Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Volkswagen

Bursa Hayat Gazetesi - Volkswagen haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Volkswagen haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Otomotiv pazarında büyük dönüşüm! Manuel vites tarihe karışıyor Haber

Otomotiv pazarında büyük dönüşüm! Manuel vites tarihe karışıyor

Türkiye’de otomobil kullanıcılarının vites tercihi köklü bir değişimden geçiyor. 2025 Ocak–Kasım satış rakamları, manuel vitesin artık neredeyse tercih edilmediğini, otomatik vitesin ise pazara adeta hükmettiğini gösteriyor. OTOMATİK VİTESİN PAYI %94,6’YA ULAŞTI Otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı 2025’in ilk 11 ayında %10,16 büyüyerek 1 milyon 176 bin 780 adede yükseldi. Ancak verilerdeki en dikkat çekici başlık şanzıman tercihlerinde yaşandı. Türkiye’de satılan otomobillerin %94,6’sı otomatik vites, yalnızca %5,4’ü manuel oldu. Bu oran, manuel vitesin artık pazarda istisnai bir seçenek haline geldiğini gözler önüne seriyor. ELEKTRİKLİ ÇAĞDA MANUELİN ŞANSI YOK Otomotiv uzmanları manuel vitesin gerilemesini teknik bir zorunluluk olarak değerlendiriyor. Uzmanlara göre elektrikli ve hibrit motorlarda manuel şanzımanın yapısal bir karşılığı yok. Manuel üretmek hem maliyetli hem de sürdürülebilir değil. Talep düşünce üreticiler otomatik şanzımana tamamen yöneliyor. Kısacası manuel şanzıman, modern motor teknolojileriyle ayakta kalmakta zorlanıyor. ELEKTRİKLİ VE HİBRİT ARAÇLAR MANUEL VİTESİ ZORLUYOR Motor tiplerine bakıldığında manuel vitesin yok oluşunun nedenleri daha net ortaya çıkıyor: Benzinli: %47,2 Hibrit: %26,9 Elektrikli: %17,8 Dizel: %7,4 Özellikle elektrikli araçlar manuel vitese teknik olarak izin vermediği için pazarın yönü doğal olarak otomatiğe kayıyor. SUV RÜZGARI MANUELİ SİLİP SÜPÜRÜYOR Tüketici tercihlerindeki değişim de manuel vitesin düşüşünü hızlandırıyor. En çok satan gövde tipi: SUV (%62,5) En çok satan segment: C segmenti (%55,7) SUV modellerde neredeyse tüm üreticiler otomatik şanzıman sunarken, manuel seçenekler bir bir ürün gamından çıkarılıyor. MARKALARIN SATIŞ VERİLERİ DE YÖNELİMİ DESTEKLİYOR Kasım 2025’te en çok satış yapan markalar: Renault: 15.583 adet Volkswagen: 11.579 adet Ford: 10.617 adet Togg: 4.235 adet Bu markaların yeni modellerinin büyük bölümü otomatik şanzımanla üretiliyor ve manuel seçenek giderek azalıyor. “MANUEL VİTES BİR TERCİH DEĞİL, BİR İSTİSNA OLDU” 2025 satış verileri, manuel vitesin Türkiye’de artık sona yaklaştığını net şekilde gösteriyor. Elektrikli araçların yükselişi, sürücülerin konfor beklentilerinin artması ve otomobil markalarının otomatik şanzımana yönelmesi manuel vitesin pazardan çekilme sürecini hızlandırıyor.

İkinci elde en çok satılan markalar hangisi? Haber

İkinci elde en çok satılan markalar hangisi?

Kasım ayında Türkiye'deki ikinci el otomobil pazarında en çok tercih edilen markalar belirlendi. Indicata'nın raporuna göre, geçen ay çevrim içi platformlarda yayımlanan ikinci el araç ilanlarının sayısı 387 bin 998'e ulaştı. Bu sayı, geçen yılın aynı dönemine kıyasla % 17 artış gösterirken, bir önceki aya göre % 12 azaldı. KASIM AYINDA 176 BİN 921 ARAÇ SATILDI Kasım ayında yayımlanan ilanların % 46'sını oluşturan 176 bin 921 araç satıldı. Satışlar, bir önceki aya göre % 5 düşerken, Kasım 2023'e kıyasla % 23 artış gösterdi. Geçen ay ikinci el araç satışlarında 22 bin 239 adetle Volkswagen liderliği aldı. Ocak ayı haricinde, yılın tüm aylarında en çok tercih edilen marka olmayı başardı. Volkswagen'in ardından 21 bin 242 satışla Fiat, 20 bin 659 satışla ise Renault yer aldı. Satışlarda Ford 15 bin 825 adetle dördüncü, BMW ise 10 bin 439 adetle beşinci sırada yer aldı. Mercedes-Benz 9.909, Opel 9.476, Peugeot 9.198, Hyundai 7.507 ve Toyota 6.363 satışla ilk 10 marka arasında yerini buldu. Geçen ay satılan 176 bin 921 ikinci el aracın % 75'ini bu 10 marka oluşturdu. EN ÇOK TERCİH EDİLEN MODEL… Kasım ayında ikinci el binek otomobil pazarında 143.459 araç satıldı. Bu dönemde 8.304 adetle en çok tercih edilen model olan Fiat Egea’nın yıl başından bu yana pazar liderliğinde iddiası sürdü. Kasım ayında ikinci el binek otomobil pazarında Fiat Egea, 8.304 adetlik satışla liderliğini sürdürdü. Onu sırasıyla 6.485 adetle Passat, 6.255 adetle Megane, 6.251 adetle Clio, 4.370 adetle Corolla, 4.004 adetle Focus ve 3.667 adetle Astra izledi. Lüks segmentte ise BMW 3 Serisi 3.510, BMW 5 Serisi 3.491 ve Mercedes C-Class 2.860 adetlik satışla ilk 10 model arasında yer aldı. Söz konusu 10 model, binek araç satışlarının yüzde 34'lük önemli bir kısmını kapladı. Çevrim içi pazarda geçen ay 33.462 adet hafif ticari araç satışı gerçekleşti. Bu araçlar arasında en çok tercih edilen model 4.231 adetlik satışla Doblo oldu. Onu sırasıyla 3.734 adet ile Ford Tourneo Courier ve 3.712 adet ile Fiat Fiorino takip etti. Satış sıralamasında bu modelleri, 2.202 adetle VW Transporter, 1.890 adetle Ford Tourneo Connect, 1.822 adetle VW Caddy, 1.528 adetle Ford Transit, 1.507 adetle Renault Kangoo, 1.385 adetle Citroen Berlingo ve 1.310 adetle Peugeot Partner izledi. En çok satılan ilk 10 model, toplam hafif ticari araç satışlarının %70'ini oluşturdu.

Audi, düşen talep nedeniyle yeniden yapılanmaya gidecek Haber

Audi, düşen talep nedeniyle yeniden yapılanmaya gidecek

Belçika basınındaki haberlere göre, Alman otomobil üreticisi Volkswagen Grubu'na (VW) ait Audi markası, lüks segment elektrikli otomobil modeli Q8'in üretildiği ve yaklaşık 3 bin kişinin çalıştığı Brüksel fabrikasında değişiklik yapma hazırlıklarına başladı. Yeniden yapılanma çalışmaları, Audi'nin lüks elektrikli otomobillerine talepteki düşüşten ve aşırı kapasiteden kaynaklanıyor. Audi, Brüksel'de Q8 e-tron ve Q8 Sportback e-tron modellerinin üretimini yapıyor. Audi, Brüksel tesisindeki üretimi erken sonlandırmaya hazırlanıyor. Geçmişte Belçika'da Q4 e-tron üretimini sonlandıran Audi, Q8 modelleri Meksika'da üretmeye devam edecek. Audi yönetiminin yeniden yapılandırma planını açıklamasının ardından Belçika yasaları kapsamında sosyal ortaklar arasında bilgilendirme ve danışma süreci başladı. Bu süreçte Audi yönetimi ile sosyal ortaklar çeşitli çözüm seçeneklerini görüşüyor. Bir çözüm bulunamaması durumunda fabrikada faaliyetlerin durması söz konusu olacak. Audi'nin Brüksel'deki tesislerinde üretilen Audi Q8 e-tron modelleri, küresel talepteki sert düşüşten olumsuz etkilendi. Audi, elektrikli otomobil piyasasına bir dönem Q8 e-tron ile çok başarılı olmuştu ancak son dönemde lüks segmentteki rekabetin artması model satışlarını düşürdü. AUDİ'NİN BRÜKSEL'DEKİ ÜRETİM MALİYETLERİ DİĞER TESİSLERİNDEN YÜKSEK Brüksel tesisinde yapısal sorunlar da bulunan Audi'nin Brüksel fabrikasının şehir merkezine yakın konumu nedeniyle tesis yerleşiminde değişiklik yapmak mümkün olmuyor. Tesisin bir tarafında özel mülkler diğer tarafında ise demir yolları bulunması fabrikanın genişletilmesine imkan vermiyor. Brüksel fabrikasının konumu nedeniyle bir pres atölyesi kurulamıyor. Bölgede yerel tedarikçileri de olmayan tesise parçalar uzak mesafelerden naklediliyor. Bu durum fabrikanın lojistik maliyetlerini çok yükseltiyor. Audi'nin Brüksel'deki üretim maliyetleri diğer tesislerinden yüksek seyrediyor. Fabrikada üretimin durması istihdamı da olumsuz etkileyecek. Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Audi Brüksel yöneticisi Volker Germann, "Niyetin açıklanması bir kararın alındığı anlamına gelmiyor." ifadesini kullandı. Çalışanların bu durumdan derinden etkilendiğini belirten Germann, bundan sonraki süreçte şeffaf ve yapıcı bir diyalog ortamının önemine işaret etti. Fabrikada çalışan işçileri temsil eden Sosyalist Sendika ise konuyla ilgili açıklamasında, bir çözüm bulunamaması halinde bu yıl 1400 çalışanın işine son verilmesinin söz konusu olduğunu bildirdi. Belçika hükümeti, enerji faturalarında indirim ve ek mali teşvikler gibi seçeneklerle şirketin faaliyeti sürdürmesi için çaba harcıyor.

Alman otomobil üreticisi, araç üretimini durdurdu! Haber

Alman otomobil üreticisi, araç üretimini durdurdu!

Alman Haber Ajansının (DPA) haberine göre, Volkswagen'in genel merkezi olan Wolfsburg'daki tesisinde, "bilgisayar sistemi ağında" bir kesinti tespit edildi. Ağdaki kesinti, bugün öğle saatlerinden beri devam ederken, şirketin Almanya'daki 4 araç fabrikasında üretim askıya alındı. Wolfsburg, Emden, Zwickau ve Osnabrück Kassel, Braunschweig ve Salzgitter'deki parça fabrikaları da söz konusu bilgisayar sistemindeki arızadan etkilendi. Şirket Sözcüsü, Volkswagen Grubu'nun Porsche ve Audi markalarının da söz konusu sistem arızasından etkilendiğini aktararak, arızanın kaynağını araştırmak için kriz masası kurulduğunu bildirdi. Sözcü, siber saldırı ihtimalini de dışladı. ARIZA, YALNIZCA ALMANYA İLE SINIRLI DEĞİL Alman ekonomi gazetesi Handelsblatt'ın haberinde, söz konusu arızanın yalnızca Almanya ile sınırlı olmadığı, Avrupa'nın en büyük otomobil üreticisi Volkswagen'in diğer ülkelerdeki fabrikalarının da etkilendiği ifade edildi. Volkswagen'in ofislerindeki bilgisayarlarda, e-posta iletişimi gibi merkezi uygulamaların çalışmadığı da haberde belirtildi. TOYOTA'NIN DA ÜRETİM SİSTEMİNDE ARIZA MEYDANA GELMİŞTİ Dünyanın en büyük otomobil satıcısı Toyota da ağustosta üretim sistemindeki bir arıza nedeniyle 4 tesisindeki 28 montaj bandında bütün operasyonları durdurmak zorunda kalmıştı. Toyota, Japon tedarikçisi Kojima Industries'in bilgisayar sistemlerinin siber saldırıya uğramasının ardından Mart 2022'de tüm fabrikalarını kapatmak zorunda kalmıştı. Toyota'nın 14 fabrikasındaki 28 üretim hattının tamamı etkilenmişti.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.