Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

Fenomenlere kötü haber! Ticaret Bakanlığı'ndan sektöre neşter

Ticaret Bakanlığı'nın hazırladığı yeni yönetmelik taslağı, sosyal medya influencer'larının reklam paylaşımlarına çok sıkı kurallar getiriyor. Artık sadece '#reklam' yazmak yetmeyecek; yapay zekâ, çocuk hedefli reklamlar ve yanıltıcı indirim mesajları da yasak ve kısıtlamalarla karşı karşıya.

Haber Giriş Tarihi: 24.11.2025 14:09
Haber Güncellenme Tarihi: 24.11.2025 14:14
Kaynak: Haber Merkezi
Fenomenlere kötü haber! Ticaret Bakanlığı'ndan sektöre neşter

Sosyal medya dünyasında reklam ve tanıtım kuralları kökten değişiyor. Ticaret Bakanlığı, tüketicinin korunması ve şeffaflığın artırılması amacıyla sosyal medya fenomenleri (influencer) tarafından yapılan reklam içeriklerine yönelik kapsamlı bir yönetmelik taslağı hazırladı. Yeni düzenlemeler, yayımlanması halinde reklam sektöründe büyük dönüşüme yol açacak.

Türkiye gazetesinden Esma Altın'ın haberine göre, artık reklam içeren bir paylaşım yapıldığında sadece 'reklam' yazmak yeterli olmayacak. Paylaşımın türüne göre “#Reklam”, “#Sponsor”, “#İşbirliği”, “#Hediye” veya “#Davet” gibi ifadelerden en az biri açık ve anlaşılır biçimde kullanılacak. Ayrıca reklam verenin adı veya markası kesinlikle belirtilmek zorunda. İçerik sesli bir yayın ise, reklam olduğuna dair uyarı yayının başında yapılmak zorunda kalacak.

Fenomenlere kötü haber! Ticaret Bakanlığı'ndan sektöre neşter-Bursa Hayat Gazetesi-2

İNDİRİM VE FİYAT ETİKETLERİNE SIKI DENETİM

Yeni taslak, tüketiciyi yanıltabilecek fiyat ve indirim ifadelerine de denetim getiriyor:

Faiz/Kâr Payı Zorunluluğu: “İndirimli”, “cazip” veya “uygun” gibi ifadelerin kullanıldığı finansal reklamlarda, faiz veya kâr payı oranı paylaşım alanında açıkça yer alacak.

Önceki Fiyat Zorunluluğu: Kampanyalı satışlarda, ürünün önceki 10 gün içindeki en düşük fiyatının esas alınması ve satış tarihleri ile stok miktarının açıkça belirtilmesi gerekecek.

Fenomenlere kötü haber! Ticaret Bakanlığı'ndan sektöre neşter-Bursa Hayat Gazetesi-3

YAPAY ZEKÂYA VE FİLTRELERE SINIRLAMA

Reklamlarda teknolojinin kötüye kullanımının önüne geçilmesi hedefleniyor. Yapay zekâ (YZ) kullanımı ve filtreleme konusunda önemli kısıtlamalar geliyor:

Filtreleme, dijital karakter veya YZ ile oluşturulmuş gerçek kişilerin kopyalarının kullanıldığı içeriklerde bu durumun izleyiciye açıkça yazılı olarak belirtilmesi zorunlu olacak.

Bir kişinin dijital kopyasının, ürünü bizzat deneyimlemiş gibi gösterilmesine kesinlikle izin verilmeyecek.

Fenomenlere kötü haber! Ticaret Bakanlığı'ndan sektöre neşter-Bursa Hayat Gazetesi-4

BU REKLAMLARA TAMAMEN YASAK GELİYOR

Yeni düzenleme ile bazı sektör ve içeriklerin sosyal medyada reklamı tamamen yasaklanıyor. Bu yasaklar şunları kapsıyor:

Falcılık ve medyumluk hizmetleri

Yasa dışı bahis içerikleri

Tütün ürünleri, elektronik sigara ve alkollü içecekler

Fenomenlere kötü haber! Ticaret Bakanlığı'ndan sektöre neşter-Bursa Hayat Gazetesi-5

Ayrıca, e-ticarette sıklıkla görülen ve tüketiciyi hemen satın almaya yönlendiren “panik tuzağı” oluşturan yanıltıcı mesajlara karşı da dikkatli olunması ve bu tür uygulamalara izin verilmemesi hedefleniyor. Ticaret Bakanlığı’nın bu adımı, dijital pazarlama alanında şeffaflığı ve dürüstlüğü en üst seviyeye taşımayı amaçlıyor.

Kaynak: Haber Merkezi

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar (0)
logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.