Döviz kurundaki dengesizlik Avrupa pazarında rekabeti zorluyor
Döviz kurundaki dengesizlik Avrupa pazarında rekabeti zorluyor
Meyve-sebze ihracatçıları, iklim koşulları ve artan maliyetlerin yanı sıra döviz kurundaki dengesizlik nedeniyle Avrupa pazarında rekabet gücünü kaybettiklerini belirtiyor.
Haber Giriş Tarihi: 26.08.2025 17:26
Haber Güncellenme Tarihi: 26.08.2025 17:29
Kaynak:
İHA
Yaş meyve ve sebze ihracatçıları, Avrupa pazarında yeniden güç kazanabilmek için döviz kurundaki dalgalanmaların dengelenmesini talep ediyor.
Uludağ Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Senih Yazgan, iklim değişikliğinin üretim üzerindeki olumsuz etkilerine dikkat çekti. Nisan ayında yaşanan don ve yaz aylarındaki aşırı sıcakların, özellikle sert çekirdekli meyvelerde ciddi kayıplara yol açtığını belirten Yazgan, “Her şeye rağmen üretici üretmeye, ihracatçı da mücadeleye devam ediyor” dedi.
Bu yıl ürün azlığından dolayı geçen yılın aynı dönemine göre yaklaşık yüzde 10’luk bir kayıp yaşandığını aktaran Yazgan, yıl sonuna doğru devreye girecek narenciye ile bu açığın kapanabileceğini ifade etti. Ancak kiraz ihracatında büyük düşüş olduğunu vurgulayarak, “Geçmişte 75-80 bin ton kiraz ihraç eden Türkiye’nin bu yıl sadece 6 bin ton göndermesi, neredeyse hiç ihracat yapmamış gibi” sözleriyle durumu özetledi.
Türkiye’nin kiraz ve narenciye gibi ürünlerde uluslararası pazarlarda süreklilik sağlaması gerektiğini vurgulayan Yazgan, “Bir ülkede boşluk bıraktığınız anda rakipler devreye giriyor. Türkiye üretim kapasitesiyle güçlü bir ülke ama pazardaki devamlılığı da korumalı” diye konuştu.
En büyük sorunun artan girdi maliyetleri ile baskılanmış döviz kuru arasındaki makas olduğuna dikkat çeken Yazgan, “Döviz kuru, maliyetleri karşılamadığında ihracatçı için kârlılık kalmıyor. Eğer kur beklentileri karşılayacak seviyelere gelirse, uluslararası pazarda çok daha güçlü bir şekilde var olabiliriz” dedi.
İç piyasada fiyatların artmasına rağmen ihracatın cazip olmaktan çıktığını ifade eden Yazgan, “Avrupa pazarındaki rekabetçiliğimizi kaybetmek istemiyoruz, orada olmak zorundayız” sözleriyle ihracatçının beklentisini dile getirdi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Döviz kurundaki dengesizlik Avrupa pazarında rekabeti zorluyor
Meyve-sebze ihracatçıları, iklim koşulları ve artan maliyetlerin yanı sıra döviz kurundaki dengesizlik nedeniyle Avrupa pazarında rekabet gücünü kaybettiklerini belirtiyor.
Yaş meyve ve sebze ihracatçıları, Avrupa pazarında yeniden güç kazanabilmek için döviz kurundaki dalgalanmaların dengelenmesini talep ediyor.
Uludağ Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Senih Yazgan, iklim değişikliğinin üretim üzerindeki olumsuz etkilerine dikkat çekti. Nisan ayında yaşanan don ve yaz aylarındaki aşırı sıcakların, özellikle sert çekirdekli meyvelerde ciddi kayıplara yol açtığını belirten Yazgan, “Her şeye rağmen üretici üretmeye, ihracatçı da mücadeleye devam ediyor” dedi.
Bu yıl ürün azlığından dolayı geçen yılın aynı dönemine göre yaklaşık yüzde 10’luk bir kayıp yaşandığını aktaran Yazgan, yıl sonuna doğru devreye girecek narenciye ile bu açığın kapanabileceğini ifade etti. Ancak kiraz ihracatında büyük düşüş olduğunu vurgulayarak, “Geçmişte 75-80 bin ton kiraz ihraç eden Türkiye’nin bu yıl sadece 6 bin ton göndermesi, neredeyse hiç ihracat yapmamış gibi” sözleriyle durumu özetledi.
Türkiye’nin kiraz ve narenciye gibi ürünlerde uluslararası pazarlarda süreklilik sağlaması gerektiğini vurgulayan Yazgan, “Bir ülkede boşluk bıraktığınız anda rakipler devreye giriyor. Türkiye üretim kapasitesiyle güçlü bir ülke ama pazardaki devamlılığı da korumalı” diye konuştu.
En büyük sorunun artan girdi maliyetleri ile baskılanmış döviz kuru arasındaki makas olduğuna dikkat çeken Yazgan, “Döviz kuru, maliyetleri karşılamadığında ihracatçı için kârlılık kalmıyor. Eğer kur beklentileri karşılayacak seviyelere gelirse, uluslararası pazarda çok daha güçlü bir şekilde var olabiliriz” dedi.
İç piyasada fiyatların artmasına rağmen ihracatın cazip olmaktan çıktığını ifade eden Yazgan, “Avrupa pazarındaki rekabetçiliğimizi kaybetmek istemiyoruz, orada olmak zorundayız” sözleriyle ihracatçının beklentisini dile getirdi.
Kaynak: İHA
Son Haberler
Aile yapısındaki çöküşe karşı İnegöl’den örnek çalıştay
Bursa'da bin yıllık lezzet tarihi hanla buluştu
Bursaspor - Ankara Demirspor maçı ne zaman, saat kaçta ve hangi kanalda?