Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Elektrikli Otomobil

Bursa Hayat Gazetesi - Elektrikli Otomobil haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Elektrikli Otomobil haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Trafikte en fazla hangi araç var? TÜİK verileri açıklandı! Haber

Trafikte en fazla hangi araç var? TÜİK verileri açıklandı!

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2024 yılı Ocak ayına ilişkin motorlu kara taşıtları istatistiklerini yayımladı. Açıklanan verilere göre, trafiğe kayıtlı araç sayısı 31 milyon 463 bin 242’ye ulaştı. Ancak ocak ayında trafiğe kaydedilen yeni araç sayısında ciddi bir düşüş yaşandı. Peki, Türkiye’de en çok hangi marka otomobil tercih edildi? İşte detaylar… ARAÇ KAYITLARINDA YÜZDE 22 AZALMA! TÜİK verilerine göre, ocak ayında trafiğe kaydı yapılan taşıt sayısı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 22,4 azalarak 165 bin 734’e geriledi. Bununla birlikte, kaydı silinen taşıt sayısı yüzde 74 artarak 3 bin 770’e yükseldi. Böylece yılın ilk ayında trafikteki toplam taşıt sayısı 161 bin 964 adet arttı. TRAFİĞE KAYITLI ARAÇLARIN DAĞILIMI 2024 Ocak ayı itibarıyla Türkiye’de trafikte kayıtlı taşıt sayısı yüzde 8,7 artışla 31 milyon 463 bin 242’ye ulaştı. Bu taşıtların dağılımı ise şu şekilde: Otomobiller: %51,9 Motosikletler: %20 Kamyonetler: %15 Traktörler: %7,2 Kamyonlar: %3,2 Minibüsler: %1,7 Otobüsler: %0,7 Özel amaçlı taşıtlar: %0,3 EN ÇOK TERCİH EDİLEN ARAÇ MARKASI... Ocak ayında trafik tescili yapılan otomobillerin yüzde 15,4’ü Renault marka oldu. En çok tercih edilen otomobil markaları ise şu şekilde sıralandı: Renault – %15,4 Fiat – %7,8 Volkswagen – %7 Peugeot – %6,6 Hyundai – %6,6 Toyota – %6,5 Skoda – %4,9 Citroen – %4,8 BYD – %4,5 Ford – %4,3 Elektrikli otomobil markası BYD’nin yükselişi dikkat çekerken, Opel, Nissan, Audi, Mercedes-Benz ve Dacia gibi markalar da sıralamada yer aldı. HİBRİT VE ELEKTRİKLİ ARAÇLARA TALEP ARTIYOR Ocak ayında trafik tescili yapılan 104 bin 335 otomobilin yüzde 51,3’ü benzinli araçlardan oluştu. Elektrikli ve hibrit araçlar ise toplamda %36,9’luk bir pay elde etti. Yakıt türüne göre dağılım şu şekilde gerçekleşti: Benzinli: %51,3 Hibrit: %25 Elektrikli: %11,9 Dizel: %10,9 LPG’li: %0,9 Türkiye genelinde trafikteki toplam 16 milyon 336 bin 762 otomobilin yakıt dağılımı ise dizel %34, LPG %31,7, benzin %30,3, hibrit %2,6 ve elektrikli %1,2 olarak kaydedildi. EN ÇOK TERCİH EDİLEN OTOMOBİL RENKLERİ Araç satın alımında renk tercihi de önemli bir kriter olmaya devam ediyor. Ocak ayında trafiğe kaydedilen otomobillerin yüzde 38,8’i gri renk oldu. Diğer renk tercihlerine göre dağılım şöyle gerçekleşti: Gri: %38,8 Beyaz: %27,9 Mavi: %12,1 Siyah: %11,5 Kırmızı: %4,3 Yeşil: %3,7 Sarı: %0,5 Kahverengi: %0,4 TÜİK’in açıkladığı veriler, elektrikli ve hibrit araçlara olan ilginin her geçen gün arttığını gösteriyor. Özellikle karbon salınımını azaltmak ve sürdürülebilir ulaşımı teşvik etmek amacıyla dünya genelinde çevreci araçlara yönelik teşvikler artarken, Türkiye’de de elektrikli otomobillere olan talebin yükseldiği görülüyor.

Bursalı Togg liderliğini sürdürdü: En yakın rakibine fark attı Haber

Bursalı Togg liderliğini sürdürdü: En yakın rakibine fark attı

Togg, 2025 yılına elektrikli araç pazarında lider olarak adım attı. Türkiye'deki elektrikli araç pazarındaki daralmaya rağmen Togg, Ocak ayında 1570 adet elektrikli otomobil satışı gerçekleştirerek en yakın rakibine 555 araç fark attı. Bu satışla Togg’un pazar payı yüzde 25’e yükseldi ve satılan her 4 elektrikli araçtan biri Togg markalı oldu. Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerine göre, Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarı Ocak ayında geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 13,9 oranında daralarak 68 bin 654 adet olarak kaydedildi. Ancak bu daralmaya rağmen, elektrikli araç satışları artmaya devam etti. Özellikle tam elektrikli otomobil satışları, Ocak ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 56,7 artarak 6 bin 225 adede ulaştı. Tam elektrikli otomobillerin toplam satışlar içindeki payı ise yüzde 11,1’e yükseldi. TOGG, 2024'ÜN LİDERİ OLMAYA DEVAM EDİYOR Togg, 2023 yılında kazandığı pazar liderliğini, 2024’ün ilk ayında da sürdürüyor. Yılın ilk ayında, 1570 araç satışıyla, Türkiye'deki elektrikli otomobil pazarında liderliğini koruyan Togg, en yakın rakibine 555 araç fark attı. Elektrikli otomobil pazarında satılan her 4 araçtan birinin Togg markalı olması, şirketin başarısını bir kez daha gözler önüne serdi. DİĞER ELEKTRİKLİ ARAÇ MARKALARI Ocak ayında elektrikli araç satışlarında ikinci sırada 1015 araçla BYD yer aldı. Geçen yıl Kasım ayında Türkiye tanıtımını yapan BYD, aralık ayında 2 bin 527 araç satmıştı. Mercedes-Benz, 414 araç satışıyla üçüncü, KG Mobility (Ssangyong) 408 araçla dördüncü ve BMW ise 394 araç satışıyla beşinci sırada yer aldı. Tesla ise 2024 yılına Türkiye’de Model Y için sipariş alımını durdurarak giriş yaptı. Şirket, satış kanallarını geçici olarak kapattı ve bu nedenle Ocak ayında Türkiye’de hiçbir araç satışı yapmadı. Tesla'nın satış kanallarını yeniden açması bekleniyor. TOGG T10X, EN ÇOK SATAN ELEKTRİKLİ MODEL OLDU Ocak ayında elektrikli araç satışlarında Togg’un T10X modeli ilk sırada yer alırken, 494 araç satışıyla BYD ATTO 3 ikinci, 408 araçla KG Mobility Torres üçüncü, 302 araçla BYD Dolphin dördüncü ve 263 araçla MINI Countryman beşinci sırada yer aldı.

Togg satılıyor mu? Kaç adet Togg satışı yapıldı? Haber

Togg satılıyor mu? Kaç adet Togg satışı yapıldı?

Türkiye'nin yerli otomobil girişimi olan Togg (Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu), 2018 yılında kurulmuş ve Türkiye'nin ilk elektrikli otomobili olma özelliğine sahip bir projedir. Amaç, ülkenin otomotiv sanayisini geliştirmek, istihdam yaratmak ve teknolojik bağımsızlığı artırmaktır. TOGG SATILIYOR MU? Üretim bandından inerek yollarda görmeye başladığımız Togg, Türkiye elektrikli otomobil pazarında, 2024’ün ilk 8 ayında 14 bin 849 adet satıldı. Bu satış rakamlarıyla yüzde 31,57 pazar payına sahip olarak marka sıralamasında birinci sırada yer aldı. TOGG HAKKINDA Togg’un şu anda piyasada bulunan modeli, T10X olarak adlandırılıyor. Hem SUV hem de crossover özelliklerine sahip, şık ve teknolojik bir araç. Togg, farklı batarya seçenekleriyle sunuluyor. Bu sayede tek şarjla kat edebileceğiniz mesafe, seçtiğiniz modele göre değişiklik gösteriyor. Otomobil son derece gelişmiş bir bilgi eğlence sistemi, sürücü destek sistemleri ve bağlantı özellikleri sunuyor. Togg araçları, Türkiye'de yerli olarak üretiliyor. Bu da hem ülke ekonomisine katkı sağlıyor hem de milli gururu artırıyor. TOGG SATIN ALMAK İÇİN NE YAPMALISINIZ? Yetkili Satıcılara Başvurun: En yakın TOGG yetkili satıcısına giderek araçları yakından inceleyebilir ve test sürüşü yapabilirsiniz. Online Platformları Kullanın: TOGG'un resmi web sitesi veya diğer online platformlar üzerinden de araç hakkında detaylı bilgi alabilir ve satın alma işlemlerini başlatabilirsiniz. Finansman Seçenekleri: TOGG, farklı finansman seçenekleri sunarak araç sahibi olmanızı kolaylaştırıyor. Kredi seçenekleri, leasing gibi alternatifleri değerlendirebilirsiniz. Togg, Türkiye'nin özellikle elektrikli otomotiv sektöründeki önemli bir dönüm noktası ve yerli üretime verilen önemin bir göstergesi olarak gösteriliyor.

Çinli akıllı telefon ve elektronik cihaz üreticisi elektrikli araç üretecek Haber

Çinli akıllı telefon ve elektronik cihaz üreticisi elektrikli araç üretecek

Çinli akıllı telefon ve elektronik cihaz üreticisi Xiaomi, "SU7" adını verdiği elektrikli spor otomobil modelini dün Pekin'de düzenlenen etkinlikte tanıttı. Xiaomi'nin kurucusu ve Üst Yöneticisi (CEO) Ley Cün'ün sunumunu yaptığı etkinlikte, piyasaya sürüldüğünün duyurulmasının ardından bu otomobilden yarım saat içinde 50 bin adet satıldı. Ley, yeni modelin Tesla Model 3 ile eş değer, 700 kilometre batarya menziline sahip olduğunu ve teknik özelliklerinin yüzde 90'ının Tesla'nın söz konusu modelinden daha iyi olduğunu ileri sürdü. ARACIN BAŞLANGIÇ FİYATI YAKLAŞIK 29 BİN 900 DOLAR İçerdiği özelliklere göre 3 versiyon olarak piyasaya sürülen aracın başlangıç fiyatı, 215 bin 900 yuan (yaklaşık 29 bin 900 dolar) olarak belirlendi. SU7'nin fiyatının Tesla Model 3'ten 30 bin yuan düşük olması dikkati çekerken sektör analistleri, Çin'de satışların azalmasıyla fiyat rekabetinin kızıştığı elektrikli otomobil piyasasında avantajlı bir konum elde etmeyi hedeflediği değerlendirmesinde bulundu. AZALAN SATIŞLAR VE FİYAT REKABETİ Çin'de elektrikli araç üretimi ve satışları son yıllarda büyük artış gösterirken ülke geçen yıl Japonya'yı geride bırakarak dünyanın en büyük otomobil ihracatçısı konumuna gelmişti. Devlet destekleri ve vergi muafiyetleri ile teşvik edilen elektrikli otomobil satışları, Çin ekonomisinin Kovid-19 sonrası dönemde toparlanmada yaşadığı sıkıntılar nedeniyle ivmesini yitiriyor. Çin Binek Otomobil Birliği (CPCA) verilerine göre, "Yeni Enerji Aracı (NEV)" olarak adlandırdığı, şarj edilebilen, pilli, hibrit ve yakıt hücreli elektrikli araçlarının satışı 2023'te yıllık yüzde 36 artışla 7,7 milyona yükselmişti. Satışların 2024'te yüzde 22 artışla 11 milyona çıkacağı öngörülüyor. Elektrikli otomobil üreticileri daralan pastadaki paylarını korumak için fiyat indirimlerine başvuruyor.

Elektrikli otomobilin avantajları ve dezavantajları... Haber

Elektrikli otomobilin avantajları ve dezavantajları...

Elektrikli otomobiller, geleneksel otomobillere göre birçok avantaja sahiptir. Bu avantajlardan bazıları şunlardır: Daha az egzoz emisyonu üretirler. Bu nedenle, çevre dostu araçlar olarak kabul edilirler. Daha sessiz çalışırlar. Bu nedenle, şehir içi trafiğinde daha konforlu bir sürüş deneyimi sunarlar. Daha az bakım gerektirirler. İçten yanmalı motorlara göre daha az parçaya sahip oldukları için, bakım maliyetleri daha düşüktür. Elektrikli otomobillerin bazı dezavantajları da vardır. Bu dezavantajlardan bazıları şunlardır: Batarya kapasiteleri sınırlıdır. Bu nedenle, elektrikli otomobillerin menzilleri geleneksel otomobillere göre daha kısadır. Şarj süreleri uzundur. Elektrikli otomobillerin bataryalarını tam şarj etmek için birkaç saat gerekir. Elektrikli otomobiller, son yıllarda giderek daha popüler hale gelmektedir. Bu popülerliğin artmasının başlıca nedenleri şunlardır: Çevresel bilincin artması Hükümetlerin elektrikli otomobilleri teşvik etmesi Teknolojinin gelişmesi ve maliyetlerin düşmesi Elektrikli otomobillerin yaygınlaşması, çevre kirliliğini azaltmaya ve enerji verimliliğini artırmaya yardımcı olacaktır. TÜRKİYE'DE ELEKTRİKLİ OTOMOBİLLER Türkiye'de elektrikli otomobiller henüz yaygınlaşmamış olsa da, son yıllarda giderek daha fazla ilgi görmektedir. Türkiye'de 2022 yılında yaklaşık 10.000 adet elektrikli otomobil satılmıştır. Bu rakamın 2023 yılında 15.000'e, 2024 yılında ise 20.000'e ulaşması beklenmektedir. Türkiye'de elektrikli otomobillere yönelik teşvikler de artmaktadır. Örneğin, elektrikli otomobil satın alan kişilere, ÖTV ve KDV indirimi uygulanmaktadır. Ayrıca, elektrikli otomobillerin şarj altyapısının geliştirilmesi için çalışmalar yapılmaktadır. Türkiye'de elektrikli otomobillerin yaygınlaşması için, şarj altyapısının geliştirilmesi ve elektrikli otomobillerin fiyatlarının düşmesi gerekmektedir.

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
logo
Bursa Hayat Gazetesi En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.