Otomotiv sektöründe birçok dev firma hidrojen yakıt hücresinden uzaklaşırken, BMW bu teknolojiye olan bağlılığını güçlü bir yatırımla gösterdi. Şirketin bu hamlesi sektörde dikkat çekti.
Haber Giriş Tarihi: 03.09.2025 15:51
Haber Güncellenme Tarihi: 03.09.2025 15:53
Kaynak:
Haber Merkezi
Volkswagen, Mercedes ve Ford gibi büyük üreticilerin hidrojenli araç projelerini askıya aldığı ya da tamamen sonlandırdığı bir dönemde, BMW ters yönde bir rota izliyor. Alman otomotiv devi, hidrojen teknolojisine olan bağlılığını sürdürerek, 2028’de seri üretime geçmeyi hedeflediği üçüncü nesil yakıt hücresi prototiplerinin üretimine başladığını açıkladı.
Toyota iş birliğiyle geliştirilen bu yeni nesil hidrojen sistemi, önceki teknolojilere kıyasla önemli iyileştirmeler sunuyor. BMW’nin iX5 Hidrojen prototip filosunda test edilen ikinci nesil sistemle karşılaştırıldığında yaklaşık %25 daha küçük olan yeni yakıt hücresi, güç yoğunluğundaki artış sayesinde daha kompakt ve verimli bir yapı sergiliyor.
BMW’nin Münih ve Steyr tesislerinde üretilen ilk prototipler, montaj ve test süreçlerinin verimliliğini artırmak amacıyla kullanılıyor. Bu sayede sistemin, ilerideki seri üretim aşamasına sorunsuz bir şekilde geçmesi hedefleniyor.
BMW, üçüncü nesil hidrojen yakıt hücresi sisteminin önceki versiyona kıyasla köklü bir verimlilik artışı sunduğunu vurguladı. Şirket, bu gelişmenin kullanıcıya daha uzun menzil, daha güçlü bir sürüş deneyimi ve daha düşük enerji tüketimi olarak yansıyacağını açıkladı.
Yeni bir adım atan BMW, hidrojenle çalışan sistemlerde enerji yönetimini optimize edecek "BMW Energy Master" adlı kontrol ünitesini geliştirdi. Bu yenilikçi sistemin, özellikle şirketin geleceğe yönelik vizyonunu temsil eden Neue Klasse platformuna uyumlu şekilde tasarlandığı ifade edildi.
2028'de başlaması planlanan seri üretim için henüz kesin bir model açıklanmasa da, mevcut testlerin X5 platformunda yürütülmesi, bu teknolojinin ilk olarak 2026’da tanıtılması beklenen yeni nesil X5’te kullanılabileceğine dair güçlü ipuçları veriyor. Üretim operasyonları ağırlıklı olarak Avrupa'da gerçekleşecek; sistemin ana montajı Avusturya’daki Steyr tesisinde yapılırken, kritik bileşenlerin üretimi Almanya'nın Landshut kentindeki fabrikada yürütülecek.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
BMW’den dikkat çeken hamle!
Otomotiv sektöründe birçok dev firma hidrojen yakıt hücresinden uzaklaşırken, BMW bu teknolojiye olan bağlılığını güçlü bir yatırımla gösterdi. Şirketin bu hamlesi sektörde dikkat çekti.
Volkswagen, Mercedes ve Ford gibi büyük üreticilerin hidrojenli araç projelerini askıya aldığı ya da tamamen sonlandırdığı bir dönemde, BMW ters yönde bir rota izliyor. Alman otomotiv devi, hidrojen teknolojisine olan bağlılığını sürdürerek, 2028’de seri üretime geçmeyi hedeflediği üçüncü nesil yakıt hücresi prototiplerinin üretimine başladığını açıkladı.
Toyota iş birliğiyle geliştirilen bu yeni nesil hidrojen sistemi, önceki teknolojilere kıyasla önemli iyileştirmeler sunuyor. BMW’nin iX5 Hidrojen prototip filosunda test edilen ikinci nesil sistemle karşılaştırıldığında yaklaşık %25 daha küçük olan yeni yakıt hücresi, güç yoğunluğundaki artış sayesinde daha kompakt ve verimli bir yapı sergiliyor.
BMW’nin Münih ve Steyr tesislerinde üretilen ilk prototipler, montaj ve test süreçlerinin verimliliğini artırmak amacıyla kullanılıyor. Bu sayede sistemin, ilerideki seri üretim aşamasına sorunsuz bir şekilde geçmesi hedefleniyor.
BMW, HİDROJENLİ MOBİLİTENİN TEMELLERİNİ AVRUPA’DA ATIYOR
BMW, üçüncü nesil hidrojen yakıt hücresi sisteminin önceki versiyona kıyasla köklü bir verimlilik artışı sunduğunu vurguladı. Şirket, bu gelişmenin kullanıcıya daha uzun menzil, daha güçlü bir sürüş deneyimi ve daha düşük enerji tüketimi olarak yansıyacağını açıkladı.
Yeni bir adım atan BMW, hidrojenle çalışan sistemlerde enerji yönetimini optimize edecek "BMW Energy Master" adlı kontrol ünitesini geliştirdi. Bu yenilikçi sistemin, özellikle şirketin geleceğe yönelik vizyonunu temsil eden Neue Klasse platformuna uyumlu şekilde tasarlandığı ifade edildi.
2028'de başlaması planlanan seri üretim için henüz kesin bir model açıklanmasa da, mevcut testlerin X5 platformunda yürütülmesi, bu teknolojinin ilk olarak 2026’da tanıtılması beklenen yeni nesil X5’te kullanılabileceğine dair güçlü ipuçları veriyor. Üretim operasyonları ağırlıklı olarak Avrupa'da gerçekleşecek; sistemin ana montajı Avusturya’daki Steyr tesisinde yapılırken, kritik bileşenlerin üretimi Almanya'nın Landshut kentindeki fabrikada yürütülecek.
Kaynak: Haber Merkezi
Son Haberler
Listeye girdiler! Bursa’dan 2 ilçe il olma yolunda
Togg’da yeni hedef! Yıl sonuna kadar…
Menajeri açıkladı: 50 gündür yoğun bakımda olan Fatih Ürek’ten son haber