi hayatını kaybetti. Bu kaza, Türkiye'nin en ölümcül üçüncü uçak kazası olarak tarihe geçti.
Haber Giriş Tarihi: 01.02.2024 15:49
Haber Güncellenme Tarihi: 01.02.2024 16:03
Kaynak:
Fethiye AKIN
30 Kasım 2007 tarihinde, Atlasjet Havayollarına ait bir yolcu uçağı, Isparta'daki Süleyman Demirel Havalimanı'na inişe geçerken düştü. Kazada 57 kişi hayatını kaybetti. Bu kaza, Türkiye'nin en ölümcül sivil havacılık kazalarından biri olarak tarihe geçti.
KAZADAN ÖNCE
Atlasjet'e ait TK 101 sefer sayılı uçak, 30 Kasım 2007 tarihinde saat 21:20'de İstanbul Atatürk Havalimanı'ndan kalktı. Uçakta 50 yolcu, 7 mürettebat ve 1 kokpit gözlemcisi olmak üzere toplam 58 kişi vardı. Uçuşun normal seyretmesi bekleniyordu.
KAZA
Uçak, Isparta'ya yaklaştığında inişe geçmeye başladı. Hava şartları sisliydi ve görüş mesafesi düşüktü. Uçak, Süleyman Demirel Havalimanı'na iniş pistine yaklaşırken pistin 1.400 metre gerisindeki bir tepeye çarptı. Kazada uçaktaki 57 kişi ve yerdeki 1 kişi hayatını kaybetti.
KAZANIN NEDENLERİ
Kazanın nedenini araştırmak için Kaza Kırım Kurumu tarafından bir soruşturma başlatıldı. Soruşturma sonucunda, kazanın birden fazla faktörün bir araya gelmesiyle gerçekleştiği belirlendi. Kazanın en önemli nedenleri şunlar olarak belirlendi:
Hava şartlarının sisli olması ve görüş mesafesinin düşük olmasıPilotların iniş sırasında gerekli irtifa ve hızı korumamalarıHava trafik kontrolörlerinin pilotlara yeterince doğru bilgi vermemesiUçağın iniş takımlarında bir arıza olması
KAZANIN SONUÇLARI
Isparta uçak kazası, Türkiye'yi yasa boğan bir felaket oldu. Kazada hayatını kaybedenler arasında, Türk Fizik Derneği'nin düzenlediği bir kongreye katılmak için Isparta'ya giden 34 fizikçi de vardı. Bu kaza, Türkiye'de havacılık güvenliği konusunda birçok tartışmaya yol açtı.
Kazadan sonra, havacılık güvenliğini artırmak için birçok yeni düzenleme yapıldı. Bu düzenlemeler arasında, pilotların eğitiminin iyileştirilmesi, hava trafik kontrol sisteminin modernize edilmesi ve uçakların teknik kontrollerinin daha sık yapılması yer aldı. Isparta uçak kazası, Türkiye'nin havacılık tarihinde unutulmayacak bir felaket olarak yer almıştır. Bu kazadan çıkarılan dersler, havacılık güvenliğinin artırılması için önemli bir rol oynamaktadır.
KAZANIN ARDINDAKİ TARTIŞMALAR
Kazanın ardından, pilotların yeterince eğitimli olmadığı ve uçaktaki altimetrenin arızasının önceden bilinmesine rağmen gerekli önlemlerin alınmadığı gibi bir dizi tartışma yaşandı. Kazayla ilgili soruşturma halen devam etmektedir.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
Bursa Hayat Gazetesi
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
2007 Isparta Uçak Kazası: Türkiye'yi yasa boğan felaket
30 Kasım 2007 tarihinde, Atlasjet havayollarına ait bir Boeing 737-400 tipi yolcu uçağı, İstanbul'dan Isparta'ya yaptığı sefer sırasında Süleyman Demirel Havalimanı'na inişe geçerken düştü. Kazada uçaktaki 57 kişi ve yerdeki 1 kişi hayatını kaybetti. Bu kaza, Türkiye'nin en ölümcül üçüncü uçak kazası olarak tarihe geçti.
30 Kasım 2007 tarihinde, Atlasjet Havayollarına ait bir yolcu uçağı, Isparta'daki Süleyman Demirel Havalimanı'na inişe geçerken düştü. Kazada 57 kişi hayatını kaybetti. Bu kaza, Türkiye'nin en ölümcül sivil havacılık kazalarından biri olarak tarihe geçti.
KAZADAN ÖNCE
Atlasjet'e ait TK 101 sefer sayılı uçak, 30 Kasım 2007 tarihinde saat 21:20'de İstanbul Atatürk Havalimanı'ndan kalktı. Uçakta 50 yolcu, 7 mürettebat ve 1 kokpit gözlemcisi olmak üzere toplam 58 kişi vardı. Uçuşun normal seyretmesi bekleniyordu.
KAZA
Uçak, Isparta'ya yaklaştığında inişe geçmeye başladı. Hava şartları sisliydi ve görüş mesafesi düşüktü. Uçak, Süleyman Demirel Havalimanı'na iniş pistine yaklaşırken pistin 1.400 metre gerisindeki bir tepeye çarptı. Kazada uçaktaki 57 kişi ve yerdeki 1 kişi hayatını kaybetti.
KAZANIN NEDENLERİ
Kazanın nedenini araştırmak için Kaza Kırım Kurumu tarafından bir soruşturma başlatıldı. Soruşturma sonucunda, kazanın birden fazla faktörün bir araya gelmesiyle gerçekleştiği belirlendi. Kazanın en önemli nedenleri şunlar olarak belirlendi:
Hava şartlarının sisli olması ve görüş mesafesinin düşük olmasıPilotların iniş sırasında gerekli irtifa ve hızı korumamalarıHava trafik kontrolörlerinin pilotlara yeterince doğru bilgi vermemesiUçağın iniş takımlarında bir arıza olması
KAZANIN SONUÇLARI
Isparta uçak kazası, Türkiye'yi yasa boğan bir felaket oldu. Kazada hayatını kaybedenler arasında, Türk Fizik Derneği'nin düzenlediği bir kongreye katılmak için Isparta'ya giden 34 fizikçi de vardı. Bu kaza, Türkiye'de havacılık güvenliği konusunda birçok tartışmaya yol açtı.
Kazadan sonra, havacılık güvenliğini artırmak için birçok yeni düzenleme yapıldı. Bu düzenlemeler arasında, pilotların eğitiminin iyileştirilmesi, hava trafik kontrol sisteminin modernize edilmesi ve uçakların teknik kontrollerinin daha sık yapılması yer aldı. Isparta uçak kazası, Türkiye'nin havacılık tarihinde unutulmayacak bir felaket olarak yer almıştır. Bu kazadan çıkarılan dersler, havacılık güvenliğinin artırılması için önemli bir rol oynamaktadır.
KAZANIN ARDINDAKİ TARTIŞMALAR
Kazanın ardından, pilotların yeterince eğitimli olmadığı ve uçaktaki altimetrenin arızasının önceden bilinmesine rağmen gerekli önlemlerin alınmadığı gibi bir dizi tartışma yaşandı. Kazayla ilgili soruşturma halen devam etmektedir.
Kaynak: Fethiye AKIN
Son Haberler
Engelliler Haftası’nda anlamlı mesaj! ‘Başkalarına umut olmak istiyorum’
Yalova şehrinde ezan ne zaman duyulacak? Yalova namaz vakitleri| 16 Mayıs 2025
16 Mayıs 2025| Kocaeli için doğru ezan vakitleri burada! Kocaeli namaz vakitleri