Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Tramvay

Bursa Hayat Gazetesi - Tramvay haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Tramvay haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Bursa’da bu görüntü ilk değil! Son olacak gibi de gözükmüyor Haber

Bursa’da bu görüntü ilk değil! Son olacak gibi de gözükmüyor

Bursa’nın Osmangazi ilçesinde, dört çocuk, şehir içi ulaşımı sağlayan tramvaylardan birinin arkasına tutunarak yolculuk yaptı. Seyir halindeki tramvayın arkasına adeta yapışan çocuklar, dakikalarca bu tehlikeli yolculuğu sürdürdü. Hem kendi canlarını hiçe sayan hem de trafikteki diğer sürücüleri şaşkına çeviren bu anlar, tramvayın hemen arkasında seyreden araçtan kaydedildi. Bursa’da bu görüntü ilk değil! Son olacak gibi de gözükmüyorBursa’da dört çocuk, hareket halindeki tramvayın arkasına tutunarak tehlikeli bir yolculuğa çıktı. O anlar başka bir aracın kamerasına yansıdı.#bursahttps://t.co/9rEhEaMTO0 pic.twitter.com/FskyEMGW7v— Bursa Hayat (@bursahayatcomtr) October 22, 2025 GÖRÜNTÜLER PES DEDİRTTİ Olayı cep telefonuyla kaydeden vatandaşların şaşkınlığı görüntülere de yansıdı. Çocukların son derece rahat ve umursamaz tavırlarla tramvayın arkasında yolculuk yapması, hem izleyenleri hem de sosyal medyada görüntüleri görenleri hayrete düşürdü. Söz konusu görüntülerde, çocukların tramvayın metal arka kısmına elleriyle tutunarak uzun süre bu şekilde yol aldıkları görülüyor. En ufak bir dikkatsizlik ya da dengenin kaybedilmesi durumunda, çocukların trafikte seyreden araçların önüne düşmesi ihtimali bulunuyor. TRAMVAY SÖRFÜ OLARAK DA BİLİNİYOR Çocukların bu tür tehlikeli davranışları özellikle büyük şehirlerde zaman zaman görülse de uzmanlar, “tramvay sörfü” olarak bilinen bu tür eylemlerin ciddi şekilde yaralanma ve ölüm riski taşıdığını vurguluyor. CAYDIRICI ÖNLEMLER BEKLENİYOR Bursa’da sık sık yaşanan bu tür riskli davranışlar sonrası, vatandaşlar caydırıcı önlemlerin alınmasını bekliyor. Özellikle tramvay güzergahlarında çocukların bu tür girişimlerde bulunmalarını engelleyecek kamera sistemleri, uyarı anonsları ve güvenlik önlemlerinin artırılması talep ediliyor.

Bursa’da bu görüntü ilk değil! Tramvayın arkasına tutunarak gittiler Haber

Bursa’da bu görüntü ilk değil! Tramvayın arkasına tutunarak gittiler

Olay, Bursa’nın merkez Osmangazi ilçesinde yaşandı. İki çocuk, hareket halindeki bir tramvayın arka kısmına tutunarak dakikalarca yolculuk etti. Araç trafiğinin yoğun olduğu bir güzergahta ilerleyen tramvayla birlikte çocukların seyahati görenleri korkuttu. Tramvayın arkasına gizlice yaklaşarak tutunan çocukların bu tehlikeli yolculuğu, seyir halindeki başka bir araçtaki kişiler tarafından kayda alındı. Görüntülerde, çocukların düşme riskine rağmen oldukça rahat ve umursamaz tavırlar sergilediği dikkat çekti. “PES” DEDİRTEN GÖRÜNTÜLER İzleyenlerin yüreğini ağzına getiren görüntülerde, çocukların her an tramvaydan düşerek ciddi şekilde yaralanma tehlikesiyle karşı karşıya oldukları görüldü. Özellikle hızlanan tramvayla birlikte dengesini kaybeden çocukların mucize eseri yara almadan kurtulması, olası bir facianın eşiğinden dönüldüğünü gözler önüne serdi. HAYATİ TEHLİKE TAŞIYOR Uzmanlar, tramvay ve tren gibi raylı ulaşım araçlarının arka kısmına tutunarak yapılan bu tür yolculukların ölümcül risk taşıdığına dikkat çekerek, hem çocukların hem de ailelerin bu konuda daha bilinçli olması gerektiğini vurguladı. SOSYAL MEDYADA TEPKİ YAĞDI Olay anına ait görüntüler sosyal medyada da kısa sürede yayıldı. Çok sayıda kullanıcı, çocukların hayatlarını tehlikeye atmasına ve bu görüntülerin bir alışkanlık haline gelmesine sert tepki gösterdi.

Bursa'da kesintisiz ulaşım hamlesi : T1 ve T2 tramvay hatları birleşiyor Haber

Bursa'da kesintisiz ulaşım hamlesi : T1 ve T2 tramvay hatları birleşiyor

Bursa'nın ulaşım altyapısını güçlendirmek ve şehir içi trafiği rahatlatmak amacıyla çalışmalarını sürdüren Bursa Büyükşehir Belediyesi, toplu taşımanın en önemli unsurlarından biri olan tramvay hatlarını entegre etme projesini hayata geçiriyor. Bu kapsamda, T1 ve T2 tramvay hatlarının birbirine bağlanarak kesintisiz ulaşımın sağlanacağı entegrasyon süreci resmen başlatıldı. TERMİNALDEN HEYKEL’E TEK HATLA ULAŞIM Entegrasyon çalışmalarıyla birlikte, 9 bin 445 metre uzunluğundaki ve 11 istasyona sahip T2 hattı, T1 hattıyla birleşerek ring sefer düzenine geçecek. Bu sistem sayesinde, Terminal İstasyonu’ndan hareket eden tramvaylar, T2 Kent Meydanı İstasyonu’ndan geçerek mevcut T1 güzergahını takip edecek ve yeniden terminale dönecek. Böylece vatandaşlar, Şehirlerarası Otobüs Terminali ile Heykel Hanlar Bölgesi arasında aktarmasız ve kesintisiz bir şekilde seyahat edebilecek. TEST SÜRÜŞLERİ BAŞLIYOR Raylı Sistem Dairesi Başkanlığı tarafından yürütülen proje kapsamında, 27 Ağustos – 3 Eylül 2025 tarihleri arasında test sürüşleri gerçekleştirilecek. Bu süreçte sistemin güvenliği ve verimliliği denetlenecek, yolculu deneyim test edilerek olası eksiklikler giderilecek. Projenin tamamlanması ve entegrasyon çalışmalarıyla toplu taşımanın cazip hale getirilmesi şehir merkezinde terminale tek hat ile kesintisizi ulaşım sağlanması hedefleniyor. Bursa Büyükşehir Belediyesi yetkilileri, bu entegrasyonun şehirdeki toplu ulaşımı daha da güçlendireceğini ve modern kent ulaşımı hedefinde önemli bir kilometre taşı olacağını vurguladı. AKILLI ULAŞIMIN YENİ ROTASI Bu yenilik, sadece yolculuk süresini değil, aynı zamanda şehir içi mobilite kalitesini de artıracak. Vatandaşlar, yoğun saatlerde aktarma stresi yaşamadan merkezdeki alışveriş, ticaret ve turistik bölgelerine rahatça ulaşabilecek.

Samsun'a 10 yeni tramvay geliyor Haber

Samsun'a 10 yeni tramvay geliyor

Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Halit Doğan, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Yalçın Eyigün ile Bozankaya AŞ Yönetim Kurulu üyesi Emrah Dal'ın katıldığı törende bakanlıkça alınacak 10 tramvayın sözleşmesi imzalandı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının büyükşehirlerin raylı sistem çözümlerine destek verdiğini, Türkiye'de 12 kentinde 950 kilometreyi aşan raylı sistem bulunduğunu kaydeden Eyigün, "Bunun 470 kilometresinden fazlasını bakanlığımız gerçekleştirdi." dedi. Yalçın Eyigün, şunları kaydetti: "Cumhurbaşkanımızın tensibi ve talimatıyla Samsun'un ulaşımıyla ilgili teknik işbirliği başlatmıştık. Samsun'a ulaşımla ilgili neler yapılmalıdır anlamında ilk örneği bu proje olacak. İkinci örneği de şehir hastanesine gidecek rayların inşa edilmesi, yani raylı sistem hattı olacaktır. Samsun'a alınacak tramvay çok farklı olacak. Yüzde 10 eğimle çıkan tramvay Türkiye'de başka yerde yok, dünyada çok azdır. Yüksek eğimle çıkan, yüksek motor gücü gerektiren özel tramvay Samsun'a alınacak. Dolayısıyla bu motor gücünde hem de yüzde 70 yerlilikle ilk defa denenecek, ilk defa başarılacak." TRAMVAYLARDA YOLCU KONFORU İÇİN YENİLİKLER 2008'de alınan tramvaylarda yüzde 8 ila 10 arasında yerlilik arandığını dile getiren Eyigün, "Yüzde 8 ila 10 civarında yerlilik şartını sağladığımızda seviniyorduk. Sonra 30'a çıkardık. Yüzde 51'e çıkardık Ankara metrolarında. Daha sonra İstanbul ve havalimanı metrolarımızda 60'ı yaptık, gerçekleştirdik." dedi. "Şükür ki Samsun'da en yüksek yerlilik oranı olan yüzde 70'i gerçekleştireceğiz. Sözleşmemizin şartı bu." ifadelerini kullanan Eyigün, şöyle devam etti: "İhaleyi yerli firmamızın da kazanması sevindirici. Yüzde 70 yerlilikle Türkiye'de raylar üzerinde giden ilk araçlar olacak alacaklarımız. Araçlar çevreci, elektrikle çalışıyor. Yolcu konforunu düşünerek mevcut araçlardaki neleri geliştirebilirize baktık. Dolayısıyla Büyükşehir Belediyemizle beraber bu araçların sadece yerlilik anlamında değil, iç konforu, yolcunun rahatlığı, gençlerimizin bisikletle, skuterle binmelerini sağlayacak, engelliler için özel çözümler, Wi-Fi erişimi, şarj cihazları, yolcu bilgilenme ekranları gibi yolcunun konforunu artıracak muhtelif yenilikleri olacak." Tramvaylarda çift yönlü sürüş imkanı olacağını anlatan Eyigün, "42 metre ve 466 yolcu kapasitesi var her bir aracımızda. 10 tramvayımız, 2 milyar lira artı KDV ile alınacak. Bu, bakanlığımızın bütçesiyle karşılanacak. Bu araçlar filoya eklendiğinde kapasite artacak, yolcu konforu artacak, sıkışıklıklar, özellikle pik saatlerde sabah ve akşam azalmış olacak. Yeni hatlar eklendikçe de araç ihtiyacı açısından dengeli büyüme olacak." değerlendirmesini yaptı. Başkan Doğan da Samsun'da raylı sistemle her gün 80 bin yolcu taşıdıklarını vurgulayarak, "Ulaşımda yeni tramvaylara ihtiyaç duyuluyordu. Bakanlığımız, Sayın Cumhurbaşkanımızın 10 yeni trenin Samsun'a alınması noktasındaki talimatlarıyla ihale yapılmış oldu. İhaleyi yerli bir firma, Bozankaya aldı. 24 ay içinde yeni trenlerimizi almayı arzu ediyoruz. Tabii yerlilik oranının yüksek, yerli bir firmanın Samsun'un trenlerini yapacak olması bizim için ayrı mutluluk. Hem Sayın Cumhurbaşkanımıza hem de Ulaştırma ve Altyapı Bakanımıza teşekkür etmek istiyorum." diye konuştu. Samsun'daki mevcut tramvay ağının yeni yapılacak şehir hastanesine ulaştırılması konusunda proje çalışmalarına başladıklarına işaret eden Doğan, hastaneye ulaşımının raylı sistemle sağlanacağını söyledi. Emrah Dal da Bozankaya'nın güzel araçlar ürettiğini dile getirerek, "Bu sayede yurt dışına da satıyoruz. Avrupa'ya, Amerika'ya, Kanada'ya, Avustralya'ya tren ihraç ediyoruz. Bakanlığımızın, Genel Müdürümüzün büyük desteğiyle çok büyük tecrübeler de kazandık. Araçlarımız minimum yüzde 70 yerlilikle çok güzel olacak. Yüzde 100 Türk mühendisliği ile yapılacak." diye konuştu. Törende konuşmaların ardından sözleşme imzalandı.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.