Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Osmangazi Belediyesi

Bursa Hayat Gazetesi - Osmangazi Belediyesi haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Osmangazi Belediyesi haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Osmangazi’ye yeni spor yatırımı: Çukurca Spor Tesisi hizmete açıldı Haber

Osmangazi’ye yeni spor yatırımı: Çukurca Spor Tesisi hizmete açıldı

Osmangazi Belediyesi, ilçede spor kültürünü yaygınlaştırmak ve gençleri sağlıklı yaşamla buluşturmak amacıyla yatırımlarını sürdürüyor. Daha önce Emek ve Gündoğdu mahallelerinde halı sahaları hizmete açan Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, bu kez Çukurca Mahallesi’nde kapsamlı bir spor tesisini vatandaşların kullanımına sundu. Düzenlenen açılış törenine Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın’ın yanı sıra CHP Osmangazi İlçe Başkanı Raşit Gürbüz, Osmangazi Muhtarlar Derneği Başkanı Burhan Mandacı, Çukurca Mahalle Muhtarı Semih Erzincanlıoğlu, belediye başkan yardımcıları, meclis üyeleri, birim müdürleri ve çok sayıda vatandaş katıldı. SPOR VE SOSYAL YAŞAM BİR ARADA Toplam 4 bin 840 metrekare alan üzerine inşa edilen Çukurca Spor Tesisi; halı saha, basketbol sahası, sosyal toplanma alanı ve 20 araçlık otoparkıyla dikkat çekiyor. Modern standartlarda tasarlanan tesis, her yaştan vatandaşın spor yapabileceği güvenli ve konforlu bir ortam sunarken, çocuklar ve gençler için de yeni bir sosyal yaşam merkezi oluşturuyor. “GENÇLERİMİZİN SPORLA İÇ İÇE BİR YAŞAM SÜRMESİNİ İSTİYORUZ” Açılış töreninde konuşan Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, spor yatırımlarını kararlılıkla sürdürdüklerini belirterek, tesisin kısa sürede tamamlanmasından duyduğu memnuniyeti dile getirdi. Başkan Aydın, “14 Haziran 2025 tarihinde temelini attığımız spor tesisimizin açılışını bugün gerçekleştirmenin mutluluğunu yaşıyoruz. Böylece bir yıl dolmadan tesisimizi hemşehrilerimizin ve gençlerimizin hizmetine sunmuş olduk. İlk aylarda yaşanan ihale ve prosedür süreçlerine rağmen önemli olan bu yatırımın tamamlanarak vatandaşlarımızın kullanımına açılmasıdır” dedi. Önümüzdeki süreçte Aksungur ve Doğanevler mahallelerinde de benzer spor tesislerinin açılışlarını gerçekleştireceklerini ifade eden Aydın, gençlerin sporla daha fazla buluşmasını hedeflediklerini söyledi. “Çukurca Mahallemize yalnızca bir halı saha değil, basketbol sahası ve sosyal buluşma alanlarını da içeren kapsamlı bir tesis kazandırdık” diyen Başkan Aydın, sporun gençleri kötü alışkanlıklardan uzaklaştıran en önemli araçlardan biri olduğunu vurguladı. “MAHALLEMİZE YENİ BİR YAŞAM ALANI KAZANDIRILDI” Çukurca Mahalle Muhtarı Semih Erzincanlıoğlu ise uzun yıllardır beklenen önemli bir yatırımın mahalleye kazandırıldığını belirterek, tesisin çocuklar ve gençler için büyük bir fırsat olduğunu söyledi. Erzincanlıoğlu, “Bugün sadece bir spor sahasının değil, mahallemizin sosyal hayatına değer katacak önemli bir yaşam alanının açılışını gerçekleştiriyoruz. Sporun birleştirici gücü sayesinde burada yeni dostluklar kurulacağına, güzel anılar birikeceğine inanıyorum. Bu değerli yatırımın mahallemize kazandırılmasında emeği geçen Osmangazi Belediye Başkanımız Sayın Erkan Aydın’a teşekkür ediyorum” ifadelerini kullandı. ÇOCUKLARDAN BAŞKAN AYDIN’A TEŞEKKÜR Çukurca Mahallesi’nde yaşayan çocuklar ve gençler de uzun süredir özlemini duydukları spor tesisinin hizmete açılmasından duydukları mutluluğu dile getirerek Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın’a teşekkür etti. AÇILIŞ SONRASI SAHAYA İNDİ Açılış kurdelesinin kesilmesinin ardından Başkan Erkan Aydın ve protokol üyeleri tesisi gezerek incelemelerde bulundu. Halı saha ve basketbol sahasında çocuklarla bir araya gelen Başkan Aydın, gençlerle futbol ve basketbol oynayarak açılış heyecanına ortak oldu. OSMANGAZİ’DE SPOR YATIRIMLARI SÜRECEK Osmangazi Belediyesi, çocukların ve gençlerin sporla büyümesini destekleyen projelerine hız kesmeden devam ediyor. Çukurca Spor Tesisi’nin ardından ilçenin farklı mahallelerinde planlanan yeni spor yatırımlarıyla daha fazla vatandaşın modern spor alanlarına erişmesi hedefleniyor.

Osmangazi'de edebiyat rüzgarı: 143 eser arasından birinci seçildi Haber

Osmangazi'de edebiyat rüzgarı: 143 eser arasından birinci seçildi

Osmangazi Belediyesi tarafından Türk edebiyatının usta ismi Ahmet Hamdi Tanpınar anısına düzenlenen 24. Edebiyat Yarışması’nın ödül töreni gerçekleştirildi. Makale dalında düzenlenen yarışma, Türkiye’nin farklı şehirlerinden yoğun katılımla dikkat çekti. Seyyid Usul Kültür Merkezi’nde düzenlenen törende, 143 makale jüri tarafından titizlikle değerlendirildi. Program, edebiyat ve kültür dünyasından çok sayıda ismi bir araya getirdi. KAZANAN İSİMLER AÇIKLANDI Yarışmada birinciliği Bursa’dan Ecrin Yücel “İğde Çiçeği İncir Ağacı” adlı eseriyle kazandı. İkincilik ödülü İstanbul’dan Hikmet Temel Akarsu’ya, üçüncülük ödülü ise Ankara’dan Gürkan Avcı’ya verildi. Mansiyon ödülü ise Mersin’den Selma Sayar’ın oldu. “GENÇ KALEMLER EDEBİYATIN GELECEĞİDİR” Törende konuşan Osmangazi Belediye Başkan Yardımcısı Mutlu Esendemir, edebiyatın kuşaklar arası bir köprü olduğunu vurgulayarak genç kalemlerin önemine dikkat çekti. Jüri üyelerinden Metin Önal Mengüşoğlu ise yarışmaya katılan eserlerin günümüz edebiyatındaki dönüşümü yansıttığını belirterek, gençlerin güçlü bir anlatım dili geliştirdiğini ifade etti. OSMANGAZİ’DEN EDEBİYATA KALICI KATKI Osmangazi Belediyesi’nin düzenlediği yarışma, genç yazarları desteklemeyi ve Türk edebiyatına yeni eserler kazandırmayı hedefliyor. Ödül töreni toplu fotoğraf çekimiyle sona erdi.

Osmangazi'de kamusal alanlar için yeni vizyon Haber

Osmangazi'de kamusal alanlar için yeni vizyon

Osmangazi Belediyesi tarafından New European Bauhaus programı kapsamında düzenlenen Yaşayan Kamusal Mekanlar Festivali’nin ikinci gününde “Bellek Nesnesi Tasarımı Sergisi” kapılarını ziyaretçilere açtı. Bursa Uludağ Üniversitesi Mimarlık Fakültesi öğrencileri, Yerkapı Meydanı’nda açılan sergide Osmangazi ilçesindeki atıl kamusal alanlara yönelik yenilikçi tasarım fikirlerini kamuoyuyla paylaştı. Osmangazi Belediyesi, Bursa Uludağ Üniversitesi Mimarlık Fakültesi ve Mimarlar Odası Bursa Şubesi iş birliğiyle gerçekleştirilen etkinlikte öğrenciler, kamusal alanların daha yaşanabilir, sürdürülebilir, kapsayıcı ve estetik hale getirilmesine yönelik projelerini sundu. Öğrenciler, tasarımlarını yalnızca posterlerle değil aynı zamanda tişört, bez çanta ve şapka gibi ürünlere de yansıtarak ziyaretçilere farklı bir sunum deneyimi yaşattı. ATIL KAMUSAL ALANLAR YENİDEN TASARLANDI Bursa Uludağ Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Sibel Polat sergiye ilişkin yaptığı açıklamada, “Bu sergide öğrencilerimiz, Osmangazi ilçesindeki atıl kamusal alanların nasıl daha yaşanabilir, sürdürülebilir, kapsayıcı ve estetik hale getirilebileceğine dair hayallerini ve fikirlerini ortaya koydu. Bursa’nın Fethi’nin 700. Yıl Dönümü etkinlikleri kapsamında hazırlanan bu tasarımlar, gençlerin kentle kurduğu bağı ve geleceğe yönelik vizyonlarını güçlü bir şekilde ortaya koyuyor.” ifadelerini kullandı. Osmangazi Belediyesi AB Projeleri ve UNESCO Koordinatörü Berkay Salman ise projeye ilişkin değerlendirmesinde, şu ifadelere yer verdi: “Osmangazi Belediyesi Araştırma ve Geliştirme Müdürlüğü olarak iki yıldır Avrupa Birliği proje, fon, hibe ve programlarını yakından takip ediyoruz. Geçtiğimiz yıl Kasım ayında öğrencilerle birlikte festivalde sergilenen üniteleri tasarladık. Avrupa programı kapsamında 9-13 Haziran tarihleri arasında Brüksel’de bir festival düzenleniyor. Bu festivalin Türkiye ayağı ise yalnızca Osmangazi Belediyesi tarafından gerçekleştiriliyor. Osmangazi Belediyesi olarak yerel iş birliklerini ve paydaşlarımızla birlikte çalışmayı çok önemsiyoruz. Bu kapsamda Yerkapı Meydanı’nın değerlendirilmesi büyük önem taşıyor. Burası Osmangazi Belediyesi mülkiyetinde bulunan bir alan. Tarihi alanların yeniden canlanması için var gücümüzle çalışmaya devam ediyoruz” diye konuştu.

Bursa’nın Fethi 700. Yıl Reels Yarışması’nda birinci belli oldu! Haber

Bursa’nın Fethi 700. Yıl Reels Yarışması’nda birinci belli oldu!

Osmangazi Belediyesi tarafından Bursa’nın Fethi’nin 700. yıl dönümü etkinlikleri kapsamında düzenlenen “Reels Video Yarışması” sonuçlandı. Genç içerik üreticilerinin katılımıyla gerçekleşen yarışmada, Bursa’nın tarihi, kültürel ve doğal güzellikleri dijital anlatım diliyle izleyiciye sunuldu. “700 Yıldır Buradayız” temasıyla düzenlenen yarışmada katılımcılar, Bursa’nın sokaklarını, çarşılarını, mimarisini, inanç merkezlerini ve gastronomisini özgün bakış açılarıyla anlattı. Çok sayıda başvurunun değerlendirildiği yarışmada jüri üyeleri Ömer Faruk Güneş ve Evliya Çelebi oldu. Jüri değerlendirmesi sonucunda Yasin Dağ “Sesler, Renkler ve Bursa” adlı çalışmasıyla birincilik ödülünü kazandı. Ravza Karakülah “Emanet” adlı çalışmasıyla ikinci olurken, Fethi Öztürk “Şehrin Ritmi” adlı videosuyla üçüncü seçildi. Didem Dağ ise mansiyon ödülüne layık görüldü. “ZOR BİR DEĞERLENDİRME SÜRECİ YAŞADIK” Jüri üyesi Ömer Faruk Güneş, yarışmada çok sayıda nitelikli içerik bulunduğunu belirterek seçim yapmanın zor olduğunu ifade etti. Güneş, videoların profesyonel bir prodüksiyon kalitesine ulaştığını ve Bursa’nın tarihi dokusunu güçlü şekilde yansıttığını söyledi. Jüri üyesi Evliya Çelebi ise dijital içerik üretiminin önemine dikkat çekerek, yarışmanın sosyal medya formatına uygun olarak hazırlanmasının anlamlı olduğunu belirtti. Videoların Bursa’yı etkili şekilde anlattığını vurgulayan Çelebi, tüm katılımcılara teşekkür etti. Konuşmaların ardından Osmangazi Belediye Başkan Yardımcısı Mutlu Esendemir, yarışmada dereceye giren katılımcılara ödüllerini takdim etti. Etkinliğin yıl boyunca devam edecek Bursa’nın Fethi 700. yıl etkinlikleri kapsamında gerçekleştirildiği belirtildi.

Osmangazi’de kamusal alanlara yenilikçi dokunuş Haber

Osmangazi’de kamusal alanlara yenilikçi dokunuş

2026 New European Bauhaus Brüksel Uydu Etkinliği kapsamında düzenlenen Yaşayan Kamusal Mekanlar Festivali, Osmangazi Yerkapı Meydanı’nda geniş katılımla başladı. Kamusal alanların sürdürülebilirlik, kapsayıcılık ve yaratıcılık ilkeleri doğrultusunda yeniden ele alınmasını amaçlayan festival, kent yaşamına yeni bir perspektif kazandırdı. Osmangazi Belediyesi, Bursa Uludağ Üniversitesi ve Mimarlar Odası Bursa Şubesi iş birliğinde hayata geçirilen festival, yerel yönetim, akademi, meslek odaları, öğrenciler ve vatandaşları aynı platformda buluşturdu. Etkinlik kapsamında Bursa Uludağ Üniversitesi Mimarlık Fakültesi ile Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Tasarımı Bölümü’nden 36 öğrenci, Yerkapı Meydanı’nda kurulan pop-up ahşap modüller üzerinde çalışmalar gerçekleştirdi. Öğrenciler, Bursa’nın tarih boyunca ev sahipliği yaptığı medeniyetlerden ilham alarak geliştirdikleri tasarımları farklı tekniklerle yüzeylere yansıttı. Kentin kültürel mirasını yansıtan motiflerin yanı sıra bölgedeki bitki örtüsünden esinlenen figürler de modüllerde yer aldı. Festival alanında gün boyunca sanat atölyeleri, sergiler, öğrenci sunumları ve söyleşiler düzenlenirken, Yerkapı Meydanı adeta yaşayan bir kamusal üretim alanına dönüştü. Açılışta konuşan Osmangazi Belediye Başkan Yardımcısı Mutlu Esendemir, kamusal alanların kent yaşamındaki önemine dikkat çekerek, “Tarihi boyunca kamusal mekanlar, insanların bir araya geldiği, fikir ürettiği ve ortak değerler oluşturduğu alanlar olmuştur. Biz Osmangazi Belediyesi olarak bu alanları yalnızca geçiş noktası değil, yaşamın kendisi olarak görüyoruz” dedi. Esendemir konuşmasının devamında, “Kültürel mirası korumak kadar onu geleceğe taşımak da sorumluluğumuzdur. Bu tür etkinliklerle gençlerin üretimine alan açarak kent hafızasını birlikte inşa ediyoruz” ifadelerini kullandı. Bursa Uludağ Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Sibel Polat ise festivalin Avrupa Birliği’nin Yeni Avrupa Bauhaus vizyonu kapsamında önemli bir örnek olduğuna dikkat çekerek, “Yaklaşık bir yıldır yürüttüğümüz katılımcı tasarım sürecinde mimarlar, öğrenciler, gençler, sivil toplum temsilcileri ve yerel yönetimler aynı masada buluştu. Bu süreç, kent için yenilikçi ve kapsayıcı fikirlerin ortaya çıkmasını sağladı” diye konuştu. Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Tasarımı Bölüm Başkanı Prof. Dr. Sezin Türkkaya da öğrencilerin çalışmalarına değinerek, “Bu topraklar 2 bin yıllık bir geçmişe sahip. Öğrencilerimiz, Bursa’da yaşamış medeniyetlerin izlerini günümüz tasarım diliyle birleştirerek çok katmanlı bir anlatım ortaya koydu” dedi. Mimarlar Odası Bursa Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Şirin Rodoplu Şimşek ise kamusal alanların korunmasının önemine vurgu yaparak, “Bu proje, kamusal mekanların halka ait olması gerektiğini bir kez daha hatırlatan çok değerli bir çalışma oldu. Destek veren tüm kurumlara teşekkür ediyorum” ifadelerini kullandı. Konuşmaların ardından protokol üyeleri ve katılımcılar, öğrencilerin hazırladığı pop-up modülleri inceleyerek eserler hakkında bilgi aldı. Festivalin gün boyunca çeşitli etkinliklerle devam edeceği bildirildi.

50. Yeşil Bursa Rallisi’nde şampiyon belli oldu! Haber

50. Yeşil Bursa Rallisi’nde şampiyon belli oldu!

Osmangazi Belediyesi’nin katkılarıyla Bursa Otomobil Sporları Spor Kulübü (BOSSEK) tarafından organize edilen 50. Yeşil Bursa Rallisi, yoğun katılım ve büyük çekişmeye sahne oldu. Türkiye Ralli Şampiyonası’nın üçüncü ayağı olarak gerçekleştirilen organizasyonda, 54 ekip start aldı ve zorlu etapların ardından 44 ekip yarışı tamamladı. ZORLU ETAPLARDA BÜYÜK REKABET Orhaneli-Keles bölgesinde yer alan 9 özel etaptan oluşan yarışta pilotlar, Bursa’nın asfalt ve teknik parkurlarında kıyasıya mücadele etti. 126,30 kilometrelik parkurda en iyi performansı gösteren Team Petrol Ofisi’nden Kerem Kazaz–Corentin Silvestre ikilisi genel klasmanda birinciliğe ulaştı. BC Vision Egemot Motorsport ekibi Burak Çukurova–Burak Akçay ikinci olurken, GP Garage My Team’den Uğur Soylu–Mehmet Akif Yalçın üçüncü sırada yer aldı. Takımlar klasmanında ise Team Petrol Ofisi zirvede yer aldı. Yarışta birçok sınıfta da farklı ekipler birincilik elde ederken, kadın pilotlar ve co-pilotlar klasmanında da dikkat çekici sonuçlar alındı. OSMANGAZİ’YE GURUR GETİREN SONUÇ Osmangazi Belediyesi adına yarışan Team Binance Türkiye pilotu Kübra Denizci Keskin, kendi kategorisinde ve kadın pilotlar klasmanında ikinci olarak önemli bir başarıya imza attı. Keskin, yarış sonrası yaptığı açıklamada organizasyonun 50. yılına yakışır bir mücadele olduğunu belirterek sezon hedeflerinin devam ettiğini ifade etti. Yarış sonunda dereceye giren sporculara kupaları Osmangazi Belediyespor Kulübü Başkanı Fatih Karayılan tarafından takdim edildi. Üç gün süren organizasyon, Bursalı motor sporları severlerin yoğun ilgisiyle tamamlandı. Şampiyona, Kapadokya Rallisi ile devam edecek.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.