Düğün sezonuyla risk arttı: Altın alırken tuzaklara dikkat!
Yaz dönemiyle birlikte artan düğünler, ziynet eşyasına olan talebi de beraberinde getirdi. Bu durumu fırsata çeviren bazı kötü niyetli kişiler, sosyal medya üzerinden cazip indirimlerle tüketicileri aldatmaya çalışıyor.
Mahmut Şahin, Türkiye'de uzaktan satış yönteminin altyapısının henüz tam oturmadığına dikkat çekerek, "Düğün sezonuna giriyoruz, yaz tatili başlıyor. Herkes düğün yapacak ve hediyeler, takılar alınacak. Bu esnada tabii ki fiyatlar da çok yükseldiği için ufak rakamlara dikkat etmeye başladık. Bu durumu yüzde 2'lik, 3'lük indirimler cazip kılıyor" ifadelerini kullandı.
"GRAMAJ VE AYAR HİLELERİNE KARŞI DİKKATLİ OLUN"
Şahin, sosyal medyadaki bazı paylaşımların süslü cümlelerle tüketiciyi aldatmaya yönelik olduğunu vurguladı. Uzaktan satışta altın veya takı eşyası alırken karşılaşılabilecek riskleri şöyle sıraladı:
"Gramajla oynayabilirler, ödediğiniz rakamın altında bir gramaj gönderebilirler veya ayarıyla oynayabilirler. Daha düşük ayar gönderirler. Bunu tespit etme şansınız yok. Bileziklerin ya da takıların içine altın olmayan, çelik veya demir birtakım malzemeler katarak ağırlığını ve fiyatını artırıyorlar. Dolayısıyla bu risklerden kaçınmak lazım. Bildiğimiz yerlerden ve belgeleyerek almak lazım çünkü buradaki hileleri sarraflar bile çözemiyor. Uzaktan altın almak çok mantıklı değil."
BELGELEMEYEN MAĞDURİYETLER İÇİN HAKEM HEYETİ ÇARESİZ KALABİLİR
Mahmut Şahin, uzaktan alışveriş yapılacaksa tüketicilerin kurumsal firmaları tercih etmeleri gerektiğini belirtti. Belgesiz yapılan alışverişlerde yaşanacak mağduriyetlerin çözüme kavuşturulmasının zorluğuna değinen Şahin, "Elimizde belge yok fakat kandırıldık. Hakem heyetine gelseniz bile tüketici hakem heyeti olarak biz yardımcı olamayız. Niye? Çünkü belge yok. Nereden aldın? Hadi inkar etti. Ödemeyi nasıl yaptın? Elden asla ödeme yapılmamalı. Burada ya faturasını almalıyız ya da kart üzerinden ödeme yapmalıyız ki bunu ispatlayabilelim" dedi.
Şahin son olarak, kimliği ve adresi belli, muhatap olunabilecek, sorun olduğunda çözülebilecek ya da hakem heyetine başvurulduğunda muhatap olup çözülebilecek yerlerden alışveriş yapılması gerektiğini vurgulayarak, "İllaki uzaktan alışveriş yapacaksak altını kurumsal, bilinen firmalardan almalıyız" diyerek tüketicileri bir kez daha uyardı.