Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Thy

Bursa Hayat Gazetesi - Thy haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Thy haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

İç hat uçuşlarında tavan fiyat değişti: 1 Ocak 2026’da yürürlüğe giriyor Haber

İç hat uçuşlarında tavan fiyat değişti: 1 Ocak 2026’da yürürlüğe giriyor

Türkiye’de iç hat ekonomi sınıfı uçuşlarda uzun süredir uygulanan tavan fiyat politikası, sektör temsilcilerinin talepleri doğrultusunda yeniden güncellendi. Yeni fiyat tarifesi 1 Ocak 2026 itibarıyla yürürlüğe girecek. BİLETLERİN YÜZDE 70’İ 3.710 TL, YÜZDE 30’U 6.100 TL’Yİ AŞAMAYACAK Buna göre yeni fiyatlandırma şu şekilde uygulanacak: Biletlerin %70’i için tavan fiyat: 3.710 TL Geriye kalan %30’u için tavan fiyat: 6.100 TL Bu fiyatlar tüm iç hat ekonomi sınıfı, tek yön uçuşlarda geçerli olacak. Düzenleme; THY, AJet, Pegasus ve diğer tüm havayolu şirketlerini kapsıyor. AKTARMALI UÇUŞLARDA FİYATLAR İKİ KAT ARTABİLİYOR Yeni düzenlemede aktarmalı iç hat uçuşlarıyla ilgili detay da dikkat çekti. Herhangi bir noktadan yapılan aktarmalı uçuşlarda fiyatların ortalama iki katına çıkabileceği bildirildi. Bunun nedeni, her bacak için ayrı tavan fiyatının uygulanması. BUSİNESS CLASS TAVAN FİYAT UYGULAMASINA DAHİL DEĞİL Bazı iç hat uçuşlarında sunulan business class hizmetlerinde tavan fiyat kısıtlaması bulunmuyor. Dolayısıyla business biletlere uygulanacak fiyatlar yine havayolu şirketlerinin politikaları doğrultusunda belirlenecek. YENİ TAVAN FİYATLAR 2026’DA YÜRÜRLÜKTE 1 Ocak 2026’dan itibaren Türkiye iç hatlarında satılacak tüm tek yön, ekonomi sınıfı uçak biletleri yeni tavan fiyat uygulamasına tabi olacak. Havayolu şirketleri ise gerekli sistem güncellemeleri için hazırlıklara başladı.

Bursa’da görevli başhekim THY uçağında hayat kurtardı Haber

Bursa’da görevli başhekim THY uçağında hayat kurtardı

Türk Hava Yolları’nın 19 Eylül 2025 tarihli TK0078 sefer sayılı Miami-İstanbul uçuşunda bir acil sağlık vakası yaşandı. Yabancı uyruklu bir yolcunun fenalaşması üzerine kabin ekibi anonsla doktor çağrısı yaptı. O sırada uçakta bulunan İznik Devlet Hastanesi Başhekimi ve Üroloji Uzmanı Dr. Aybars Alemdaroğlu, vakaya hızla müdahale ederek yolcunun hayati değerlerini normale döndürmeyi başardı. “DOKTOR BEY UYUYORDU, HEMEN HABER VERDİM” Uçakta bulunan yolculardan Sinan Kaluç, olayın tanığı olarak şu ifadeleri kullandı: “İznik’ten tanıdığım Dr. Aybars Alemdaroğlu ile aynı uçaktaydık. Kabin amiri, acil doktor anonsu yapınca Aybars Bey uykudaydı ve duymadı. Ben kabin görevlilerine onun doktor olduğunu söyledim. Hemen kalkıp hastaya müdahale etti. Meğer yolcu uyku ilacı almış ve rahatsızlanmış. Aybars Bey, hastanın durumu normale dönene kadar başından hiç ayrılmadı.” THY’DEN BAŞHEKİM ALEMDAROĞLU TEŞEKKÜR Yaşanan olayın ardından Türk Hava Yolları, Dr. Alemdaroğlu’na resmi bir teşekkür mesajı gönderdi. THY yetkilileri mesajda şu ifadelere yer verdi: “Aybars Alemdaroğlu, 19 Eylül 2025 tarihli TK0078 sayılı Miami-İstanbul uçuşumuzda rahatsızlanan yolcumuza yaptığınız tıbbi müdahale ve uçuş ekibimize verdiğiniz destek için size içtenlikle teşekkür ederiz. Sizin gibi kıymetli hekimlerimizin, tamamen gönüllü olarak başka bir yolcuya yardım etmesinin önemi ve değeri paha biçilemez." PROFESYONELLİK VE DUYARLILIK BİR ARADA Başhekim Dr. Aybars Alemdaroğlu’nun sergilediği profesyonellik, hem uçaktaki yolcular hem de kabin ekibi tarafından büyük takdir topladı. Bir anda hiçbir tereddüt göstermeden harekete geçen Alemdaroğlu, tıbbın insan hayatındaki önemini bir kez daha gösterdi. Dr. Alemdaroğlu’nun örnek davranışı, hem mesleki etiğe hem de insan hayatına verilen değerin somut bir örneği oldu

Küresel kesinti nedeniyle THY'nin bazı seferleri iptal edildi Haber

Küresel kesinti nedeniyle THY'nin bazı seferleri iptal edildi

Türk Hava Yolları (THY), Microsoft’a siber güvenlik hizmeti veren CrowdStrike'tan kaynaklanan küresel iletişim kesintisi sürecinde iptal edilen seferler nedeniyle yolculara ilave bazı haklar tanındığını bildirdi. THY Basın Müşavirliğinden konuya ilişkin yapılan açıklamada, havacılık sektörü de dahil olmak üzere farklı sektörleri etkileyen ve küresel çapta hizmet veren bir tedarikçi kaynaklı teknik aksaklık meydana geldiği belirtildi. Bu aksaklık neticesinde bazı seferlerin iptal edildiği aktarılan açıklamada, "Uçuşunuzun durumunu mobil uygulamamızda yer alan 'Uçuş durumu' sekmesinden görüntüleyebilirsiniz. Seferi iptal olmayan yolcularımız için de yaşanılan aksaklık nedeniyle ek haklar tanımlanmıştır." ifadeleri kullanıldı. Sistemsel aksaklık giderildikten sonra belirtilen şartları sağlayan yolcuların satış kanallarından işlem yapabileceğine dikkatin çekildiği açıklamada, şunlar kaydedildi: "19 Temmuz 2024 ve öncesinde düzenlenmiş biletler için 19 Temmuz 2024 tarihindeki seferlerimize kayıtlı tüm Türk Hava Yolları yolcularımızın, 25 Temmuz 2024 (dahil) tarihine kadar işlem yaptırmaları kaydıyla ilave haklar tanımlanmıştır. Rezervasyon değişiklikleri ücretsiz yapılacaktır. Uçuş saati geçmiş olmasına rağmen henüz işlem yaptırmayan ve uçuşlarına katılamayan yolcularımız hak kaybı yaşamayacaklardır. Hiç kullanılmamış biletler için kesintisiz iade yapılacaktır. Kısmi olarak kullanılmış, seyahatin tamamlanmamış olduğu biletlerde, biletin kullanılmayan uçuşlarına ait iade işlemi kesintisiz yapılacaktır. İlgili uygulamalar sadece Türk Hava Yolları tarafından icra edilen seferlerde kayıtlı grup ve münferit yolcular için geçerli olacaktır. Güncel gelişmeleri paylaşmaya devam edeceğiz. Anlayışınız için teşekkür ederiz."

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.