Türkiye yol güvenliğinde kararlılıkla ilerliyor: Kara noktalarda kazalar azalıyor
Türkiye yol güvenliğinde kararlılıkla ilerliyor: Kara noktalarda kazalar azalıyor
Karayolları Genel Müdürlüğü, 68 bin km'lik yol ağını kapsayan trafik güvenliği projeleri yürütüyor. 2023'te 31,8 milyon m² işaretleme, 2 bin 100 km otokorkuluk yapımı planlandı. Kaza riskini azaltmak için kara nokta iyileştirmeleri sürüyor. Ulaştırma Bakanı Uraloğlu, altyapı eksiklerini hızla giderdiklerini belirtiyor, can kayıplarında yüzde 77 düşüş sağladı.
Haber Giriş Tarihi: 04.05.2025 16:17
Haber Güncellenme Tarihi: 04.05.2025 16:18
Kaynak:
AA
Karayolları Güvenliği ve Trafik Haftası kapsamında ulaştırma altyapısındaki gelişmelere dair derlenen bilgilere göre, Karayolları Genel Müdürlüğü’nün (KGM) sorumluluğunda toplam 68 bin 601 kilometrelik bir yol ağı bulunuyor. Bu ağ; 3 bin 796 kilometresi otoyol, 30 bin 808 kilometresi devlet yolu ve 33 bin 997 kilometresi il yolundan oluşuyor.
KGM, trafik güvenliğini artırmak amacıyla kavşak düzenlemeleri, yol genişletme çalışmaları, tırmanma şeritleri, banket düzenlemeleri ve sığınma cepleri gibi altyapı iyileştirmelerini kesintisiz sürdürüyor. Ayrıca, yol çizgileri ve tabelalar gibi işaretlemelerle sürücülerin güvenliğini artırmaya yönelik uygulamalar da önemli yer tutuyor.
Geçtiğimiz yıl içinde 34,3 milyon metrekarelik yatay işaretleme, 157 bin metrekarelik düşey işaretleme yapılırken; 2 bin 884 kilometrelik kesime de otokorkuluk montajı gerçekleştirildi. 2003’ten bu yana toplam 1771 kara noktada yapılan müdahalelerle kaza riski ciddi ölçüde azaltıldı. 2024 yıl sonuna kadar 34 yeni noktanın daha bu kapsamda iyileştirilmesi hedefleniyor.
Bu yıl ise 31,8 milyon metrekare yatay ve 136 bin metrekare düşey işaretleme ile 2 bin 100 kilometre otokorkuluk yapımı planlanıyor.
"KARA NOKTALAR İYİLEŞTİKÇE KAZALAR AZALIYOR"
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, konuyla ilgili değerlendirmesinde, "Kara noktalar, belirli kaza türlerinin sıkça tekrarlandığı bölgeler olarak tanımlanıyor. Bu alanlara yapılan müdahalelerin etkisi net bir şekilde görülüyor; kaza sayıları önemli ölçüde düşüyor" dedi.
Uraloğlu, trafik kazalarının büyük çoğunluğunun sürücü hatasından kaynaklandığını ancak altyapıdaki eksikliklerin de hızla giderildiğini belirtti. “Taşıt trafiği yaklaşık yüzde 195 artmasına rağmen, alınan önlemler sayesinde can kayıplarında yüzde 77 oranında azalma sağladık. ‘Her hayat değerlidir’ anlayışıyla hareket ediyoruz ve hedefimiz sıfır can kaybı” ifadelerini kullandı.
Bakan Uraloğlu, yol güvenliğine yönelik tüm çalışmalarda sadece sürücüyü değil, yol ve çevre koşullarını da gözeterek kapsamlı iyileştirmeler yapıldığını vurguladı.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
Bursa Hayat Gazetesi
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Türkiye yol güvenliğinde kararlılıkla ilerliyor: Kara noktalarda kazalar azalıyor
Karayolları Genel Müdürlüğü, 68 bin km'lik yol ağını kapsayan trafik güvenliği projeleri yürütüyor. 2023'te 31,8 milyon m² işaretleme, 2 bin 100 km otokorkuluk yapımı planlandı. Kaza riskini azaltmak için kara nokta iyileştirmeleri sürüyor. Ulaştırma Bakanı Uraloğlu, altyapı eksiklerini hızla giderdiklerini belirtiyor, can kayıplarında yüzde 77 düşüş sağladı.
Karayolları Güvenliği ve Trafik Haftası kapsamında ulaştırma altyapısındaki gelişmelere dair derlenen bilgilere göre, Karayolları Genel Müdürlüğü’nün (KGM) sorumluluğunda toplam 68 bin 601 kilometrelik bir yol ağı bulunuyor. Bu ağ; 3 bin 796 kilometresi otoyol, 30 bin 808 kilometresi devlet yolu ve 33 bin 997 kilometresi il yolundan oluşuyor.
KGM, trafik güvenliğini artırmak amacıyla kavşak düzenlemeleri, yol genişletme çalışmaları, tırmanma şeritleri, banket düzenlemeleri ve sığınma cepleri gibi altyapı iyileştirmelerini kesintisiz sürdürüyor. Ayrıca, yol çizgileri ve tabelalar gibi işaretlemelerle sürücülerin güvenliğini artırmaya yönelik uygulamalar da önemli yer tutuyor.
Geçtiğimiz yıl içinde 34,3 milyon metrekarelik yatay işaretleme, 157 bin metrekarelik düşey işaretleme yapılırken; 2 bin 884 kilometrelik kesime de otokorkuluk montajı gerçekleştirildi. 2003’ten bu yana toplam 1771 kara noktada yapılan müdahalelerle kaza riski ciddi ölçüde azaltıldı. 2024 yıl sonuna kadar 34 yeni noktanın daha bu kapsamda iyileştirilmesi hedefleniyor.
Bu yıl ise 31,8 milyon metrekare yatay ve 136 bin metrekare düşey işaretleme ile 2 bin 100 kilometre otokorkuluk yapımı planlanıyor.
"KARA NOKTALAR İYİLEŞTİKÇE KAZALAR AZALIYOR"
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, konuyla ilgili değerlendirmesinde, "Kara noktalar, belirli kaza türlerinin sıkça tekrarlandığı bölgeler olarak tanımlanıyor. Bu alanlara yapılan müdahalelerin etkisi net bir şekilde görülüyor; kaza sayıları önemli ölçüde düşüyor" dedi.
Uraloğlu, trafik kazalarının büyük çoğunluğunun sürücü hatasından kaynaklandığını ancak altyapıdaki eksikliklerin de hızla giderildiğini belirtti. “Taşıt trafiği yaklaşık yüzde 195 artmasına rağmen, alınan önlemler sayesinde can kayıplarında yüzde 77 oranında azalma sağladık. ‘Her hayat değerlidir’ anlayışıyla hareket ediyoruz ve hedefimiz sıfır can kaybı” ifadelerini kullandı.
Bakan Uraloğlu, yol güvenliğine yönelik tüm çalışmalarda sadece sürücüyü değil, yol ve çevre koşullarını da gözeterek kapsamlı iyileştirmeler yapıldığını vurguladı.
Kaynak: AA
Son Haberler
Kütahya ezan vakitleri| 30 Mayıs 2025| Kütahya'da ezan ne zaman okuyacak?
Sakarya namaz vakitleri| Sakarya’da ezan sesi kaçta duyulacak? 30 Mayıs 2025
30 Mayıs 2025| Balıkesir’de insanlar araştırıyor! Balıkesir namaz vakitleri