Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Hava Yolu

Bursa Hayat Gazetesi - Hava Yolu haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Hava Yolu haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Kurban bayramında uçuş trafiğine doping! Çok sayıda ek sefer konuldu Haber

Kurban bayramında uçuş trafiğine doping! Çok sayıda ek sefer konuldu

Kurban Bayramı tatili yaklaşırken, hava yolu ulaşımında yaşanacak yoğunluğun önüne geçmek için ek önlemler alındı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 30 Mayıs – 10 Haziran 2025 tarihleri arasında 345’i iç hat, 20’si dış hat olmak üzere toplam 365 ek sefer planlandığını duyurdu. THY'DEN 378 EK SEFER AÇIKLAMASI Bakanlık açıklamasının ardından Türk Hava Yolları da kendi ek sefer planlamasını paylaştı. THY Basın Müşaviri Yahya Üstün, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, 10 Haziran’a kadar 378 ek sefer planlandığını belirterek, bayram tatili süresince yolcuların konforunu ön planda tuttuklarını vurguladı. HANGİ HAVAYOLU KAÇ EK SEFER YAPACAK? Kurban Bayramı döneminde en fazla ek seferi Türk Hava Yolları gerçekleştirecek: THY: 188 iç hat, toplam 378 ek sefer AJet: 63 iç, 6 dış hat olmak üzere 69 ek sefer Pegasus: 89 iç, 14 dış hatla toplam 103 ek sefer SunExpress: 5 iç hat seferiyle katkı verecek Bu seferler, artan yolcu trafiğini azaltmayı ve vatandaşların sevdiklerine kolayca ulaşmasını hedefliyor. HAVALİMANLARINDA 24 SAAT MESAİ Uraloğlu, Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) ekiplerinin bayram boyunca 24 saat esasına göre görev yapacağını belirtti. İstanbul Havalimanı başta olmak üzere tüm havalimanlarında yoğunlukla mücadele için hazırlıkların tamamlandığını vurgulayan Uraloğlu, tüm paydaşların koordineli şekilde çalışacağını söyledi.

Yolcu haklarında dijitalleşme:  Örnek olacak yeni sistem tanıtıldı Haber

Yolcu haklarında dijitalleşme: Örnek olacak yeni sistem tanıtıldı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) tarafından hayata geçirilen yeni dijital yolcu hakları sistemi hakkında önemli açıklamalarda bulundu. Bakan Uraloğlu, SHGM'nin yolcu taleplerini ve şikayetlerini çevrim içi yapabileceği bir sistem devreye aldığını belirterek, havacılık sektöründe dijitalleşme adına önemli bir adım atıldığını vurguladı. Bakan Uraloğlu, "Yolcu, hava yolu işletmesi ve idareyi tek sistemde buluşturarak, yolcu haklarında dijitalleşmede öncü bir modele imza attık" ifadesini kullanarak, dijitalleşmenin havacılık sektöründeki tüm süreçlerdeki denetim ve izlenebilirlik açısından büyük önem taşıdığını söyledi. Yeni sistem, "Kurumsal Dönüşüm Merkezi- Kurumsal Kaynak Planlama (KDM-ERP)" sistemine entegre edilen "Yolcu Hakları Modülü" ile yolcu taleplerinin tek noktadan dijital olarak yönetilmesini sağlayacak. Bakan Uraloğlu, vatandaşların taleplerini, önce hava yolu şirketine, sonra ise idareye iletmek zorunda kalmadan, tek bir tıkla süreci başlatabileceğini açıkladı. YOLCU ŞİKAYET VE TALEPLERİ DİJİTAL ORTAMDA TOPLANACAK Uraloğlu, bu yeni dijital sistemle yolcu başvurularının çok daha hızlı bir şekilde sonuçlanacağını belirterek, "Fiziki evrak ve e-posta devri kapandı. Yolcular tüm taleplerini yalnızca KDM-ERP sistemi üzerinden çevrim içi olarak gerçekleştirebilecekler" dedi. Ayrıca, sistemin havacılıkla ilgili tüm süreçleri kapsayacağını, böylece sektörde denetimsiz ve izlenemez hiçbir alanın kalmayacağını ifade etti. SİSTEMLE BAŞVURU SAYISININ 1 MİLYONA ÇIKMASI BEKLENİYOR Bakan Uraloğlu, SHGM'ye ulaşan yolcu başvuru sayısının 2023 yılı itibarıyla 18 bin civarında olduğunu belirterek, yeni sistemle bu sayının 1 milyona kadar ulaşmasını beklediklerini açıkladı. Ayrıca, Türkiye'nin kurduğu bu dijital yolcu hakları yapısının, Avrupa Birliği ülkelerindekilerden çok daha kapsamlı olduğunu ifade etti. HAVACILIKTA DİJİTALLEŞME İLE YENİ BİR DÖNEM BAŞLADI Uraloğlu, "Yolcu, hava yolu işletmesi ve idareyi tek sistemde buluşturarak, yolcu haklarında dijitalleşmede öncü bir modele imza attık" diyerek, Türkiye'nin bu konuda dünya genelinde önemli bir örnek teşkil edeceğini belirtti. Yeni sistemin devreye girmesiyle birlikte yolcu hakları yönetiminde daha şeffaf ve hızlı bir süreç sağlanacak, vatandaşlar daha güvenli bir seyahat deneyimi yaşayacak.

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
logo
Bursa Hayat Gazetesi En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.