BTÜ’den matematik eğitiminde dijital dönüşüm hamlesi
Bursa Teknik Üniversitesi (BTÜ), matematik eğitimini dijital çağa uyarlamak üzere uluslararası ortaklı “PyMath (Python and Mathematics)” projesini hayata geçiriyor. Erasmus+ programı desteği alan proje, Python programlama dili kullanarak eğitimde yenilikçi ve etkileşimli öğrenme yöntemleri geliştirmeyi hedefliyor.
PYTHON İLE ETKİLEŞİMLİ VE UYGULAMALI MATEMATİK EĞİTİMİ
PyMath projesi, matematik kavramlarını sadece teorik değil, aynı zamanda dijital araçlar aracılığıyla uygulanabilir ve anlaşılır hale getirmeye odaklanıyor. Kolay öğrenilebilir yapısı, zengin kütüphaneleri ve gelişmiş görselleştirme özellikleriyle Python, projenin temelini oluşturuyor. Proje kapsamında öğrenciler ve öğretmenler için e-kitaplar, öğretim videoları, dijital posterler ve kapsamlı Python kod kütüphanesi gibi birçok dijital eğitim materyali geliştirilecek.
ULUSLARARASI İŞ BİRLİĞİYLE GÜÇLENEN EĞİTİM PROJESİ
Romanya’daki Ecaterina Teodoroiu Ulusal Koleji’nin koordinatörlüğünde yürütülen projede Türkiye’den Bursa Teknik Üniversitesi ile Mustafakemalpaşa Anadolu Lisesi, Macaristan’dan Miskolc Mesleki Eğitim Merkezi, Yunanistan’dan Geniko Likio Evosmou Lisesi ve Bulgaristan’dan Ezikova Lisesi yer alıyor.
BTÜ’yü, Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Başkanı Prof. Dr. Turgay Tugay Bilgin yönetirken, Sosyoloji Bölümü’nden Dr. Öğretim Üyesi Oya Güler ve Proje Destek Ofisi’nden Dr. Öğretim Görevlisi Yasemin Sarıcaoğlu da projede aktif rol alıyor.
DİJİTALLEŞMEYLE MATEMATİK ÖĞRETİMİNE YENİ BİR SOLUK
Proje yürütücüsü Prof. Dr. Turgay Tugay Bilgin, “Matematik eğitimini daha interaktif ve erişilebilir hale getirmek için dört temel modül geliştireceğiz. Öğretmenlerimize Python programlama kursları vererek dijitalleşmeyi yaygınlaştırmayı amaçlıyoruz” dedi.
Ayrıca, projenin sonunda elde edilen sonuçların akademik rapor olarak Avrupa eğitim literatürüne kazandırılacağı belirtildi.
BTÜ REKTÖRÜ: “DİJİTAL EĞİTİMDE ÖNCÜ ROLÜMÜZÜ SÜRDÜRÜYORUZ”
BTÜ Rektörü Prof. Dr. Naci Çağlar, projeyle ilgili olarak şunları söyledi: “Dijital dönüşümü sadece teknoloji değil, eğitim süreçlerinin tamamını kapsayan bir vizyonla ele alıyoruz. PyMath projesi, matematik eğitiminde sürdürülebilir ve yenilikçi bir model ortaya koyacak. Hem öğretmenler hem öğrenciler dijital çağın gerekliliklerine uygun beceriler kazanacak. Bu uluslararası iş birliğine katkı sunmaktan gurur duyuyoruz.”
Bursa Teknik Üniversitesi’nin öncülüğünde hayata geçen PyMath projesi, matematik eğitiminde dijitalleşme ve programlama temelli yenilikçi çözümlerle Türkiye’de ve Avrupa’da fark yaratmayı hedefliyor.