Türk somonu ve çayının uluslararası tanıtımı artıyor
Türk somonu ve çayının uluslararası tanıtımı artıyor
Ticaret Bakanlığı, Türk somonu ve çayının yurt dışı pazarlarda daha etkin bir şekilde tanıtılmasına yönelik hazırlanan projeleri "Turquality Desteği" kapsamına aldı. Bu sayede, bu lezzetli ürünlerin uluslararası alanda hak ettiği ilgiyi görmesi ve pazar paylarının artması hedefleniyor.
Haber Giriş Tarihi: 18.03.2024 12:42
Haber Güncellenme Tarihi: 18.03.2024 12:42
Kaynak:
AA
Doğu Karadeniz İhracatçılar Birliği'nden (DKİB) yapılan yazılı açıklamada, Türk çayı ve somonunun ihracatının daha da artırılması ve yurt dışındaki potansiyel pazarlarda tanıtımının yapılması amacıyla DKİB'in hazırladığı 2 projenin, Ticaret Bakanlığınca "Turquality Desteği" kapsamına alındığı belirtildi.
Açıklamada değerlendirmelerine yer verilen DKİB Yönetim Kurulu Başkanı Saffet Kalyoncu, bölgenin iki değerli ürünü olan Türk çayı ve Türk somonunun ihracatının daha üst rakamlara ulaştırılması amacıyla potansiyel olarak görülen yurt dışı pazarlarda yazılı, görsel basın, sosyal medya, influencer, tadım etkinlikleri, fuar katılımı gibi tanıtım faaliyetleri düzenleyeceklerini ifade etti.
Kalyoncu, Ticaret Bakanlığının onayları dahilinde düzenlenecek bu tanıtım etkinliklerinin 4 yıl boyunca devam edeceğine dikkati çekerek, Türk somonunda özellikle pazar çeşitliliğin sağlanması açısından sektörün tanıtıma büyük ihtiyacı olduğunu ve bu kapsamda da ilk etapta uzak ülkeler Çin, Japonya, ABD ve Kanada gibi pazarlardaki etkinliklere ağırlık vereceklerini kaydetti.
"SONRASINDA SEKTÖRLERİN İHTİYAÇ DUYACAĞI YENİ PROJELER HAYATA GEÇİRİLECEK"
Türk çayı tanıtım projesi hakkında bilgi veren Kalyoncu, doğallığı, kalite ve damak tadı açısından dünyanın en kaliteli çayları arasında yer alan Türk çayının, yurt dışı pazarlarda yeterince bilinmemesi nedeniyle ihracatının istenilen düzeyde artmadığını ve bunun için de Türk çayında farkındalık oluşturarak, Avrupa ülkeleri, Türk cumhuriyetleri, Rusya Federasyonu ve Orta Doğu ülkelerine yönelik yapılacak tanıtım etkinlikleriyle marka bilinilirliği oluşturularak ihracat artışına önemli katkı sağlayacaklarını belirtti.
Kalyoncu, bu yıl başlanacak projelerin sonrasında da sektörlerle istişare edilerek güncel gelişmelere uygun yeni projelerin hayata geçirileceğini ifade etti.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Türk somonu ve çayının uluslararası tanıtımı artıyor
Ticaret Bakanlığı, Türk somonu ve çayının yurt dışı pazarlarda daha etkin bir şekilde tanıtılmasına yönelik hazırlanan projeleri "Turquality Desteği" kapsamına aldı. Bu sayede, bu lezzetli ürünlerin uluslararası alanda hak ettiği ilgiyi görmesi ve pazar paylarının artması hedefleniyor.
Doğu Karadeniz İhracatçılar Birliği'nden (DKİB) yapılan yazılı açıklamada, Türk çayı ve somonunun ihracatının daha da artırılması ve yurt dışındaki potansiyel pazarlarda tanıtımının yapılması amacıyla DKİB'in hazırladığı 2 projenin, Ticaret Bakanlığınca "Turquality Desteği" kapsamına alındığı belirtildi.
Açıklamada değerlendirmelerine yer verilen DKİB Yönetim Kurulu Başkanı Saffet Kalyoncu, bölgenin iki değerli ürünü olan Türk çayı ve Türk somonunun ihracatının daha üst rakamlara ulaştırılması amacıyla potansiyel olarak görülen yurt dışı pazarlarda yazılı, görsel basın, sosyal medya, influencer, tadım etkinlikleri, fuar katılımı gibi tanıtım faaliyetleri düzenleyeceklerini ifade etti.
Kalyoncu, Ticaret Bakanlığının onayları dahilinde düzenlenecek bu tanıtım etkinliklerinin 4 yıl boyunca devam edeceğine dikkati çekerek, Türk somonunda özellikle pazar çeşitliliğin sağlanması açısından sektörün tanıtıma büyük ihtiyacı olduğunu ve bu kapsamda da ilk etapta uzak ülkeler Çin, Japonya, ABD ve Kanada gibi pazarlardaki etkinliklere ağırlık vereceklerini kaydetti.
"SONRASINDA SEKTÖRLERİN İHTİYAÇ DUYACAĞI YENİ PROJELER HAYATA GEÇİRİLECEK"
Türk çayı tanıtım projesi hakkında bilgi veren Kalyoncu, doğallığı, kalite ve damak tadı açısından dünyanın en kaliteli çayları arasında yer alan Türk çayının, yurt dışı pazarlarda yeterince bilinmemesi nedeniyle ihracatının istenilen düzeyde artmadığını ve bunun için de Türk çayında farkındalık oluşturarak, Avrupa ülkeleri, Türk cumhuriyetleri, Rusya Federasyonu ve Orta Doğu ülkelerine yönelik yapılacak tanıtım etkinlikleriyle marka bilinilirliği oluşturularak ihracat artışına önemli katkı sağlayacaklarını belirtti.
Kalyoncu, bu yıl başlanacak projelerin sonrasında da sektörlerle istişare edilerek güncel gelişmelere uygun yeni projelerin hayata geçirileceğini ifade etti.
Kaynak: AA
Son Haberler
Aile yapısındaki çöküşe karşı İnegöl’den örnek çalıştay
Bursa su kesintisi listesi – 12 Aralık 2025 Cuma
Bursa'da bin yıllık lezzet tarihi hanla buluştu