Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Çin

Bursa Hayat Gazetesi - Çin haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Çin haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Yıldırım elektrikli arabaya çarptı, araç hasar görmedi! Haber

Yıldırım elektrikli arabaya çarptı, araç hasar görmedi!

Elektrikli otomobillerin güvenliğiyle ilgili en sık sorulan sorulardan biri şudur: "Yıldırım çarparsa batarya patlar mı?" Ancak Çin'de yaşanan ve sosyal medyada geniş yankı uyandıran gerçek bir olay, bu korkuların sanıldığı kadar geçerli olmadığını ortaya koydu. Ağır bir fırtına sırasında defalarca yıldırım isabet eden bir elektrikli araç ve içindeki sürücü, şaşırtıcı biçimde olayı neredeyse hasarsız atlattı. YILDIRIMLARIN HEDEFİ: BYD SONG PLUS EV 6 Ağustos 2025’te Çin’in güneyinde meydana gelen olayda, BYD'nin Song Plus EV modeli fırtınalı bir havada seyir halindeyken birkaç kez yıldırımın hedefi oldu. Bir görgü tanığı tarafından kayda alınan bu anlar, sosyal medyada milyonlara ulaştı ve elektrikli araçların fırtına güvenliği üzerine yeni bir tartışma başlattı. Ancak olay sonrası yapılan teknik incelemeler, aracın yalnızca tavanında iki küçük göçük oluştuğunu gösterdi. CNevpost'un haberine göre, batarya, motor ve elektronik sistemlerde en ufak bir hasar bile oluşmamıştı. BİLİMİN AÇIKLAMASI: FARADAY KAFESİ ETKİSİ Peki bu nasıl mümkün olabilir? Bu tür olaylara karşı modern otomobillerin sahip olduğu temel koruma mekanizması, fizik dünyasının önemli prensiplerinden biri olan Faraday kafesi ilkesine dayanıyor. Araçların metal gövdeleri, yıldırımın yarattığı yüksek elektrik akımını içeriye girmeden gövde üzerinden toprağa aktaracak şekilde tasarlanmıştır. Böylece yolcular güvende kalır. Ancak yine de uzmanlar, yıldırım anında aracın metal aksamlarına temas edilmemesi gerektiğini vurguluyor. ELEKTRİKLİ ARAÇLAR İÇİN EKSTRA GÜVENLİK KATMANI Elektrikli araçlar bu fiziksel korumaya ek olarak gelişmiş elektronik güvenlik sistemlerine de sahiptir. Yüksek voltaj algılandığında, batarya sistemleri kendini otomatik olarak devreden çıkararak hem aracı hem de içindekileri olası tehlikelerden korur. Çin’deki olayda da BYD marka araç, yıldırım anında güç sistemini otomatik olarak devre dışı bırakarak yangın ya da patlama riskini önledi. FIRTINADA HER ARAÇ İÇİN DİKKAT ŞART Uzmanlar, hava ne kadar tehlikeli olursa olsun, elektrikli veya içten yanmalı fark etmeksizin araçların görece güvenli bir sığınak sunduğunu belirtiyor. Yine de bazı önemli uyarılar var: Fırtına sırasında bir elektrikli aracı şarj etmek, ani voltaj sıçramalarına yol açabilir. Aynı şekilde, içten yanmalı araçlarla benzin istasyonunda yakıt almak da patlama riski taşıyabilir. DOĞA GÜÇLÜ, BİLİM DAHA GÜÇLÜ Elektrikli araçların yıldırıma karşı tahmin edilenden daha dayanıklı olduğu bu olayla bir kez daha kanıtlandı. Ancak unutulmamalı ki, gök gürültülü fırtınalar hâlâ ciddi doğa olaylarıdır. Sürücülerin her koşulda dikkatli ve bilinçli davranmaları, en büyük güvenlik önlemidir.

E-ticaret devi şirketlerden zam kararı! Ucuz alışveriş dönemi bitiyor mu? Haber

E-ticaret devi şirketlerden zam kararı! Ucuz alışveriş dönemi bitiyor mu?

ABD ile Çin arasındaki artan ticaret gerilimi, dijital alışveriş dünyasında önemli değişikliklere yol açıyor. Çin merkezli büyük e-ticaret platformları Temu ve Shein, Amerika’daki kullanıcıları için fiyatlarını artıracaklarını duyurdu. FİYAT ARTIŞI ZORUNLU HALE GELDİ ABD’nin Çin menşeli ürünlere yönelik uyguladığı gümrük vergilerinin operasyonel maliyetleri artırması, Temu ve Shein’in fiyatlarını artırma kararını almalarına neden oldu. Şirketler, bu fiyat düzenlemesiyle vergi yükünü dengelemeyi amaçlıyor. Ancak, zam oranları hakkında henüz net bir bilgi paylaşılmamış olması, tüketicilerin ne kadar bir artışla karşılaşacakları konusunda belirsizlik yaratıyor. FİYAT ARTIŞI UYARISI VE DEĞİŞEN PAZAR DİNAMİKLERİ Temu ve Shein, 25 Nisan’dan itibaren ABD pazarında geçerli olacak zamlı fiyatlarla ilgili duyuru yaptı. Bu fiyat artışları, Çin menşeli ürünlerin ABD’ye ithalatı sırasında uygulanan ek vergilerin bir sonucu olarak ortaya çıktı. Uzmanlar, bu gelişmenin ABD’de uzun yıllardır devam eden "uygun fiyatlı ürün" dönemi için bir sona işaret ettiğini belirtiyorlar. Bu fiyat artışları, özellikle e-ticaret sektörü ve tüketici alışkanlıkları üzerinde önemli değişikliklere yol açabilir. YENİ GÜMRÜK VERGİLERİ VE EKONOMİK ETKİLER Yüzde 145'e varan oranlarda gümrük vergisi, Çin’den yapılan ithalatın maliyetlerini doğrudan etkileyecek ve bu durum, ABD pazarındaki fiyatlandırma stratejilerini yeniden şekillendirebilir. Ayrıca, 800 dolar altındaki ürünlere tanınan gümrük muafiyetinin 2 Mayıs itibarıyla sona ermesi, daha geniş bir yelpazeye sahip olan e-ticaret ürünlerinde de fiyat artışlarına neden olacak. Bu değişiklikler, düşük fiyatlı ürünlere alışkın olan tüketicileri olumsuz etkileyebilir. TEKNİK ÜRÜNLERDE VERGİ ORANLARININ ARTIŞI Özellikle teknik ürünlerde, bu vergiler oldukça yüksek seviyelere çıkıyor. Elektrikli araçlar ve enjektörler gibi ürün gruplarında vergi oranları yüzde 245’e kadar ulaşabiliyor. Bu, bu tür ürünlerin fiyatlarının önemli ölçüde artmasına neden olacak. Elektrikli araçlar gibi çevre dostu teknolojilere yapılan bu yüksek vergi, hem üreticileri hem de tüketicileri olumsuz etkileyebilir. Aynı şekilde sağlık sektöründe kullanılan enjektörler gibi tıbbi ürünlerde de yüksek vergiler, sağlık hizmetleri maliyetlerini artırabilir. FİYAT ARTIŞLARININ TÜKETİCİ ALIŞKANLIKLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ Çinli e-ticaret devlerinin fiyat artışına gitmesi, ABD’deki tüketici alışkanlıklarını önemli ölçüde değiştirebilir. Bu durum, düşük gelirli kullanıcıların tercihlerini etkileyecek ve alışveriş alışkanlıklarında bir değişim yaratabilir. Uzmanlar, bu fiyat artışlarının sadece bir ekonomik darbe değil, aynı zamanda alışveriş davranışlarını yeniden şekillendirecek bir faktör olacağına dikkat çekiyor. Tüketiciler, benzer ürünleri daha uygun fiyatlarla temin edebilecek alternatif platformlara yönelebilirler.

İznik’e dünyanın en büyük fuarında temsil hakkı Haber

İznik’e dünyanın en büyük fuarında temsil hakkı

Geçtiğimiz aylarda İznik Belediyesi'ni resmi olarak ziyaret eden Jingdezhen Belediye Başkan Yardımcısı Cui Suxiang ve ekibi, İznik Belediye Başkanı Kağan Mehmet Usta'ya uluslararası seramik fuarına davet mektubunu iletti. Bunun sonucunda, fuara İznik'i temsilen Başkan Yardımcısı Ahmet Kaya ve İzbel A.Ş Genel Müdürü Suat Okkalı katıldı. Tören, pek çok devlet adamı, büyükelçi, siyasi lider ve belediye başkanını ağırladı. Açılışta konuşan Başkan Yardımcısı Ahmet Kaya, “Sayın Kağan Mehmet Usta adına hepinizi selamlıyorum. Bugün, Çin’in seramik sanatının merkezi Jingdezhen’de bu prestijli etkinlikte bulunmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. İznik Belediyesi olarak, bu uluslararası seramik fuarına katılmak ve Jingdezhen ile kardeş şehir bağlarımızı güçlendirmek bizim için onur verici.” dedi. Kaya, İznik’in tarihsel olarak sanat ve zanaatkarlığın merkezi olduğunu, Osmanlı döneminden günümüze kadar süregelen derin bir seramik geleneğine sahip olduğunu vurguladı. Jingdezhen gibi İznik’in de el emeği, ustalık ve yenilikçi üretim teknikleriyle tanındığını belirterek, iki şehir arasındaki bağın yalnızca kardeş şehir statüsüyle sınırlı kalmadığını ifade etti. Her iki şehrin de seramik sanatında dünya çapında tanındığını ve kültürel miraslarını çağdaş dünyaya taşımak için çaba gösterdiklerini dile getiren Kaya, seramiğin sadece bir sanat dalı değil, aynı zamanda dostluk köprüsü olduğunu söyledi. Fuarda, kültürel zenginliklerin paylaşılması ve ortak projelerle geleceğe daha sağlam adımlar atma fırsatının bulunduğunu vurgulayan Kaya, “Jingdezhen ile İznik arasındaki kardeş şehir ilişkisi, sanatın evrensel diliyle daha da yakınlaşmamızı sağlıyor. Bu buluşmada emeği geçen herkese teşekkür ediyor, seramiğin büyüsünü birlikte kutlamaktan mutluluk duyduğumuzu ifade ediyorum.” şeklinde konuştu.

Derya Cebecioğlu: Bizden umudu kesenlere bu galibiyetimiz Haber

Derya Cebecioğlu: Bizden umudu kesenlere bu galibiyetimiz

A Milli Kadın Voleybol Takımı, Paris 2024 Olimpiyat Oyunları çeyrek finalinde Çin’i 3-2 mağlup ederek tarihindeki ilk yarı final başarısını elde etti. Bu galibiyetle milliler, Olimpiyat tarihinde ilk kez yarı finale yükselme başarısını gösterdi. Öte yandan Milli voleybolcu Derya Cebecioğlu, Çin ile oynadığı maçta sergilediği etkileyici performansla büyük beğeni topladı. Cebecioğlu, maç boyunca sağladığı önemli katkılarla dikkatleri üzerine çekti.  Milli voleybolcu Derya Cebecioğlu, Çin galibiyetinin ardından sosyal medya platformu X'ten peş peşe paylaşımlar yaptı.  Derya Cebecioğlu'nun paylaşımları şu şekilde: *Bizden umudu kesenlere bu galibiyetimizz *Yarı finalldeyizzzzzzzz *Biz bitti demeden bitmez dediikkk Milli voleybolcu Derya Cebecioğlu ile ilgili arama motorları üzerinden araştırma yapılıyor. Peki, Derya Cebecioğlu kimdir, aslen nereli, kaç yaşında, ne zaman voleybola başladı? Derya Cebecioğlu'nun boyu ve kilosu kaç? İşte Derya Cebecioğlu ile ilgili detaylar... DERYA CEBECİOĞLU ASLEN NERELİ?  24 Ekim 2000 tarihinde Mersin’de dünyaya gelen Derya Cebecioğlu, voleybol kariyerine 14 yaşında VakıfBank altyapısında başladı. Genç yaşta elde ettiği başarılarla dikkat çeken Cebecioğlu, Türkiye Yıldızlar Şampiyonası'nda VakıfBank ile şampiyonluk yaşadı ve VakıfBank Genç Takımı ile üst üste iki kez Türkiye şampiyonu oldu. Bir dönem Bahçelievler Voleybol Kulübü’nde kiralık olarak forma giyen Derya, 2014 yılında Küçükler Milli Takımı ile Balkan Şampiyonu oldu. U18 ve U20 Milli Takımları ile dünya dördüncülüğü elde eden Cebecioğlu, U19 Milli Takımı ile Balkan Şampiyonası ikinciliği ve Avrupa Şampiyonası dördüncülüğü yaşadı. A Milli Takım ile 2021'de Avrupa Şampiyonası ve Milletler Ligi'nde bronz madalya kazanan milli sporcu, 2023 yılında Avrupa Şampiyonu oldu ve Milletler Ligi'nde altın madalya kazandı. 2018-2019 sezonunda VakıfBank A Takımı’na yükselen Derya Cebecioğlu, sarı-siyahlı formayla 2018 ve 2021’de iki FIVB Dünya Kulüpler Şampiyonası, iki CEV Şampiyonlar Ligi (2021-2022, 2022-2023), iki Sultanlar Ligi (2018-2019, 2021-2022), iki Kupa Voley (2021-2022, 2022-2023) ve bir Şampiyonlar Kupası (2021) şampiyonluğu yaşadı. Ayrıca, Sistem 9 Yeşilyurt’ta geçirdiği kiralık dönemde 2021 CEV Challenge Kupası’nda şampiyonluk elde etti. 2023-2024 sezonunun ilk yarısında Japonya’nın Kurobe Aqua Fairies takımında kiralık olarak oynayan milli voleybolcu Derya Cebecioğlu, sezonun ikinci devresinde VakıfBank'a geri döndü.  DERYA CEBECİOĞLU'NUN BOYU VE KİLOSU KAÇ?  Boy 1,82 m (5 ft 11+1⁄2 in)[1] Kilo 65 kg (143 lb)

Çinli otomobil markaları Türkiye'de eylem ve yatırım planlarını açıklamaya başladı Haber

Çinli otomobil markaları Türkiye'de eylem ve yatırım planlarını açıklamaya başladı

Ticaret Bakanlığı'nın yerli üretimin iç pazardaki payının yükseltilmesi ve korunması ile yurt içine yatırımların özendirilmesi amacıyla Çin menşeli benzinli ve hibrit binek otomobillere ilave gümrük vergisi uygulanması kararı, sonuçlarını vermeye başladı. Kararın ardından, sıklıkla "Türkiye'yi Avrupa'ya açılan bir kapı" olarak gördüklerini dile getiren Çin markaları, eylem ve yatırım planlarını açıklamaya başladı. BYD'nin Türkiye'ye yönelik yaklaşık 1 milyar dolarlık yatırım kararının, bir "kelebek etkisi" yaparak Türkiye'de yatırım yapmayı planlayan DFSK, Skywell, Chery, MG ve SWM gibi diğer Çin markalarına da olumlu yansıyacağı öngörülüyor. BYD Çinli markalar arasında yatırım konusunda ilk somut adım dünyanın en büyük elektrikli otomobil üreticilerinden BYD'den geldi. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın himayesinde Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır ile BYD Yönetim Kurulu Başkanı Wang arasında imzalanan anlaşma kapsamında firmanın, Türkiye'ye yaklaşık 1 milyar dolarlık yatırım yapacağı duyuruldu. Yıllık 150 bin araç kapasiteli elektrikli ve şarj edilebilir hibrit otomobil üretim tesisi ile sürdürülebilir mobilite teknolojilerine yönelik AR-GE merkezi kurulmasını içeren anlaşma kapsamında, tesisin 2026 sonunda üretime başlaması ve 5 bin kişiye doğrudan istihdam sağlaması bekleniyor. Uzmanlar, Çin'in Türkiye'nin dış ticaret açığında önemli bir role sahip olduğunu ve otomotiv sektörünün de bu açıktaki en önemli sektörlerden biri konumunda bulunduğunu belirtiyor. Bu gelişmenin bir "kelebek etkisi" yaparak diğer Çin markalarına da olumlu yansıyacağı öngörülüyor. SKYWELL BYD'nin yatırımı kadar henüz somut bir adım atılmasa da birçok Çin markası da yatırım konusunda istekli görünüyor. AA muhabirinin yaptığı derlemeye göre, Türkiye'de daha önce yatırım için yer baktıklarını açıklayan Ulu Motor ile Çin'in teknoloji firmalarından Skywell'in üreticisi Skyworth yetkilileri, mevcut stratejik ve teknolojik ortaklıklarını global platformlarda büyütmek üzere Ankara'da bir araya geldi. Türkiye'de bir araç üretim hattı kurmak, yedek parça tedarik sistemini Türkiye'ye getirme ve bazı parçaların üretimini burada yapmayı da planları arasına koyma konusunda çalışmaları devam eden Skywell yetkilileri, Türkiye'nin yeni enerji araç endüstrisi teknolojisini ve kapasitesini geliştirmeyi hedeflediklerini belirtti. DFSK Türkiye'de SHS Otomotiv distribütörlüğünde binek ve ticari araçlarıyla faaliyet gösteren, Çin'in en büyük dört otomobil üreticisinden biri olan DFSK yetkilileri de yatırım ve ortaklıklar konusunda niyet beyan etti. Seres Group Denizaşırı Başkanı Zhang Xingyan markanın İstanbul'daki E5 modelinin tanıtımında yaptığı konuşmada, şu ifadeleri kullanmıştı: "Türkiye pazarı DFSK için stratejik öneme sahip ve Türkiye'yi Avrupa'ya açılan bir kapı olarak konumlandırmayı hedefliyoruz. Avrupa'da üretim tesisleri kurma planlarımızdan biri olan Türkiye, en önemli aday ülke konumunda. Türkiye pazarına daha iyi hizmet verebilmek amacıyla temmuz ayından itibaren kapsamlı satış sonrası eğitimleri başlatmayı planlıyoruz. Her tüketiciye uygun ve profesyonel hizmet sunabilmek için güçlü bir satış ve hizmet ağı kurmayı hedefliyoruz. Ayrıca, yerel hükümetler ve iş ortaklarıyla aktif işbirliği yaparak yeni enerji araçları endüstrisinin gelişimine katkıda bulunuyoruz." CHERY Türkiye otomobil pazarında en fazla pazar payına sahip Çin markası olan Chery'den de ilave vergi uygulaması sonrasında değerlendirme geldi. Chery Türkiye Başkanı Si Fenghuo, yazılı açıklamasında, "Türkiye, bizim en stratejik pazarlarımızdan bir tanesi ve ayrıca Chery'nin Avrupa stratejisinin de önemli bir parçası. Bu nedenle Chery markası olarak müşterilerimize daha iyi hizmet verebilmek adına Eylül 2022'de tamamen kendi öz sermayemiz ile iştirak şirketimiz olan Chery Türkiye'yi kurduk. Hükümetin vergi düzenlemesi kararına saygı duyuyoruz. Mevcut durumu göz önüne aldığımızda, bir taraftan yapılan değişikliklere uyum sağlamak için çalışırken, diğer taraftan da ilgili Bakanlıklarla beraber Türkiye'de fabrika inşasının ve Türkiye'de üretimin fizibilite analizine yoğun bir şekilde çalışıyoruz. En kısa sürede Türkiye'de üretim gerçekleştirebilmek için çaba içerisindeyiz." değerlendirmesinde bulunmuştu. MG Doğan Trend Otomotiv Üst Yöneticisi (CEO) Kağan Dağtekin de şu değerlendirmeyi yapmıştı: "MG yönetimi, Avrupa'daki gelişimini devam ettirmek üzere Avrupa'da üretim tesisleri kuracaklarını resmen paylaşmışlardı. Biz Doğan Trend olarak, Avrupa'da planlanan tesislerin ilki Türkiye'de olsun diye çalışıyoruz. MG ile geçen hafta niyet mektubu imzalama aşamasına geldik. Ancak net bir şekilde bilinmelidir ki yatırım karar alınması uzun bir süreçtir ve temennilerin ötesinde kati konuşmak doğru değildir. Sanayi Bakanlığımız da bu yatırım konuda işin içinde ve kendilerinden çok iyi destek alıyoruz." SWM Son olarak da Çin'in önde gelen otomotiv üreticilerinden Shineray Group bünyesinde faaliyet gösteren SWM Motor'un, Türkiye'de üretim yapmak için başvurularını tamamladığı bildirildi. Şirketin Türkiye temsilcisi ATMO Group CEO'su Anton Chernov, "Yıllık 50 binden fazla araç üretim kapasitesine sahip bir üretim tesisi üzerinde çalışıyoruz. Üretim tesisi, Türkiye pazarının ihtiyaçlarını karşılayacak ve aynı zamanda Balkan ülkeleri ve AB bölgesindeki diğer pazarlara da ihracata odaklanacak." ifadelerini kullandı. ODMD LİSTESİNDE ÇİN MENŞELİ MARKA SAYISI 11'E YÜKSELDİ AA muhabirinin Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerinden derlediği bilgilere göre, ODMD listesine yeni Çin firmalarının da dahil olmasıyla pazardaki toplam marka sayısı 54'e ulaştı. Son dönemde Çin markalarının Türkiye'ye ilgisinde belirgin bir artış gözlenirken, bu durum pazara giren firma sayısına da yansıdı. Türkiye otomotiv pazarında Skywell, MG, Chery, Leapmotor, Seres, Maxus, Hongqi, DFSK, BYD, NETA ve SWM olmak üzere 11 Çin menşeli marka bulunuyor. Bu listeye yakın zamanda Jaecoo markasının da eklenmesiyle Çin menşeli marka sayısının 12'ye yükselmesi bekleniyor. DFSK ve Chery içten yanmalı motora sahip otomobilleri Türkiye pazarında satışa sunarken, MG hem elektrikli hem içten yanmalı, diğer markalar da elektrikli modelleriyle boy gösteriyor. Lüks segment otomobil satan Voyah ise ODMD'de listelenmiyor. Ayrıca DFSK ve Maxus markaları hafif ticari araç satışı da yapıyor. ÇİN MARKALARININ TÜRKİYE PAZARINDAN ALDIĞI PAY YÜZDE 8,3 Çin otomotiv firmalarının Türkiye'deki toplam satışları (otomobil ve hafif ticari) yılın ilk 6 ayında 48 bin 17'ye, otomotiv pazarından aldıkları pay da yüzde 8,3'e ulaştı. Çin markaları arasında DFSK ve Maxus'un ticari araç satışı da bulunuyor. Bu iki markanın hafif ticari satışları hariç tutularak sadece otomobil özelinde bakıldığında Çin markalarının satış sayısı 47 bin 568'e, pazar payı ise yüzde 10,27'ye yükseldi. EN FAZLA SATIŞ YAPAN ÇİN MARKALARI Çin otomotiv firmalarının Türkiye'de ocak-haziran dönemindeki satış sayılarına bakıldığında, Chery 34 bin 501 satışla ilk sırada yer aldı. 11 bin 74 adet satış sayısına ulaşan MG ikinci, 1426 satış yapan BYD de üçüncü oldu. DFSK, otomobil ve hafif ticari olmak üzere 438 satışla dördüncü, Maxus 195 satışla beşinci sırada konumlandı. ŞUBAT 2023'TE SATIŞ SAYISI 1000'İN ALTINDA KALMIŞTI Chery ve bazı Çin markalarının satışa henüz başlamadığı geçen yılın şubat ayına bakıldığında, Çin markalarının toplam satışları 1000 adedin altında kalmıştı. 2023'ün tamamında ise Çin markaları, toplam 967 bin 341 adetlik Türkiye otomobil pazarında, 59 bin 97 satışla yüzde 6,10 paya ulaşmıştı. Böylece, Çin markalarının hem satış sayısı hem de pazar payı açısından Türkiye pazarındaki konumlarını güçlendirdiği görüldü. İTHAL ARAÇLAR ARASINDA ÇİN MARKALARININ PAYI YÜZDE 12 SEVİYESİNDE Diğer yandan, ocak-haziran döneminde 577 bin 981 adetlik toplam pazarda yerli araç satışları 177 bin 591, ithal araç satışları ise 400 bin 390 adet oldu. Böylece toplam pazarın yüzde 69,27'si ithal araçlardan oluştu. İthal araçlar arasında ise Çin markalarının payı yüzde 12 seviyesinde kayıtlara geçti.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.