Kamu hizmetlerinin dijitalleşmesiyle birlikte artan siber dolandırıcılık yöntemleri, şimdi de Karayolları Genel Müdürlüğü'nün adını kullanarak vatandaşları hedef alıyor. Uzmanlar, özellikle “ödenmemiş geçiş ücreti” içerikli sahte SMS’lere karşı vatandaşları uyarıyor.
Haber Giriş Tarihi: 07.08.2025 17:34
Haber Güncellenme Tarihi: 07.08.2025 17:34
Kaynak:
Haber Merkezi
Dijitalleşme sayesinde kamu hizmetlerine erişim kolaylaşırken, siber dolandırıcılar da bu sistemi istismar etmenin yeni yollarını geliştiriyor. Son dönemde özellikle Karayolları Genel Müdürlüğü’nün adı kullanılarak gönderilen “ödenmemiş geçiş ücreti” temalı sahte SMS mesajlarıyla, vatandaşlar kredi kartı ve kişisel bilgilerini paylaşmaları için kandırılıyor.
Mesajlarda sıklıkla, “Geçiş ücretiniz ödenmemiştir. 24 saat içinde ödeme yapılmazsa cezai işlem uygulanacaktır” gibi ifadelerle panik havası yaratılarak, kullanıcılar sahte ödeme sitelerine yönlendiriliyor.
KRİTİK UYARI: SADECE RESMİ PLATFORMLARDAN İŞLEM YAPIN
Bitdefender Türkiye Operasyon Direktörü Alev Akkoyunlu, dolandırıcılık faaliyetlerinin kurumsal kimlik ve dil kullanımıyla gerçek mesajlara benzetildiğini vurguluyor. Akkoyunlu, vatandaşlara yalnızca şu platformlardan işlem yapmaları gerektiğini hatırlatıyor:
e-Devlet (www.turkiye.gov.tr)
Karayolları Genel Müdürlüğü resmi sitesi (www.kgm.gov.tr)
Bankaların resmi mobil uygulamaları
Bu tür mesajlarda zaman baskısı oluşturularak vatandaşların düşünmeden hareket etmeleri sağlanıyor.
RESMİYE BENZEYEN LİNKLERLE KİMLİK BİLGİLERİ ELE GEÇİRİLİYOR
Dolandırıcılar, sahte mesajlarda “gov.tr” uzantısına çok benzeyen alan adlarını kullanarak vatandaşları kandırıyor. Bu siteler, kredi kartı bilgileri, T.C. kimlik numarası, araç plakası gibi verileri ele geçirerek maddi kayıplara yol açabiliyor.
Alev Akkoyunlu, bu yöntemlerin özellikle trafik cezaları, otoyol geçiş ücretleri ve vergi borçları gibi konular üzerinden yürütüldüğünü belirtiyor. Bu nedenle sadece doğruluğu kanıtlanmış kaynaklardan işlem yapılmasının önemi her geçen gün artıyor.
Akkoyunlu, bu tür tehditlere karşı vatandaşlara dijital hijyen konusunda şu önemli önerilerde bulunuyor:
Resmi logoların varlığı, mesajın gerçek olduğu anlamına gelmez.
Size gönderilen bir dosya PDF görünümünde olsa bile kaynağı bilinmiyorsa açmayın.
Tanımadığınız kişilerden gelen e-postalara yanıt vermeyin.
“Çok iyi bir teklif” gerçek olamayacak kadar iyiyse, büyük ihtimalle tuzaktır.
Farklı kaynaklardan bilgi edinin, doğrudan kurumun web sitesinden kontrol sağlayın.
Tüm cihazlarınıza kimlik avına karşı koruma sağlayan güvenlik yazılımları yükleyin.
AİLE VE YAKIN ÇEVRENİZİ DE BİLİNÇLENDİRİN
Dolandırıcılık girişimlerinden korunmak sadece bireysel değil, toplumsal farkındalıkla da mümkündür. Bu nedenle özellikle yaşlı bireyler, teknolojiyle arası az olan kullanıcılar ve gençler, bu tür konularda bilgilendirilmeli. Aile içi dijital güvenlik bilinci, bireyleri daha savunmalı hale getiriyor.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Telefonunuza “Geçiş Ücreti Borcunuz Var” mesajı geliyorsa dikkat!
Kamu hizmetlerinin dijitalleşmesiyle birlikte artan siber dolandırıcılık yöntemleri, şimdi de Karayolları Genel Müdürlüğü'nün adını kullanarak vatandaşları hedef alıyor. Uzmanlar, özellikle “ödenmemiş geçiş ücreti” içerikli sahte SMS’lere karşı vatandaşları uyarıyor.
Dijitalleşme sayesinde kamu hizmetlerine erişim kolaylaşırken, siber dolandırıcılar da bu sistemi istismar etmenin yeni yollarını geliştiriyor. Son dönemde özellikle Karayolları Genel Müdürlüğü’nün adı kullanılarak gönderilen “ödenmemiş geçiş ücreti” temalı sahte SMS mesajlarıyla, vatandaşlar kredi kartı ve kişisel bilgilerini paylaşmaları için kandırılıyor.
Mesajlarda sıklıkla, “Geçiş ücretiniz ödenmemiştir. 24 saat içinde ödeme yapılmazsa cezai işlem uygulanacaktır” gibi ifadelerle panik havası yaratılarak, kullanıcılar sahte ödeme sitelerine yönlendiriliyor.
KRİTİK UYARI: SADECE RESMİ PLATFORMLARDAN İŞLEM YAPIN
Bitdefender Türkiye Operasyon Direktörü Alev Akkoyunlu, dolandırıcılık faaliyetlerinin kurumsal kimlik ve dil kullanımıyla gerçek mesajlara benzetildiğini vurguluyor. Akkoyunlu, vatandaşlara yalnızca şu platformlardan işlem yapmaları gerektiğini hatırlatıyor:
Bu tür mesajlarda zaman baskısı oluşturularak vatandaşların düşünmeden hareket etmeleri sağlanıyor.
RESMİYE BENZEYEN LİNKLERLE KİMLİK BİLGİLERİ ELE GEÇİRİLİYOR
Dolandırıcılar, sahte mesajlarda “gov.tr” uzantısına çok benzeyen alan adlarını kullanarak vatandaşları kandırıyor. Bu siteler, kredi kartı bilgileri, T.C. kimlik numarası, araç plakası gibi verileri ele geçirerek maddi kayıplara yol açabiliyor.
Alev Akkoyunlu, bu yöntemlerin özellikle trafik cezaları, otoyol geçiş ücretleri ve vergi borçları gibi konular üzerinden yürütüldüğünü belirtiyor. Bu nedenle sadece doğruluğu kanıtlanmış kaynaklardan işlem yapılmasının önemi her geçen gün artıyor.
KENDİNİZİ DOLANDIRICILIKTAN NASIL KORUYABİLİRSİNİZ?
Akkoyunlu, bu tür tehditlere karşı vatandaşlara dijital hijyen konusunda şu önemli önerilerde bulunuyor:
AİLE VE YAKIN ÇEVRENİZİ DE BİLİNÇLENDİRİN
Dolandırıcılık girişimlerinden korunmak sadece bireysel değil, toplumsal farkındalıkla da mümkündür. Bu nedenle özellikle yaşlı bireyler, teknolojiyle arası az olan kullanıcılar ve gençler, bu tür konularda bilgilendirilmeli. Aile içi dijital güvenlik bilinci, bireyleri daha savunmalı hale getiriyor.
Kaynak: Haber Merkezi
Son Haberler
Güllü'nün ölümünde şok itiraf!
Bursa’da otobanda hız şovu pahalıya patladı!
Bursa’da satırlı kavga! Korku dolu anlar yaşandı