Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Ford

Bursa Hayat Gazetesi - Ford haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Ford haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Otomotiv pazarında büyük dönüşüm! Manuel vites tarihe karışıyor Haber

Otomotiv pazarında büyük dönüşüm! Manuel vites tarihe karışıyor

Türkiye’de otomobil kullanıcılarının vites tercihi köklü bir değişimden geçiyor. 2025 Ocak–Kasım satış rakamları, manuel vitesin artık neredeyse tercih edilmediğini, otomatik vitesin ise pazara adeta hükmettiğini gösteriyor. OTOMATİK VİTESİN PAYI %94,6’YA ULAŞTI Otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı 2025’in ilk 11 ayında %10,16 büyüyerek 1 milyon 176 bin 780 adede yükseldi. Ancak verilerdeki en dikkat çekici başlık şanzıman tercihlerinde yaşandı. Türkiye’de satılan otomobillerin %94,6’sı otomatik vites, yalnızca %5,4’ü manuel oldu. Bu oran, manuel vitesin artık pazarda istisnai bir seçenek haline geldiğini gözler önüne seriyor. ELEKTRİKLİ ÇAĞDA MANUELİN ŞANSI YOK Otomotiv uzmanları manuel vitesin gerilemesini teknik bir zorunluluk olarak değerlendiriyor. Uzmanlara göre elektrikli ve hibrit motorlarda manuel şanzımanın yapısal bir karşılığı yok. Manuel üretmek hem maliyetli hem de sürdürülebilir değil. Talep düşünce üreticiler otomatik şanzımana tamamen yöneliyor. Kısacası manuel şanzıman, modern motor teknolojileriyle ayakta kalmakta zorlanıyor. ELEKTRİKLİ VE HİBRİT ARAÇLAR MANUEL VİTESİ ZORLUYOR Motor tiplerine bakıldığında manuel vitesin yok oluşunun nedenleri daha net ortaya çıkıyor: Benzinli: %47,2 Hibrit: %26,9 Elektrikli: %17,8 Dizel: %7,4 Özellikle elektrikli araçlar manuel vitese teknik olarak izin vermediği için pazarın yönü doğal olarak otomatiğe kayıyor. SUV RÜZGARI MANUELİ SİLİP SÜPÜRÜYOR Tüketici tercihlerindeki değişim de manuel vitesin düşüşünü hızlandırıyor. En çok satan gövde tipi: SUV (%62,5) En çok satan segment: C segmenti (%55,7) SUV modellerde neredeyse tüm üreticiler otomatik şanzıman sunarken, manuel seçenekler bir bir ürün gamından çıkarılıyor. MARKALARIN SATIŞ VERİLERİ DE YÖNELİMİ DESTEKLİYOR Kasım 2025’te en çok satış yapan markalar: Renault: 15.583 adet Volkswagen: 11.579 adet Ford: 10.617 adet Togg: 4.235 adet Bu markaların yeni modellerinin büyük bölümü otomatik şanzımanla üretiliyor ve manuel seçenek giderek azalıyor. “MANUEL VİTES BİR TERCİH DEĞİL, BİR İSTİSNA OLDU” 2025 satış verileri, manuel vitesin Türkiye’de artık sona yaklaştığını net şekilde gösteriyor. Elektrikli araçların yükselişi, sürücülerin konfor beklentilerinin artması ve otomobil markalarının otomatik şanzımana yönelmesi manuel vitesin pazardan çekilme sürecini hızlandırıyor.

İkinci elde en çok satılan markalar hangisi? Haber

İkinci elde en çok satılan markalar hangisi?

Kasım ayında Türkiye'deki ikinci el otomobil pazarında en çok tercih edilen markalar belirlendi. Indicata'nın raporuna göre, geçen ay çevrim içi platformlarda yayımlanan ikinci el araç ilanlarının sayısı 387 bin 998'e ulaştı. Bu sayı, geçen yılın aynı dönemine kıyasla % 17 artış gösterirken, bir önceki aya göre % 12 azaldı. KASIM AYINDA 176 BİN 921 ARAÇ SATILDI Kasım ayında yayımlanan ilanların % 46'sını oluşturan 176 bin 921 araç satıldı. Satışlar, bir önceki aya göre % 5 düşerken, Kasım 2023'e kıyasla % 23 artış gösterdi. Geçen ay ikinci el araç satışlarında 22 bin 239 adetle Volkswagen liderliği aldı. Ocak ayı haricinde, yılın tüm aylarında en çok tercih edilen marka olmayı başardı. Volkswagen'in ardından 21 bin 242 satışla Fiat, 20 bin 659 satışla ise Renault yer aldı. Satışlarda Ford 15 bin 825 adetle dördüncü, BMW ise 10 bin 439 adetle beşinci sırada yer aldı. Mercedes-Benz 9.909, Opel 9.476, Peugeot 9.198, Hyundai 7.507 ve Toyota 6.363 satışla ilk 10 marka arasında yerini buldu. Geçen ay satılan 176 bin 921 ikinci el aracın % 75'ini bu 10 marka oluşturdu. EN ÇOK TERCİH EDİLEN MODEL… Kasım ayında ikinci el binek otomobil pazarında 143.459 araç satıldı. Bu dönemde 8.304 adetle en çok tercih edilen model olan Fiat Egea’nın yıl başından bu yana pazar liderliğinde iddiası sürdü. Kasım ayında ikinci el binek otomobil pazarında Fiat Egea, 8.304 adetlik satışla liderliğini sürdürdü. Onu sırasıyla 6.485 adetle Passat, 6.255 adetle Megane, 6.251 adetle Clio, 4.370 adetle Corolla, 4.004 adetle Focus ve 3.667 adetle Astra izledi. Lüks segmentte ise BMW 3 Serisi 3.510, BMW 5 Serisi 3.491 ve Mercedes C-Class 2.860 adetlik satışla ilk 10 model arasında yer aldı. Söz konusu 10 model, binek araç satışlarının yüzde 34'lük önemli bir kısmını kapladı. Çevrim içi pazarda geçen ay 33.462 adet hafif ticari araç satışı gerçekleşti. Bu araçlar arasında en çok tercih edilen model 4.231 adetlik satışla Doblo oldu. Onu sırasıyla 3.734 adet ile Ford Tourneo Courier ve 3.712 adet ile Fiat Fiorino takip etti. Satış sıralamasında bu modelleri, 2.202 adetle VW Transporter, 1.890 adetle Ford Tourneo Connect, 1.822 adetle VW Caddy, 1.528 adetle Ford Transit, 1.507 adetle Renault Kangoo, 1.385 adetle Citroen Berlingo ve 1.310 adetle Peugeot Partner izledi. En çok satılan ilk 10 model, toplam hafif ticari araç satışlarının %70'ini oluşturdu.

Otomobil tutkunları dikkat: En çok satan markalar belli oldu! Haber

Otomobil tutkunları dikkat: En çok satan markalar belli oldu!

Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarında yılın ilk çeyreğinde en fazla satışı yapılan markalar Fiat, Renault ve Ford olarak sıralandı. AA muhabirinin Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneğinden (ODMD) derlediği verilere göre, Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, yılın ilk çeyreğinde 2023'ün aynı dönemine göre yüzde 25,2 büyüyerek 295 bin 519 adet oldu. Bu dönemde, otomobil satışları yüzde 33,05 artarak 233 bin 389 adet, hafif ticari araç satışları da yüzde 2,6 artışla 62 bin 130 adet olarak kayıtlara geçti. Mart sonu itibarıyla binek ve hafif ticari olmak üzere toplam satışlarda 39 bin 983 adetle Fiat ilk sırayı alırken onu 36 bin 63 satışla Renault ve 21 bin 751 adetle Ford takip etti. Volkswagen 18 bin 587 satışla dördüncü, Toyota 17 bin 589 adetle beşinci sırada yer aldı. OTOMOBİL SATIŞLARINDA LİDER RENAULT Otomobil satışları ele alındığında 3 aylık dönemde en fazla satılan marka 32 bin 24 adetle Renault olurken onu 23 bin 892 satışla Fiat, 15 bin 467 ile Chery izledi. Toyota, 14 bin 337 otomobil satışıyla dördüncü sırada konumlanırken Peugeot, 12 bin 980 adetle beşinci oldu. LÜKS OTOMOBİL SATIŞLARI Toplam 53 markanın yer aldığı ODMD listesinde ilk çeyrekte Smart hariç tüm markaların satış yaptığı görüldü. Togg'un teslimatları ilk çeyrek için 4 bin 145 adet olarak gerçekleşirken Tesla'nın satışları 375'te kaldı. Lüks otomobil grubunda ilk çeyrekte 801 DS, 288 Porsche, 145 Lexus, 68 Maserati, 24 Jaguar, 12 adet Bentley, 6 Lamborghini, 5'er adet Aston Martin ile Ferrari satıldı. HAFİF TİCARİ SATIŞLARINDA İLK 5 MARKA Hafif ticari araç segmentine bakıldığında, Fiat, ilk çeyrekte 16 bin 91 adet satışla listenin ilk sırasında yer alırken, onu 13 bin 438 ile Ford, 6 bin 258 ile Volkswagen izledi. Citroen, 4 bin 882 satışla dördüncü, Renault, 4 bin 39 adetle beşinci oldu. İlk çeyrekte markaların satış rakamları şöyle: PERAKENDE SATIŞLAR YERLİ / İTHAL DAĞILIMI: OCAK-MART 2024 MARKA OTOMOBİL HAFİF TİCARİ TOPLAM YERLİ İTHAL TOPLAM YERLİ İTHAL TOPLAM YERLİ İTHAL TOPLAM ALFA ROMEO 0 323 323 0 0 0 0 323 323 ASTON MARTIN 0 5 5 0 0 0 0 5 5 AUDI 0 4,195 4,195 0 0 0 0 4,195 4,195 BENTLEY 0 12 12 0 0 0 0 12 12 BMW 0 3,930 3,930 0 0 0 0 3,930 3,930 BYD 0 550 550 0 0 0 0 550 550 CHERY 0 15,467 15,467 0 0 0 0 15,467 15,467 CITROEN 0 12,602 12,602 0 4,882 4,882 0 17,484 17,484 CUPRA 0 2,041 2,041 0 0 0 0 2,041 2,041 DACIA 0 10,899 10,899 0 0 0 0 10,899 10,899 DFSK 0 86 86 0 84 84 0 170 170 DS 0 801 801 0 0 0 0 801 801 FERRARI 0 5 5 0 0 0 0 5 5 FIAT 23,689 203 23,892 10,806 5,285 16,091 34,495 5,488 39,983 FORD 31 8,282 8,313 9,509 3,929 13,438 9,540 12,211 21,751 HONDA 0 5,936 5,936 0 0 0 0 5,936 5,936 HONGQI 0 4 4 0 0 0 0 4 4 HYUNDAI 8,800 4,159 12,959 0 1,411 1,411 8,800 5,570 14,370 ISUZU 0 0 0 235 334 569 235 334 569 IVECO 0 0 0 0 615 615 0 615 615 JAGUAR 0 24 24 0 0 0 0 24 24 JEEP 0 1,060 1,060 0 0 0 0 1,060 1,060 KARSAN 0 0 0 40 0 40 40 0 40 KG MOBILITY – SSANGYONG 0 2,331 2,331 0 625 625 0 2,956 2,956 KIA 0 3,915 3,915 0 1,051 1,051 0 4,966 4,966 LAMBORGHINI 0 6 6 0 0 0 0 6 6 LAND ROVER 0 550 550 0 0 0 0 550 550 LEAPMOTOR 0 58 58 0 0 0 0 58 58 LEXUS 0 145 145 0 0 0 0 145 145 MASERATI 0 68 68 0 0 0 0 68 68 MAXUS 0 0 0 0 63 63 0 63 63 MERCEDES-BENZ 0 6,550 6,550 0 2,406 2,406 0 8,956 8,956 MG 0 5,949 5,949 0 0 0 0 5,949 5,949 MINI 0 367 367 0 0 0 0 367 367 MITSUBISHI 0 12 12 0 0 0 0 12 12 NETA 0 53 53 0 0 0 0 53 53 NISSAN 0 5,027 5,027 0 0 0 0 5,027 5,027 OPEL 0 11,229 11,229 0 3,358 3,358 0 14,587 14,587 PEUGEOT 0 12,980 12,980 0 3,948 3,948 0 16,928 16,928 PORSCHE 0 288 288 0 0 0 0 288 288 RENAULT 25,968 6,056 32,024 0 4,039 4,039 25,968 10,095 36,063 SEAT 0 2,283 2,283 0 0 0 0 2,283 2,283 SERES 0 1 1 0 0 0 0 1 1 SKODA 0 9,580 9,580 0 0 0 0 9,580 9,580 SKYWELL 0 96 96 0 0 0 0 96 96 SMART 0 0 0 0 0 0 0 0 0 SUBARU 0 83 83 0 0 0 0 83 83 SUZUKI 0 2,042 2,042 0 0 0 0 2,042 2,042 TESLA 0 375 375 0 0 0 0 375 375 TOGG 4,145 0 4,145 0 0 0 4,145 0 4,145 TOYOTA 11,532 2,805 14,337 0 3,252 3,252 11,532 6,057 17,589 VOLKSWAGEN 0 12,329 12,329 0 6,258 6,258 0 18,587 18,587 VOLVO 0 3,462 3,462 0 0 0 0 3,462 3,462 TOPLAM: 74,165 159,224 233,389 20,590 41,540 62,130 94,755 200,764 295,519

Kargo ücreti parça fiyatlarını geçti! Haber

Kargo ücreti parça fiyatlarını geçti!

Kadir Umut PEHLİVAN Esnaf son dönemde bazı oto parçalarında neredeyse haftada bir etiket değiştirdiklerini söylüyor. Küçük Sanayi esnaflarından Yunus Ayyıldız, “Parça fiyatları enflasyon ve kur farkı ve 2.el araç fiyatlarının artması nedeniyle çok yükselmiş durumda. Vatandaşlar bu durumdan şikayetçi ama mecbur olarak bu değişime kendileri adapte olmuş durumda. Stokçuluktan kaynaklık bazı parçalar bazı araç gruplarında bulunamıyor.” dedi. KARGOLAR PARÇADAN PAHALI Kargo fiyatlarının parça fiyatlarını geçtiğine yakınan Ayyıldız, şunları söyledi: “Yakıt fiyatları ve kurdaki yükseliş artmakta olduğu için 5 TL’lik bir parça bile 100 TL’den aşağı gitmiyor bu da piyasada olumsuz etki yaratıyor. A noktasından B noktasına kargo göndermeye kalktığımızda kargo ücreti parça fiyatını geçiyor buda parçaların fiyatlarının çok üst düzeye çıkmasına yol açıyor. Bu durumun düzelmesi için kargo fiyatlarının düzenli denetimle aşağı çekilmesi gerek. Eğer fiyatlarda düşüş olursa olumlu etkiler görebileceğimizi düşünüyoruz. Dolar ve yakıt fiyatları böyle olsa bile kargo fiyatları denetime girerse bir nebzede olsa piyasada ki parça fiyatlarının düzeleceğine inanıyoruz. Yedek parça fiyatlarında bir etkide pandemiden sonra hurda araçların toplanarak piyasaya toplanmış bir şekilde çıkmasıdır. Eski araçlar gün yüzü görmek zorunda kaldığı için üretimde olmayan parçalar üretime girdi buda yeni araç parça fiyatları kadar eski araçlarında parça fiyatlarının yükselmesini sağladı. Eğer sıfır araç almak bu kadar zor olmaya devam ederse insanlar eski araçları tamir etmeyi bırakmayacak bu yüzden parça fiyatlarına da durmadan zam gelecek.” PARÇA DOLANDIRICILIĞI ARTTI Araç parçalarında fiyat piyasanın çok altındaysa dolandırıcı olabileceklerine dikkat çeken Ayyıldız, “Parça fiyatları bu kadar yükseldiği için fırsatçılar sahte parça üretimine başladı. Yan sanayi kalitesiz ürünlerin üzerine orjinal etiketler yaparak parçaları orjinal gibi satmaya başlamışlar. Özellikle araç motor yağlarında bu sahtecilik çok görülüyor bu konuda daha dikkatli olunmasını öneriyoruz fiyatlardaki farklılıktan özellikle bu durumu anlayabilirler. Vatandaşlar ucuz parçalara yönelip yurt dışından parça sipariş veriyor  piyasada dolandırıcılar mevcut. Parçayı Gürcistan’dan sipariş ediyorlar parasını ödeyip ama parça gelmiyor bu durumda mağdur olan çok vatandaş var.” İfadelerini kullandı.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.