Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Masak

Bursa Hayat Gazetesi - Masak haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Masak haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya 10 gün süren operasyonun detaylarını paylaştı Haber

İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya 10 gün süren operasyonun detaylarını paylaştı

İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, “Siber Suçlarla Mücadele kapsamında son 10 gündür süren operasyonlarımızda 354 şüpheliyi yakaladık” dedi. Bakan Ali Yerlikaya’nın sosyal medya hesabı üzerinden yapmış olduğu açıklamaya göre, 35 il merkezli operasyonlarda 117 şüpheli tutuklandı, 93 şüpheli hakkında adli kontrol hükümleri uygulandı. Diğer şüphelilerin işlemleri devam ediyor. Yakalanan şüphelilerin; çocuk m*stehcenliği içeren içerikler barındırdığı, sosyal medya ve oltalama siteleri aracılığıyla d*landırıcılık yaptığı, yasa dışı b*his oynattığı ve vatandaşların bankacılık hesaplarına erişim sağlayarak haksız kazanç elde ettikleri tespit edildi. ÇOK SAYIDA İLDE OPERASYONLAR DÜZENLENDİ Emniyet Genel Müdürlüğü Siber Suçlarla Mücadele Daire Başkanlığı ve MASAK koordinasyonunda yürütülen çalışmalarda, Adana, Aksaray, Amasya, Ankara, Antalya, Aydın, Balıkesir, Batman, Bilecik, Bingöl, Bitlis, Burdur, Bursa, Çorum, Diyarbakır, Elazığ, Gaziantep, Hakkâri, İzmir, Kırıkkale, Kırşehir, Kilis, Kocaeli, Mardin, Muğla, Nevşehir, Niğde, Osmaniye, Rize, Samsun, Şanlıurfa, Tekirdağ, Tokat ve Zonguldak’ta operasyonlar düzenlendi. MAL VARLIKLARINA EL KONULDU Operasyonlar sonucu yaklaşık 1 milyar 52 milyon TL değerinde 16 şirket, 13 konut, 37 araç, 8 motosiklet, 14 mesken, 7 dükkan, 13 arsa/tarla ve 447 banka hesabı ile ziynet eşyalarına el konuldu. YÜKSEK KAZANÇ VAADİYLE PARA TOPLAMIŞLAR Anadolu Cumhuriyet Başsavcılığı ile İstanbul Emniyet Müdürlüğü Siber Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü koordinasyonunda yürütülen operasyonda şüphelilerin, sosyal medya reklamlarıyla vatandaşları yönlendirerek yüksek kazanç vaadiyle para topladıkları belirlendi. Şüphelilerin, kendilerini yatırım uzmanı olarak tanıtarak paravan şirketler üzerinden “yatırım” adı altında para topladıkları ve para çekmek isteyen vatandaşlardan “sigorta, vergi, komisyon” gibi bahanelerle ek ödemeler talep ettikleri saptandı. Elde edilen haksız kazançlar kripto para borsalarına aktarılmak suretiyle izlerini kaybettirmeye çalışıldı. Bakan Yerlikaya, operasyonların devam edeceğini vurgulayarak, “Siber suçlarla mücadelemize kararlılıkla devam ediyoruz” açıklamasını yaptı. “Siber Suçlarla Mücadele kapsamında son 10 gündür süren operasyonlarımızda 354 şüpheliyi yakaladık.” Ayrıca bu sabah İstanbul merkezli 15 ilde yapılan operasyonumuzda da; 75 şüpheliyi yakaladık ve yakalanan şüpheli sayısı 429 oldu. Bu kişiler aracılığıyla işlenebilecek çocuk… pic.twitter.com/X4J7Hrsci3— Ali Yerlikaya (@AliYerlikaya) November 25, 2025

EFT, havale ve nakit işlemlere sıkı tedbirler geliyor! Haber

EFT, havale ve nakit işlemlere sıkı tedbirler geliyor!

Mali Suçları Araştırma Kurulu (MASAK), suç gelirlerinin aklanmasıyla mücadele kapsamında önemli bir adım daha atıyor. Mali Eylem Görev Gücü (FATF) standartlarına uyum sağlamak amacıyla hazırlanan Genel Tebliğ Taslağı, şeffaflığı artırmayı ve finansal sistemde izlenebilirliği güçlendirmeyi hedefliyor. AMAÇ: KAYIT DIŞI EKONOMİYE KARŞI ETKİN MÜCADELE Yeni düzenleme ile birlikte MASAK, özellikle EFT, havale ve nakit işlemler üzerinden yürütülen kayıt dışı faaliyetlerin önüne geçmeyi amaçlıyor. Bu kapsamda finansal kuruluşların, müşterilerin yaptığı işlemleri daha yakından izlemesi, olağan dışı para hareketlerine karşı önlem alması gerekecek. İŞLEM TÜRLERİNDE AÇIK TANIM ZORUNLULUĞU GELİYOR Finansal kuruluşlar, müşterilerine işlem sırasında seçmeleri için somut işlem türlerini seçenek olarak sunacak. "Gayrimenkul alımı", "motorlu taşıt ödemesi", "kripto-dijital varlık", "hediye-bağış", "avukatlık ücretleri" gibi detaylı açıklamalar içeren başlıkların kullanımı zorunlu hale gelecek. "Diğer" veya "bireysel ödeme" gibi belirsiz tanımların tercih edilmesi durumunda, işlem açıklamasının en az 20 karakter uzunluğunda olması gerekecek. Açıklama yapılmazsa işlem gerçekleştirilemeyecek. YÜKSEK TUTARLAR İÇİN BEYAN VE BELGE ŞARTI Taslakta, işlemlerin büyüklüğüne göre alınacak tedbirler şöyle sıralandı: 200 bin TL – 2 milyon TL arası işlemler: İşlem açıklaması istenecek 2 milyon 1 TL – 20 milyon TL arası işlemler: “Nakit İşlem Beyan Formu” doldurulacak 20 milyon TL üzeri işlemler: Beyan formuna ek olarak işlemi belgeleyen evraklar sunulacak Bu adımlar, finansal kuruluşların hem iç denetimlerini artıracak hem de şüpheli işlem tespit süreçlerini hızlandıracak. YENİ DÖNEM 1 OCAK 2026’DA BAŞLAYACAK Söz konusu düzenleme, resmi olarak yayımlandığı takdirde 1 Ocak 2026 itibarıyla yürürlüğe girecek. MASAK yetkilileri, bu düzenlemenin hem bireyler hem de kurumlar için daha şeffaf, güvenli ve denetlenebilir bir finansal sistem yaratacağını vurguluyor.

MASAK, FETÖ/PDY dosyalarını sürdürüyor Haber

MASAK, FETÖ/PDY dosyalarını sürdürüyor

Mali Suçları Araştırma Kurulu (MASAK) Başkanlığı, Fetullahçı Terör Örgütü/Paralel Devlet Yapılanması'nın (FETÖ/PDY) finansman kaynaklarının kesilmesi çalışmaları kapsamında, 2023 yılı sonuna kadar 471 gerçek ve tüzel kişiye ilişkin yurt dışı muadil mali istihbarat birimlerine bilgi paylaşımı/bilgi talebi yaptı. Hazine ve Maliye Bakanlığından edindiği bilgiye göre, MASAK tarafından FETÖ/PDY'nin finansal yapısına yönelik yürütülen soruşturma ve incelemelere 17-25 Aralık 2013 sonrası süreçte savcılıklar ve kolluk birimleriyle koordineli başlandı. 15 Temmuz 2016 darbe girişimine kadar olan süreçte mali soruşturmalar olgunlaştırılırken FETÖ/PDY'nin finansal sektördeki ve diğer önde gelen bağlantılı şirketlerinde kayyum görevlendirildi. Bu kapsamda, örgütün finans sektöründeki en önemli enstrümanı olan Asya Katılım Bankası AŞ, Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonuna (TMSF) devredildi. 15 Temmuz darbe girişiminden sonra ise FETÖ/PDY'nin finansal yapısına yönelik çalışmalar büyük ivme kazandı ve örgüt, yayımlanan kanun hükmünde kararnamelerle kısa sürede yurt içindeki ekonomik varlıklarını kaybetti. Bu süreçte, örgütle bağlantılı eğitim ve sivil toplum kuruluşları kapatılırken bağlantılı-iltisaklı-irtibatlı şirketlere de ilgili kanun hükümleri doğrultusunda TMSF tarafından kayyum tayin edildi. Bu süreçte 35 sağlık kurum ve kuruluşu, 934 okul, 109 öğrenci yurdu, 104 vakıf, 1125 dernek, 15 üniversite ve 19 sendika kapatıldı. Devralındığındaki toplam aktif büyüklüğü 42,3 milyar lira seviyesinde olan 784 şirket, TMSF'nin yönetimine geçti. Yürütülen soruşturmalar dolayısıyla FETÖ/PDY’nin finansal yapısını oluşturan insan kaynağına da müdahale edildi. MASAK, bu kapsamda, aklama ve terörün finansmanı suçlarına ilişkin toplanan verileri ve şüpheli işlem bildirimlerini analiz, değerlendirme ve ilgili birimlere sevk faaliyetlerini yürütüyor. Kurum, bunun yanında kolluk ve adli birimlerle işbirliği içinde çalışarak, FETÖ/PDY yapılanmasında yer alan kişilere ilişkin savcılık ve mahkemelerden intikal eden talepler kapsamında, hakkında mali analiz raporu düzenlenmesi istenen gerçek ve tüzel kişilerin, örgütle organik bağlantısı olup olmadığını tespite yönelik erişim sağlanabilen her türlü verinin analizini gerçekleştiriyor. Bu arada, Terörizmin Finansmanının Önlenmesi Hakkında Kanun ile terörizmden kaynaklı mal varlığının dondurulmasına ilişkin usul ve esaslar belirlendi. Kanun uyarınca Türkiye'deki mahkemelerce terör örgütü olduğuna kesin olarak karar verildikten sonra kapsama giren fiilleri gerçekleştirdiği hususunda makul sebeplerin varlığına istinaden kişi, kuruluş veya organizasyonların ülkede bulunan malvarlığının dondurulmasına, sekretaryası MASAK Başkanlığı tarafından yürütülen Değerlendirme Komisyonunun önerisi üzerine, Hazine ve Maliye ile İçişleri bakanları tarafından birlikte karar verilebiliyor. Bugüne kadar alınan 3 adet malvarlığı dondurma kararında FETÖ/PDY ile mücadele kapsamında toplam 655 kişinin yurt içindeki malvarlığı donduruldu. Öte yandan toplam 203 kişi hakkında yabancı ülkelerdeki malvarlıklarının dondurulması talebi ilgili ülkelere iletildi. DONDURULAN MAL VARLIĞI DEĞERLERİ FETÖ/PDY kapsamında dondurulan mal varlığı değerleri 3 milyar 505 milyon 877 bin 288 lira, 2 milyon 93 bin 636 dolar, 263 bin 487 avro, 106,77 gram altın oldu. Bu kapsamda, 739 gayrimenkul, 66 araç ile 1 yat ve 125 ticari sicil kaydı da yer aldı. Öte yandan MASAK, 2023 sonuna kadar FETÖ/PDY kapsamında 80 bin 51 analiz dosyasını tamamlarken, bu dosyalar kapsamında toplam 318 bin 99 gerçek ve tüzel kişi hakkında düzenlediği analiz raporlarını adli makamlara sundu. MASAK, FETÖ/PDY'nin mali yapılanmasının deşifre edilmesine yönelik gerçekleştirmiş olduğu çalışmaları adli makamların kullanımına sunmakla birlikte, kolluk ve diğer istihbarat birimleriyle işbirliği kapsamında koordineli çalışmalar yürütüyor. FETÖ/PDY’ye yönelik çalışmalar kapsamında MASAK tarafından sadece 2023'te 7 bin 842 gerçek ve tüzel kişi hakkında istihbari nitelikte bilgi paylaşımında bulunuldu. MASAK, kara paranın aklanması ve terörün finansmanı suçları kapsamında tüm ülkelerde muadili olan diğer mali istihbarat birimleriyle de işbirliği halinde faaliyetlerini sürdürüyor. Bu kapsamda, 2023 sonuna kadar FETÖ/PDY kapsamında 471 gerçek ve tüzel kişiye ilişkin yurt dışı muadil mali istihbarat birimlerine bilgi paylaşımı/bilgi talebi yapıldı. Öte yandan, Hazine ve Maliye Bakanlığının yükümlüler nezdinde veya bunlar aracılığıyla yapılmaya teşebbüs edilen ya da halihazırda devam eden işlemleri, işleme konu mal varlığının aklama veya terörün finansmanı suçuyla ilişkili olduğuna dair şüphe bulunması durumunda 7 iş günü süreyle askıya almaya yetkisi bulunuyor. Bu kapsamda, 2023 yıl sonuna kadar FETÖ/PDY şüphesi bulunan 1793 işlemde askıya alma kararı verildi.

MASAK raporu kaç ayda çıkar? MASAK'ın görevleri nelerdir? Haber

MASAK raporu kaç ayda çıkar? MASAK'ın görevleri nelerdir?

MASAK'ın sosyal medya fenomeni Dilan Polat ve eşi Engin Polat hakkında rapor hazırlamasının ardından vatandaşlar arama motorları üzerinden merak ettikleri sorulara yanıt aramaya başladı. Peki, MASAK nedir? MASAK ne iş yapar? MASAK'ın görevleri nelerdir?  MASAK raporu kaç ayda çıkar? MASAK NEDİR? MASAK, 19 Kasım 1996 tarihinde yürürlüğe giren 4208 sayılı Karaparanın Aklanmasının Önlenmesine Dair Kanun ile kurulmuş, 17 Şubat 1997 tarihinde faaliyetine başlamıştır. Görev ve yetkileri daha sonra 18.10.2006 tarihinde yürürlüğü giren 5549 sayılı Suç Gelirlerinin Aklanmasının Önlenmesi Hakkında Kanun ile yeniden belirlenmiştir. Mali Suçları Araştırma Kurulu Başkanlığının görev ve yetkileri hâlihazırda 10.07.2018 tarihli ve 30474 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi’nin 231. maddesinde düzenlenmiş bulunmaktadır. MASAK'IN AÇILIMI NEDİR? Hazine ve Maliye Bakanlığına bağlı olarak görevini yapan MASAK'ın açılımı: Malî Suçları Araştırma Kurulu'dur. MASAK'IN GÖREVLERİ NELERDİR? Malî Suçları Araştırma Kurulu Başkanlığı doğrudan Bakana bağlı olup görev ve yetkileri şunlardır: a) Suç gelirlerinin aklanması ve terörizmin finansmanının önlenmesi amacıyla plan, program, politika, strateji hazırlama ve geliştirme süreçlerine katkıda bulunmak, kurum ve kuruluşlar arasında ulusal düzeyde risk değerlendirme çalışmaları da dâhil olmak üzere koordinasyonu sağlamak, b) Faaliyet alanıyla ilgili mevzuat çalışmaları yapmak, c) Suç gelirlerinin aklanmasının, terörizmin finansmanının ve ekonomik güvenliğe yönelik risklerin ortaya çıkarılması ve önlenmesi kapsamında gelişmeleri izlemek, önlemler geliştirmek, analiz, araştırma ve inceleme yapmak, ç) Suç gelirlerinin aklanması ve terörizmin finansmanının önlenmesi kapsamında veri toplamak, şüpheli işlem bildirimlerini almak, analiz etmek ve bunları kaydetmek, istihbarat üretmek, gerekli görüldüğünde üretilen istihbarat ve analiz sonuçları hakkında ilgili birimleri bilgilendirmek, d) 11/10/2006 tarihli ve 5549 sayılı Suç Gelirlerinin Aklanmasının Önlenmesi Hakkında Kanun, ilgili mevzuat ve bu Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi kapsamına giren hususlar ile ilgili olarak analiz, araştırma ve inceleme yapmak veya yaptırmak, e) Aklama veya terörizmin finansmanı suçunun işlendiğine dair ciddi şüphelerin mevcut olması durumunda konuyu ilgili Cumhuriyet savcılığına intikal ettirmek, f) Yapılan analiz, araştırma ve inceleme sonucunda aklama ve terörizmin finansmanı suçunun işlendiği hususunda olguların varlığının tespiti halinde, 5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanunu hükümlerine göre gerekli işlemler yapılmak üzere Cumhuriyet başsavcılığına suç duyurusunda bulunmak, g) Aklama ve terörizmin finansmanı suçlarına ilişkin olarak Cumhuriyet savcısı, hâkim veya mahkeme tarafından intikal ettirilen konuları analiz etmek ve incelemek, ğ) Analiz, araştırma ve inceleme sürecinde gerekli hallerde kolluk ve diğer birimlerden kendi görev alanlarında inceleme ve araştırma yapılması talebinde bulunmak, h) Suç gelirlerinin aklanması ve terörizmin finansmanının önlenmesi amacıyla istihbarat ve kolluk birimleri ile işbirliği yapmak ve bilgi alışverişinde bulunmak, ı) Suç gelirlerinin aklanması ve terörizmin finansmanının önlenmesi kapsamında risk kategorileri belirlemek ve gerekli hallerde yükümlüleri bilgilendirmek, i) 5549 sayılı Kanun ve ilgili mevzuat kapsamında yükümlülük denetimi yapmak veya yapılmasını sağlamak, j) Yabancı ülke kanunlarına göre yükümlülük denetimine yetkili mercilerin, merkezi yurtdışında bulunan yükümlülerinin Türkiye’deki birimleri nezdinde yükümlülük denetimi yapmasına ve bu kapsamdaki bilgi taleplerinin cevaplandırılmasına karşılıklılık ilkesi de dikkate alınarak izin vermek, k) Gerekli hallerde merkezi Türkiye’de bulunan yükümlülerin yurtdışındaki birimleri nezdinde yükümlülük denetimi yapmak ve bilgi talep etmek, l) Görev alanına giren konularda uluslararası ilişkileri yürütmek, yabancı ülkelerdeki muadil kurumlarla görüş ve bilgi alışverişinde bulunmak, bu amaçla uluslararası anlaşma niteliğinde olmayan mutabakat muhtırası imzalamak, m) Kamu kurum ve kuruluşları, gerçek ve tüzel kişiler ile tüzel kişiliği olmayan kuruluşlardan her türlü bilgi ve belgeyi istemek, n) Bilgi ve ihtisasına ihtiyaç duyulması halinde, diğer kamu kurum ve kuruluşlarında çalışanların Başkanlık bünyesinde geçici olarak görevlendirilmelerini talep etmek, o) Kamuoyu duyarlılığını ve desteğini artırmaya yönelik çalışmalar yapmak, ö) Bakan tarafından verilen diğer görevleri yapmak. (2) Başkanlıkça birinci fıkranın (ğ) bendine göre kendisinden talepte bulunulan birim, bu talebin gereğini ivedi olarak yerine getirmek zorundadır. (3) Başkanlık, görev alanına giren konuların araştırılması ve incelenmesini hazine ve maliye uzmanları ve uzman yardımcılarının yanı sıra denetim elemanları vasıtasıyla da yerine getirir. Görevlendirilecek denetim elemanları Başkanın talebi üzerine ilgili birim amirinin teklifi ve bağlı veya ilgili bulundukları Bakanın onayı ile belirlenir. (4) Görevlendirilecek hazine ve maliye uzmanları ve uzman yardımcıları ile denetim elemanları görevlendirme konusuna giren hususlarda bilgi ve belge istemeye, araştırma ve inceleme yapmaya, uygulamayı takip ve denetlemeye, bu maksatla her türlü evrakın tetkikine yetkili olup ayrıca kanunların kendilerine verdiği yetkileri de kullanırlar. (5) Başkanlığın görev alanına giren konularda uluslararası bilgi değişimini teminen, yabancı ülkelerdeki muadil kurumlarla uluslararası anlaşma niteliğinde olmayan mutabakat muhtıraları imzalamaya ve imzalanan mutabakat muhtıralarını değiştirmeye Malî Suçları Araştırma Kurulu Başkanı yetkilidir. İmzalanacak mutabakat muhtıraları ve değişiklikleri Cumhurbaşkanı kararıyla yürürlüğe girer. (6) Başkanlığın görev alanıyla ilgili Bakanın onayıyla gerekli görülen illerde temsilcilikler kurulabilir. Belirlenen görev ve yetki kapsamında MASAK aşağıda belirtilen fonksiyonları icra etmektedir: Politika belirleme ve mevzuat geliştirme Veri toplama, analiz, değerlendirme Yükümlük Denetimi Koordinasyon İnceleme Dış İlişkiler MASAK RAPORU KAÇ AYDA ÇIKAR?  Aklama ve terörün finansmanı suçunun işlendiğine dair kuvvetli şüphe bulunan hallerde 5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanununun 128 inci maddesindeki usûle göre malvarlığı değerlerine elkonulabilir. (2) (Değişik:27/12/2020-7262) Gecikmesinde sakınca bulunan hâllerde Cumhuriyet savcısı da elkoyma kararı verebilir. Hâkim kararı olmaksızın yapılan elkoyma işlemi yirmi dört saat içinde görevli hâkimin onayına sunulur. Hâkim en geç yirmi dört saat içinde onaylanıp onaylanmamasına karar verir. Hâkimin onaylaması hâlinde 4/12/2004 tarihli ve 5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanununun 128 inci maddesinde belirtilen değere ilişkin rapor üç ay içinde alınır ve tekrar hâkim onayına sunulur. Onaylanmama veya raporun üç ay içinde alınamaması hâlinde Cumhuriyet savcılığının kararı hükümsüz kalır. Yapılan araştırma sonucunda MASAK'ın görevleri nelerdir?  MASAK raporu kaç ayda çıkar? sorularına yanıt bulundu.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.