Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Tüketici Hakları Derneği Başkanı Ergün Kılıç

Bursa Hayat Gazetesi - Tüketici Hakları Derneği Başkanı Ergün Kılıç haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Tüketici Hakları Derneği Başkanı Ergün Kılıç haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Tatil sezonu öncesi rezervasyon uyarısı: Sahte internet sitelerine dikkat! Haber

Tatil sezonu öncesi rezervasyon uyarısı: Sahte internet sitelerine dikkat!

Tüketici Hakları Derneği Başkanı Ergün Kılıç, tatil sezonu öncesi erken rezervasyon yapmak isteyen vatandaşları, sahte internet siteleriyle karşılaşmamak için uyardı. Kılıç, tatilcilerin konaklayacakları tesisleri iyice araştırmaları gerektiğine dikkat çekerek, "Otel hakkında yapılan internet yorumları çok önemli. Tatile çıkmadan önce iyi düşünmek ve doğru karar vermek gerekiyor. Plansız bir tatil, keyifli bir deneyim yerine kabusa dönüşebilir" dedi. EKONOMİK PLANLAMA VE DETAYLI ARAŞTIRMA ŞART! Tatil planlaması yaparken ekonomik durumu göz önünde bulundurmanın önemine dikkat çeken Kılıç, "Otel fiyatları, ekstra ücretli hizmetler ve bölgedeki esnafın turistlere uyguladığı fiyatlar mutlaka incelenmeli" dedi. Ayrıca, ulaşım imkanları, sağlık hizmetlerine yakınlık gibi detayların da araştırılması gerektiğini belirten Kılıç, tatilin keyifli ve verimli geçmesi için kalış süresi ve gezilecek yerler hakkında önceden bir plan yapmanın faydalı olacağını vurguladı. SADECE İNTERNET SİTESİNE İNANMAYIN! Kılıç, otelin ya da tatil köyünün yalnızca kendi internet sitesinde paylaştığı görsellerine güvenilmemesi gerektiğini belirterek, bağımsız platformlarda yer alan kullanıcı yorumları ve puanlamaların da dikkate alınması gerektiğini söyledi. Gerçek deneyimlerin ve bağımsız yorumların, tatilciler için önemli bir rehber olduğunu belirten Kılıç, doğru bilgilere sahip olmanın önemini vurguladı. ÖDEME YAPMADAN ÖNCE DETAYLARI GÖZDEN GEÇİRİN Tatil planı yapıldıktan sonra, alınacak hizmetle ilgili mutlaka yazılı bir sözleşme yapılması gerektiğini belirten Kılıç, "Yazılı sözleşme olmadan ödeme yapılmamalı. Yapılan ödemeler, belge karşılığında gerçekleşmeli ve tatil süresince bu belgeler saklanmalıdır" dedi. Ayrıca, sözleşmenin içeriğinde hizmetin kapsamı, konaklama süresi, iptal koşulları ve toplam ücret gibi bilgilerin net ve ayrıntılı bir şekilde yer almasının önemini vurguladı. AYIPLI HİZMET DURUMUNDA HAK ARAMA YOLLARI Kılıç, tatilcilerin karşılaştıkları olumsuz durumları çözebilmek için "ayıplı hizmet"leri belgelemeleri gerektiğini belirterek şu tavsiyelerde bulundu: "Eğer yaptığınız araştırmalar ve yazılı sözleşmenize aykırı bir durumla karşılaşırsanız, bu durumu 'ayıplı hizmet' olarak kaydedip belgelendirmeniz önemlidir. Öncelikle otel yetkilisine, ardından tur şirketine durumu bildirin. Eğer sorun çözülmezse ve parasal sınır 149 bin lirayı aşmıyorsa, il ya da ilçe tüketici hakem heyetlerine başvurabilir veya e-posta ya da e-Devlet üzerinden Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) aracılığıyla işlem yapabilirsiniz." TÜKETİCİ HAKLARI İÇİN GEREKLİ BELGELER Başvuruların, fatura, ödeme bilgileri, sözleşme fotokopisi ve diğer kanıtlayıcı belgelerle yapılması gerektiğini belirten Kılıç, tatilcilerin mağduriyetlerini giderme konusunda adım atarken doğru belgelerle başvuruda bulunmalarının önemini yineledi.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.