Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Bursa Il Milli Eğitim Müdürlüğü

Bursa Hayat Gazetesi - Bursa Il Milli Eğitim Müdürlüğü haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Bursa Il Milli Eğitim Müdürlüğü haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

MEB heyetinden Bursa’ya arşiv ve müze ziyareti Haber

MEB heyetinden Bursa’ya arşiv ve müze ziyareti

Milli Eğitim Bakanlığı'nın Arşiv Varlığının Tespit ve Tasnifi çalışmaları kapsamında Bursa’ya gelen Maarif Arşivi ve Müzeler Daire Başkanı Muzaffer Fehmi Şakar ile Bakan Danışmanı Prof. Dr. Nuri Güçtekin, Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nde yetkililerle bir araya geldi. Ziyaret kapsamında, Bursa’daki eğitim kurumlarında bulunan arşiv ve müze materyallerinin korunması, düzenlenmesi ve geleceğe aktarılması adına önemli değerlendirmelerde bulunuldu. İL KOMİSYONU İLE BİLGİLENDİRME TOPLANTISI YAPILDI İlk olarak İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Ahmet Alireisoğlu, İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Yunus Bulut ve Bursa Arşiv Varlığı İl Komisyonu üyeleriyle bir toplantı gerçekleştiren heyet, arşiv çalışmaları hakkında kapsamlı bilgi aldı. Toplantıda mevcut süreçler, karşılaşılan zorluklar ve iyileştirme önerileri masaya yatırıldı. OKUL ARŞİV VE MÜZELERİ YERİNDE İNCELENDİ Toplantının ardından heyet, Hamidiye Tarım Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Tophane Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Hocailyas Ortaokulu ve Bursa Kız Lisesi'nde bulunan okul arşivleri ile müzeleri ziyaret etti. Okullarda yapılan incelemelerde, arşiv düzenlemeleri, materyal koruma yöntemleri ve belge tasnif sistemleri değerlendirildi. MEB yetkilileri, okullardaki çalışmaları yakından inceleyerek eksikliklerin giderilmesine yönelik önerilerde bulundu. “GELECEĞE IŞIK TUTACAK BİR ÇALIŞMA” Heyet, ziyaret sırasında Bursa İl Milli Eğitim Arşiv Komisyonu üyelerinin de çalışma alanlarını gezerek, gösterilen titiz çalışmalardan dolayı teşekkür etti. Komisyonun yürüttüğü çalışmaların tarihi bir sorumluluk taşıdığı ve gelecek kuşaklar için önemli bir miras niteliği taşıdığı vurgulandı. EĞİTİMDE KÜLTÜREL HAFIZANIN ÖNEMİ ÖNE ÇIKTI Ziyaret boyunca yapılan değerlendirmelerde, arşivlerin yalnızca belge saklama alanı olmadığı, aynı zamanda geçmişin izlerini taşıyan ve eğitimin kültürel hafızasını oluşturan önemli yapılar olduğu vurgulandı. Bursa’daki bu çalışmaların diğer illere örnek teşkil edebileceği belirtildi.

ELMAS programı Bursa’da tanıtıldı Haber

ELMAS programı Bursa’da tanıtıldı

Milli Eğitim Bakanlığı ile Savunma Sanayii Başkanlığı iş birliğinde yürütülen Mesleki Eğitimde Elmas Programı (ELMAS), 4 Eylül 2025 tarihinde Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) Hizmet Binası'nda düzenlenen toplantıyla tanıtıldı. Milli Yetkinlik Hamlesi Projesi'nin önemli bir ayağını oluşturan ELMAS Programı, savunma sanayiine kalifiye iş gücü yetiştirmeyi amaçlıyor. PROTOKOLDEN GÜÇLÜ KATILIM Toplantıya İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Ahmet Alireisoğlu, Sanayi ve Teknoloji İl Müdürü Aydın Bakoğlu, Savunma Sanayii Akademi Başkanı Prof. Dr. Cenk Aktaş, BTSO Yönetim Kurulu Üyesi İbrahim Gülmez, Uzay Havacılık Savunma Kümelenmesi Başkanı Mustafa Hatipoğlu ve sektör temsilcileri katıldı. EĞİTİMDE YENİ DÖNEM: ELMAS PROGRAMI NEDİR? ELMAS Programı, savunma sanayiinin değişen ihtiyaçlarına göre şekillendirilen eğitim müfredatı, uygulamalı yetkinlik kazandırma modelleri, staj ve istihdam fırsatları ile öğrencileri mesleki hayata donanımlı biçimde hazırlamayı amaçlıyor. Şu an için 12 ildeki 13 seçkin Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde uygulanmaya başlanan programa, Bursa Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği MTAL de dahil edildi. “BU PROJE, GELECEĞE AÇILAN BİR KAPIDIR” Tanıtım toplantısında konuşan İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Ahmet Alireisoğlu, ELMAS Programı'nın yalnızca bir meslek eğitimi projesi değil, aynı zamanda Türkiye’nin stratejik hedeflerine ulaşmasında kilit bir basamak olduğuna dikkat çekti: “Savunma sanayiindeki bu dinamizmi eğitim sistemimize entegre etmeliyiz. Eğer ortaokul düzeyindeki bir öğrencinin dünyasında yer edemezsek, onu potansiyeline uygun şekilde yönlendiremeyiz. Bu nedenle eğitimciler olarak üzerimize büyük sorumluluk düşüyor.” Konuşmasının sonunda Millî Eğitim Bakanlığı, Savunma Sanayii Başkanlığı, BTSO, Coşkunöz Eğitim Vakfı ve diğer paydaşlara teşekkür eden Alireisoğlu, “Bu iş birliği, çocuklarımızın hayallerini somut başarı hikâyelerine dönüştürecek” ifadelerini kullandı. BURSA, SAVUNMA SANAYİİ İÇİN GÜÇLÜ ADAY Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü, ELMAS Programı aracılığıyla öğrencilerin savunma sanayiinin Ar-Ge merkezlerinde, üretim hatlarında ve yenilikçi projelerinde yer alacak bilgi ve beceriyle mezun olmalarını hedefliyor. Bu çalışmaların, hem Bursa’nın sanayi gücüne hem de Türkiye’nin küresel rekabet vizyonuna büyük katkı sunacağı vurgulanıyor.

Okul heyecanı başladı! Bursa’da uyum haftasında minikler okulla tanıştı Haber

Okul heyecanı başladı! Bursa’da uyum haftasında minikler okulla tanıştı

Yeni eğitim öğretim yılına güçlü bir başlangıç yapmak ve özellikle okula ilk kez başlayacak çocukların uyum sürecini kolaylaştırmak amacıyla düzenlenen Uyum Haftası, Bursa'da coşkulu bir şekilde başladı. Nilüfer Belediyesi Bursa Rotary İlkokulu’nda düzenlenen açılış etkinliğiyle öğrenciler ilk okul deneyimlerine adım attı. Etkinliğe; Bursa İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Ahmet Alireisoğlu, İl Müdür Yardımcısı Abdulkadir Çınar ve Nilüfer İlçe Milli Eğitim Müdürü Abdullah Şahin katıldı. ÇOCUKLARLA BİREBİR ETKİLEŞİM Açılış programı kapsamında, ilkokul 1. sınıf öğrencilerinin derslikleri ziyaret edildi. Eğitim yöneticileri, öğrencilerle tek tek ilgilenerek onların heyecanına ortak oldu. Öğrencilerle sohbet eden ve öğretmenlerden bilgi alan yetkililer, bu özel haftanın çocukların okula ısınma sürecinde ne denli önemli olduğunu bir kez daha vurguladı. ÖĞRETMENLERLE SAMİMİ BULUŞMA Uyum Haftası kapsamında, öğretmenler odasında düzenlenen buluşmada Dr. Ahmet Alireisoğlu, öğretmenlerle sıcak ve samimi bir sohbet gerçekleştirdi. Yeni döneme dair beklentileri dinleyen İl Müdürü, öğretmenlerin görüşlerine değer vererek, sürecin eğitim paydaşlarıyla birlikte yürütüldüğünü belirtti. "Başarılı bir eğitim yılı, güçlü bir öğretmen motivasyonuyla başlar." ifadeleri öne çıktı. FİZİKSEL ETKİNLİKLERLE EĞLENCELİ UYUM Öğrencilerin sosyal uyumlarını güçlendirmek amacıyla spor salonunda ve okul bahçesinde çeşitli oyunlar ve fiziksel aktiviteler düzenlendi. Minikler, enerjilerini oyunlarla atarken, birbirleriyle tanışma fırsatı da buldu. Bu etkinliklerin, çocukların okula aidiyet hissetmesini artırdığına dikkat çekildi. İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNE YENİ DÖNEM EĞİTİMİ Etkinlikler kapsamında okulda görev yapan İngilizce öğretmenleri için Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli doğrultusunda planlanan Hizmet İçi Eğitim Programı da uygulamaya alındı. İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Ahmet Alireisoğlu, bu programa da katılarak öğretmenlere başarılar diledi. Alireisoğlu, yabancı dil eğitiminin önemine vurgu yaparak, yeni dönemde verimli ve nitelikli bir süreç hedeflediklerini belirtti. "ÇOCUKLARIMIZIN GÜVENLE BAŞLAMASINI SAĞLAMALIYIZ" Etkinlik sonunda değerlendirmelerde bulunan Dr. Ahmet Alireisoğlu, Uyum Haftası’nın çocukların psikolojik ve sosyal adaptasyonu açısından kritik olduğunu vurguladı. “Amacımız çocuklarımızın okula alışma sürecini kolaylaştırmak, onların mutlu ve huzurlu bir şekilde yeni döneme başlamalarını sağlamaktır.” sözleriyle sürece verilen önemi dile getirdi. BURSA’DA YENİ DÖNEME SAĞLAM BAŞLANGIÇ Uyum Haftası ile birlikte Bursa'da 2025-2026 eğitim öğretim yılı için hazırlıklar tam anlamıyla tamamlandı. Öğrencilerin güvenli, sağlıklı ve keyifli bir eğitim hayatına adım atabilmesi için yürütülen çalışmaların yıl boyunca aynı kararlılıkla sürdürüleceği ifade edildi.

Bursa’da YKS’de ilk 1000’e giren öğrenciler ödüllendirildi Haber

Bursa’da YKS’de ilk 1000’e giren öğrenciler ödüllendirildi

Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) Ana Hizmet Binası, üniversiteye adım atan başarılı öğrencilerin heyecanına ev sahipliği yaptı. Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS)’nda ilk 1000’e girerek büyük bir başarıya imza atan öğrenciler, Bursa Valiliği, BTSO ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün ortaklaşa düzenlediği etkinlikle ödüllendirildi. VALİ AYYILDIZ: “GELECEĞİN TÜRKİYE’Sİ SİZLERLE YÜKSELECEK” Törende konuşan Bursa Valisi Erol Ayyıldız, gençlerin sadece kendi başarılarıyla değil, ülkenin geleceğini şekillendirme potansiyelleriyle de gurur kaynağı olduğunu vurguladı. “Bugün Türkiye Yüzyılı vizyonunun en genç temsilcileriyle birlikteyiz. Sizler edindiğiniz bilgilerle sadece kendi yolunuzu değil, bu aziz vatanın geleceğini de aydınlatacaksınız. Durmayın, pes etmeyin. Bu ülkenin size ihtiyacı var.” dedi. BTSO BAŞKANI BURKAY: “ÜNVANLAR DEĞİL, ÜRETTİĞİNİZ DEĞER ÖNEMLİ” BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, gençlerin Türkiye’nin en parlak zihinleri arasında yer almasından büyük gurur duyduklarını belirtti. “Cumhuriyetin ilk yıllarındaki imkânsızlıkları aşarak bugün kendi teknolojisini üreten bir ülke haline geldik. Bugün burada olan siz gençlerden beklentimiz büyük. Başarı, sadece kazanılan sınavlarla değil; hayal edip, üretip, vazgeçmeden devam etmekle gelir.” Burkay ayrıca, gençlere “Sorgulamaktan, denemekten ve üretmekten vazgeçmeyin.” mesajını verdi. EĞİTİMİN GÜCÜ, DEĞERLERLE BÜTÜNLEŞMELİ Bursa Teknik Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Naci Çağlar, akademik başarının yanında ahlaki değerlere sahip bireyler yetiştirmenin önemine dikkat çekerek, “Bugün dünyada yaşanan pek çok trajedinin arkasında iyi eğitim almış ama değerlerden uzak insanlar var. Türkiye Yüzyılı, hem bilgiyle hem değerle inşa edilecektir.” dedi. Bursa Uludağ Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ferudun Yılmaz da öğrencilerin ülke kalkınmasında üstlenecekleri role işaret ederek, “Aidiyet duygusu, vatan sevgisi ve akademik başarı bir araya geldiğinde ülkemizin geleceği emin ellerdedir.” ifadelerini kullandı. GENÇLERDEN İLHAM VEREN MESAJLAR Törene damga vuran anlardan biri de başarı hikâyelerini paylaşan öğrencilerin konuşmaları oldu. Türkiye eşit ağırlık ve özel alan birincisi olan Muhammed İsmail Kuşat, başarıyı bir son değil başlangıç olarak gördüğünü belirterek: “Başardıklarımızla tatmin olmak, en büyük tuzaktır. Hedefimiz sürekli daha fazlasını başarmak olmalı.” dedi. Sayısal Türkiye ikincisi Zeynep Civelek ise azimle çalışmanın ve istikrarlı gayretin önemine dikkat çekerek, “Bilgiye ulaşmak artık çok kolay. Ama önemli olan doğru hedefe odaklanmak. Aileme ve öğretmenlerime sonsuz teşekkür ediyorum.” ifadelerini kullandı. GENÇLERE TABLET HEDİYESİ Protokol konuşmalarının ardından YKS’de ilk 1000’e giren öğrencilere tablet hediye edildi. Bu jest, öğrencilerin dijital çağda öğrenme ve üretme kapasitelerini artırmalarına katkı sağlamak amacıyla yapıldı. ALİREİSOĞLU: “BU BAŞARI BÜYÜK BİR SORUMLULUK” İl Milli Eğitim Müdürü Ahmet Alireisoğlu, öğrencilerin elde ettiği başarının gurur verici olduğu kadar, önemli bir sorumluluk da getirdiğini ifade ederek, “Sizler sadece ailenizin değil, bu şehrin ve ülkemizin de kıymetlisiniz. Eğitiminizi en iyi şekilde tamamlayıp, gelecekte ülkeniz için önemli görevler üstleneceğinize yürekten inanıyorum.” dedi.

Bursa’da yeni eğitim öğretim yılı öncesi yol haritası belirlendi Haber

Bursa’da yeni eğitim öğretim yılı öncesi yol haritası belirlendi

2025-2026 eğitim-öğretim yılı öncesi Bursa'da önemli bir değerlendirme toplantısı gerçekleştirildi. Bursa Valisi Erol Ayyıldız’ın teşrifleriyle gerçekleşen toplantı, Muradiye Turizm Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ev sahipliğinde yapıldı. Toplantıya, İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Ahmet Alireisoğlu, il milli eğitim müdür yardımcıları ve tüm ilçe milli eğitim müdürleri katıldı. BAKANLIK PROJELERİ VE YEREL UYGULAMALAR GÜNDEMDEYDİ Toplantıda, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenen öncelikli projeler tek tek değerlendirildi. Bu projelerin yerel ve ulusal ölçekteki uygulamaları, Bursa’nın eğitim politikalarına nasıl yansıtılacağı üzerine kapsamlı görüş alışverişinde bulunuldu. Özellikle ilçelerde uygulanacak olan projelerin ihtiyaca özel şekilde planlanması ve öğrenci başarısını doğrudan etkileyecek şekilde yapılandırılması hedeflendi. VALİ AYYILDIZ: “EĞİTİM, GELECEĞİMİZİ ŞEKİLLENDİRİR” Toplantıda bir konuşma yapan Bursa Valisi Erol Ayyıldız, eğitimin sadece bireylerin değil, şehrin ve ülkenin geleceği için hayati önemde olduğunu vurguladı. Vali Ayyıldız, “İlçelerdeki güçlü uygulamalar, merkezi projelerle birleştiğinde eğitimde verimlilik daha da artacaktır. Her bir çocuğumuzun eğitim yolculuğu, hepimiz için bir sorumluluk” ifadelerini kullandı. ALİREİSOĞLU: “KOORDİNASYON BAŞARIYI GETİRİR” İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Ahmet Alireisoğlu ise toplantıda yaptığı değerlendirmede, il genelinde eğitimde birlik ve beraberliğin sağlanmasının önemine dikkat çekti. Alireisoğlu, “İlçeler arası koordinasyon ve ortak vizyon anlayışı, öğrencilerimizin akademik, sosyal ve kültürel gelişiminde belirleyici rol oynuyor” dedi. VELİ-OKUL İŞ BİRLİĞİ VE SOSYAL ETKİNLİKLER DE MASADAYDI Toplantıda sadece akademik başarı değil, aynı zamanda veli-okul iş birliğini güçlendirecek uygulamalar, sosyal ve kültürel etkinlikler, rehberlik çalışmaları ve öğrenciye bütüncül yaklaşımı destekleyecek projeler de detaylı şekilde değerlendirildi.

Bursa’da mesleki eğitim güçleniyor: Borçelik’ten örnek proje desteği Haber

Bursa’da mesleki eğitim güçleniyor: Borçelik’ten örnek proje desteği

Borçelik, Türkiye'nin lider galvanizli çelik üreticisi olarak yalnızca üretimde değil, toplumsal gelişimde de öncü adımlar atmayı sürdürüyor. Bu kapsamda yürüttüğü “Meslek Lisesi Varsa Gelecek Var” projesi, Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile yapılan yeni protokolle daha geniş bir etki alanına kavuştu. GENÇLER İÇİN GÜÇLÜ BİR GELECEK TASARIMI Proje kapsamında, Bursa’daki meslek liselerinde eğitim gören öğrenciler; iki yıl boyunca staj, koçluk ve gelişim modülleri gibi çok yönlü desteklerden faydalanacak. Özellikle kız öğrencilerin mesleki eğitime yönlendirilmesine ve sanayiye kazandırılmasına öncelik verilecek. ÖĞRENCİLERE KAPSAMLI DESTEK Yeni iş birliğiyle hayata geçirilecek başlıca uygulamalar şöyle: Staj ve beceri eğitimleri: Öğrenciler, Borçelik’in üretim ortamında uygulamalı tecrübe kazanacak. Koçluk programları: Öğrencilere kariyer yolculuklarında birebir destek sunulacak. Borçelik Teknik Akademi eğitimleri: Teknik ve kişisel gelişim alanlarında kapsamlı modüller uygulanacak. Sosyal ve kişisel gelişim: Teknik geziler, kariyer günleri ve sosyal sorumluluk projeleriyle öğrencilerin kendilerini çok yönlü geliştirmesi teşvik edilecek. ÖĞRETMENLERE HİZMET İÇİ EĞİTİM DESTEĞİ Protokol kapsamında yalnızca öğrenciler değil, öğretmenler de destekleniyor. İşbaşı eğitimleri, teknik bilgi güncellemeleri ve pedagojik gelişim odaklı programlarla mesleki eğitimciler güçlendirilecek. Böylece mesleki eğitimin kalitesi, öğretmenlerden başlayarak yukarı taşınacak. EĞİTİM VE SANAYİ ARASINDA ÖRNEK BİR KÖPRÜ Borçelik Teknik Akademi yürütücülüğünde ilerleyen proje, sanayi ile eğitim arasında sürdürülebilir bir köprü kuruyor. Proje, sanayi odaklı eğitim modellerinin en somut örneklerinden biri haline gelirken, mezunların istihdamında da doğrudan etkili oluyor. KIZ ÖĞRENCİLERE POZİTİF AYRIMCILIK Cinsiyet eşitliğini esas alan projede, mesleki eğitime katılımda kız öğrencilere öncelik veriliyor. Sanayi alanında kadın istihdamını artırmayı hedefleyen bu yaklaşım, toplumsal dönüşüm açısından da önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.

Bursa'da tartışma yaratan iddia! Bursa İl Milli Eğitim'den açıklama Haber

Bursa'da tartışma yaratan iddia! Bursa İl Milli Eğitim'den açıklama

İYİ Parti Balıkesir Milletvekili Dr. Turan Çömez, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, Bursa’daki Mahmut Celalettin Ökten İmam Hatip Ortaokulu’ndan 36 öğrencinin 2025 Liselere Geçiş Sistemi (LGS) sınavında 500 tam puan aldığını öne sürdü. Çömez, “Sınava giren 963 bin 142 öğrenciden 500 tam puan alanların oranı yüzde 0,07. Ortalığı kokutmadan bana bunu izah edebilir misin?” ifadelerini kullandı. ????Bursa Mahmut Celalettin Ökten İmam Hatip Ortaokulu’ndan 36 öğrenci sıfır hata ile 500 tam puan almış. Oran % 9. ????Türkiye’deki diğer tüm İmam Hatip Ortaokullarında 500 tam puan alan öğrencilerin toplam sayısı ise 27. ????Sınava giren 963 bin 142 öğrenciden 500 tam puan alanların… https://t.co/S1zHkQMuVw pic.twitter.com/mwuQiIBmKu — Turhan Çömez (@ComezTurhan) July 15, 2025 MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ: “İDDİALAR ASILSIZ” Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü, kamuoyuna yansıyan iddiaların ardından bir açıklama yayımladı. Açıklamada, “15 Haziran 2025 tarihinde gerçekleştirilen LGS sonuçlarına ilişkin sosyal medyada paylaşılan bazı bilgiler kamuoyunu yanıltma amacı taşıyor. Bu çerçevede, Bursa genelinde toplam 17 okuldan sadece 20 öğrencinin 500 tam puan aldığı, bu öğrencilerden yalnızca 2’sinin imam hatip ortaokulu mezunu olduğu tespit edilmiştir.” denildi. Açıklamada ayrıca, Mahmut Celalettin Ökten İmam Hatip Ortaokulu’nun sosyal medya paylaşımında yanlış anlaşılmaya yol açabilecek ifadeler bulunduğuna dikkat çekildi. “Söz konusu okul, Türkiye genelindeki tüm imam hatipli tam puan alan öğrencileri tebrik eden genel bir mesaj yayımlamıştır. Bu mesaj yanlış şekilde okulun kendi öğrencileriymiş gibi yorumlanmıştır.” denildi. TÜRKİYE GENELİNDE 63 İMAM HATİPLİ ÖĞRENCİ TAM PUAN ALDI Milli Eğitim Müdürlüğü açıklamasında, 2025 LGS’de Türkiye genelinde 500 tam puan alan imam hatip ortaokulu mezunu öğrenci sayısının toplamda 63 olduğu bilgisi de paylaşıldı. Kamuoyunun yalnızca resmi ve doğrulanmış bilgilere itibar etmesi gerektiği vurgulandı. FARUK ACAR: DÜPEDÜZ YALAN BİR İDDİA PİYASAYA SÜRÜLMÜŞTÜR AK Parti Genel Başkan Yardımcısı ve Tanıtım ve Medya Başkanı Faruk Acar sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi: “LGS sonuçlarının açıklanmasının ardından, imam hatip liselerinden 63 öğrencimizin tam puan alması bazı çevreleri rahatsız etmiş olacak ki, düpedüz yalan bir iddia piyasaya sürülmüştür. Bursa'daki bir okuldan 36 tam puanlı öğrenci çıktığı yalanı, bilinçli bir dezenformasyon kampanyasının ürünüdür. LGS sonuçlarının açıklanmasının ardından, imam hatip liselerinden 63 öğrencimizin tam puan alması bazı çevreleri rahatsız etmiş olacak ki, düpedüz yalan bir iddia piyasaya sürülmüştür. Bursa'daki bir okuldan 36 tam puanlı öğrenci çıktığı yalanı, bilinçli bir dezenformasyon… pic.twitter.com/1DSK0DYP70— Faruk Acar (@acarfaruka) July 16, 2025 Bu yalanı dolaşıma sokanlar, 13-14 yaşlarındaki çocuklarımızın başarılarına iftira atarak onların psikolojileriyle oynamıştır. Oysaki Bursa genelinde tam puan alan öğrenci sayısı 20'dir. Bahsi geçen toplu fotoğraf ise Türkiye'nin dört bir yanından gelen başarılı imam hatip öğrencilerinin katıldığı bir buluşmada çekilmiştir. Bu çarpıtma girişimi, imam hatip okullarına karşı yıllardır sürdürülen ideolojik saldırıların yeni bir parçasıdır. Başarının önünü kesemeyenler, iftirayla itibarsızlaştırma yoluna gitmektedir. Bu kirli dili, bu ucuz manipülasyonu ve bu kompleksli bakış açısını şiddetle reddediyoruz. Kamuoyunu uyarıyoruz: Gerçekleri çarpıtanlara değil, belgeyle, başarıyla konuşanlara kulak verin. İmam hatip okulları, diğer tüm okullarımız gibi bu milletin değeridir. Sahipsiz değildir.”

AstroBursa projesi ile gençler uzay ve havacılığı deneyimledi Haber

AstroBursa projesi ile gençler uzay ve havacılığı deneyimledi

Bursa İl Millî Eğitim Müdürlüğü'nün koordinasyonunda yürütülen “AstroBursa: Uzay ve Havacılık Deneyimi” projesi, arasında gerçekleştirilen etkinliklerle sona erdi. TÜBİTAK 4004 Doğa ve Bilim Okulları Programı tarafından desteklenen proje, Türkiye’nin dört bir yanından seçilen 30 öğrenciyi uzay ve havacılıkla buluşturdu. UZAYDAN İLHAM ALAN EĞİTİM MODELİ Astronomi ve havacılık temalı etkinliklerin yer aldığı proje, yalnızca bilimsel bilgiyi değil, aynı zamanda 21. yüzyılın vazgeçilmez becerileri olan eleştirel düşünme, problem çözme ve yaratıcılığı da öğrencilere kazandırmayı amaçladı. Bu yönüyle proje, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ne de doğrudan katkı sağladı. GÜÇLÜ PAYDAŞLARLA BİLİMSEL İŞ BİRLİĞİ Projede Eskişehir Teknik Üniversitesi, Coşkunöz Eğitim Vakfı, GUHEM ve MAYFly Havacılık gibi önemli kurumlar paydaş olarak yer aldı. Alanında uzman akademisyenler ve eğitmenlerin rehberliğinde gerçekleşen etkinlikler, gençlerin bilimsel merakını pekiştirdi. İL MÜDÜRÜ ALİRESİOĞLU’NDAN VİZYON MESAJI İl Millî Eğitim Müdürü Dr. Ahmet Aliresioğlu, proje sürecine dair yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi: “Gençlerimize yalnızca bilgi aktarmıyoruz; onların keşfetmesini, sorgulamasını ve üretmesini teşvik ediyoruz. AstroBursa, yalnızca bir eğitim projesi değil; geleceğin bilim insanlarının hikâyelerine ilham veren bir vizyon projesidir.” KAPANIŞ TÖRENİ İLE TAÇLANDIRILDI Projenin finali, Bursa İl Millî Eğitim Müdürlüğü yöneticileri ve proje ortaklarının katılımıyla düzenlenen kapanış programıyla gerçekleştirildi. Törende, öğrenciler ve paydaşlar başarıyla tamamlanan programın heyecanını birlikte yaşadı.

Bursa'da ‘Eğitimde Dijital Dönüşüm ve Yapay Zeka’ semineri Haber

Bursa'da ‘Eğitimde Dijital Dönüşüm ve Yapay Zeka’ semineri

Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Konferans Salonu’nda gerçekleştirilen etkinlikte öğretmenlerin dijital dönüşüm sürecine uyumunu artırmayı, yapay zekâ uygulamalarına yönelik bilgi ve becerilerini geliştirmeyi hedefledi. ALİREİSOĞLU'NDAN YAPAY ZEKÂ VE DİJİTAL DÖNÜŞÜM VURGUSU Bursa İl Millî Eğitim Müdürü Dr. Ahmet Alireisoğlu, konuşmasında yeni müfredatla birlikte çocukları çağın dinamikleriyle donatma ve onları sahnede var etme gerekliliğinin altını çizdi. Bu süreçte öğretmenlerin çağın gerekliliklerine hazır ve donanımlı olmasının en büyük güçleri olduğunu belirten Alireisoğlu, yapay zekâyı eğitimle buluştururken öğretmenleri bu dönüşümün merkezine aldıklarını ve teknolojiyi insan odaklı bir anlayışla eğitim ortamlarına entegre etmeyi hedeflediklerini ifade etti. Alireisoğlu, öğretmenlerin bu dönüşüme sahip çıkması halinde toplumda da karşılık bulacağını vurgulayarak, katılımcıların orada bulunmasının kendileri için çok değerli olduğunu sözlerine ekledi. ‘120 BİNİN ÜZERİNDE ÖĞRETİCİYE ULAŞTIK’ BTİDER Genel Sekreteri Abdullah Göksu, dijital çağda öğrencileri yalnız bırakmamak, onları güvenli internet ve yapay zekâ uygulamaları konusunda bilinçlendirmek amacıyla yola çıktıklarını belirtti. Göksu, 2017'den bu yana 120 binin üzerinde öğreticiye ulaştıklarını ve Türkiye'nin dört bir yanında öğretmenlere ve öğrencilere güvenli internet ve dijital okuryazarlık eğitimleri verdiklerini ifade etti. Program, Bursa'nın yanı sıra farklı illerden gelen yaklaşık 450 öğretmen ve akademisyeni bir araya getirdi. Katılımcılar, yapay zekânın eğitimdeki yeri ve geleceği hakkında detaylı bilgi edinme imkanı yakaladı.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.