Çocuk mobilyası üreticisi Çilek, Elit Grup Okulları öğrencileriyle birlikte gerçekleştirdiği ortak tasarım atölyesinde, çocukların hayal gücü ve ihtiyaçlarını merkeze alan bir ürün geliştirme anlayışını pratiğe döktü. Çocukların seçtiği kumaş ve malzemelerle tasarım sürecine katılımı, markanın vizyonunu sahada yeniden tanımladı.
Haber Giriş Tarihi: 04.12.2025 12:29
Haber Güncellenme Tarihi: 04.12.2025 12:29
Muhabir:
Nagihan ER
Türkiye’nin tanınan çocuk mobilyası markalarından Çilek, genç tasarımcı adaylarını fabrikasında ağırlayarak sıra dışı bir iş birliğine imza attı. Elit Grup Okulları öğrencileriyle kurulan ortak atölyede, çocuklar gerçek bir paydaş gibi sürece dahil edildi; malzeme seçimi, renk ve dokularla deneysel çalışma, yapay zekâ destekli tasarım araçlarıyla fikirlerini somut hale getirme fırsatı buldu.
ÇOCUKLAR TASARIM SÜRECİNDE ROL ALDI
Atölyede çocuklar; farklı kumaş ve yüzeyleri dokunarak, dinleyerek ve kişiselleştirerek tanıdı. Bu dokunsal deneyim, onların hayal güçlerini harekete geçirdi. Ardından yapay zekâ destekli araçlarla şekillendirilen tasarım fikirleri, çocukların ihtiyaç ve sezgileriyle birleşerek yaratıcı mobilya konseptlerine dönüştü. Katılımcı çocuklar, fikirlerinin ciddiyetle dinlendiğini ve markanın ürün geliştirme anlayışında söz sahibi olduklarını görmenin mutluluğunu yaşadı.
Çilek tasarım ekibi bu süreçte rehberlik ederken, çocukların önerileri, gerçek ürün geliştirme sürecine ışık tutacak değerli içgörüler sağladı.
ÇOCUK MERKEZLİ TASARIMLA YENİ ANLAYIŞ
Çilek, bu tür ortak tasarım çalışmalarıyla yalnızca ürün üretmek yerine çocukların dünyasını, ihtiyaçlarını ve duygularını anlamayı hedefliyor. Yeni konsept mobilyalar; bu yaklaşım sayesinde daha fonksiyonel, güvenli ve çocuklarla duygusal bağ kurabilen özgün tasarım hikâyeleriyle şekilleniyor.
Markanın bu adımı, “müşteri” ve “hedef kitle” anlayışını yeniden tanımlıyor: artık çocuklar, ürünlerin yalnızca tüketicisi değil, tasarımcısı ve paydaşı.
ÇİLEK’TEN GLOBAL MARKA YOLCULUĞU
1996 yılında aile şirketi olarak Türkiye’de kurulan Çilek, bugüne kadar dünyaya yayılan birçok satış noktasına ulaştı. Beş kıtada, 50’den fazla ülkede, 500’ün üzerinde satış noktası ile faaliyet gösteren marka, 5 milyondan fazla çocuğun odasına dokunmanın gururunu yaşıyor.
Bu yeni ortak atölye deneyimiyle, Çilek hem çocuk odası mobilyasında inovatif tasarım anlayışını pekiştiriyor hem de küresel boyutta çocukların yaşam alanlarına değer katmayı sürdürüyor.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Çilek’te geleceğin tasarımcıları sahada
Çocuk mobilyası üreticisi Çilek, Elit Grup Okulları öğrencileriyle birlikte gerçekleştirdiği ortak tasarım atölyesinde, çocukların hayal gücü ve ihtiyaçlarını merkeze alan bir ürün geliştirme anlayışını pratiğe döktü. Çocukların seçtiği kumaş ve malzemelerle tasarım sürecine katılımı, markanın vizyonunu sahada yeniden tanımladı.
Türkiye’nin tanınan çocuk mobilyası markalarından Çilek, genç tasarımcı adaylarını fabrikasında ağırlayarak sıra dışı bir iş birliğine imza attı. Elit Grup Okulları öğrencileriyle kurulan ortak atölyede, çocuklar gerçek bir paydaş gibi sürece dahil edildi; malzeme seçimi, renk ve dokularla deneysel çalışma, yapay zekâ destekli tasarım araçlarıyla fikirlerini somut hale getirme fırsatı buldu.
ÇOCUKLAR TASARIM SÜRECİNDE ROL ALDI
Atölyede çocuklar; farklı kumaş ve yüzeyleri dokunarak, dinleyerek ve kişiselleştirerek tanıdı. Bu dokunsal deneyim, onların hayal güçlerini harekete geçirdi. Ardından yapay zekâ destekli araçlarla şekillendirilen tasarım fikirleri, çocukların ihtiyaç ve sezgileriyle birleşerek yaratıcı mobilya konseptlerine dönüştü. Katılımcı çocuklar, fikirlerinin ciddiyetle dinlendiğini ve markanın ürün geliştirme anlayışında söz sahibi olduklarını görmenin mutluluğunu yaşadı.
Çilek tasarım ekibi bu süreçte rehberlik ederken, çocukların önerileri, gerçek ürün geliştirme sürecine ışık tutacak değerli içgörüler sağladı.
ÇOCUK MERKEZLİ TASARIMLA YENİ ANLAYIŞ
Çilek, bu tür ortak tasarım çalışmalarıyla yalnızca ürün üretmek yerine çocukların dünyasını, ihtiyaçlarını ve duygularını anlamayı hedefliyor. Yeni konsept mobilyalar; bu yaklaşım sayesinde daha fonksiyonel, güvenli ve çocuklarla duygusal bağ kurabilen özgün tasarım hikâyeleriyle şekilleniyor.
Markanın bu adımı, “müşteri” ve “hedef kitle” anlayışını yeniden tanımlıyor: artık çocuklar, ürünlerin yalnızca tüketicisi değil, tasarımcısı ve paydaşı.
ÇİLEK’TEN GLOBAL MARKA YOLCULUĞU
1996 yılında aile şirketi olarak Türkiye’de kurulan Çilek, bugüne kadar dünyaya yayılan birçok satış noktasına ulaştı. Beş kıtada, 50’den fazla ülkede, 500’ün üzerinde satış noktası ile faaliyet gösteren marka, 5 milyondan fazla çocuğun odasına dokunmanın gururunu yaşıyor.
Bu yeni ortak atölye deneyimiyle, Çilek hem çocuk odası mobilyasında inovatif tasarım anlayışını pekiştiriyor hem de küresel boyutta çocukların yaşam alanlarına değer katmayı sürdürüyor.
Kaynak: Nagihan ER
Son Haberler
Kocaeli 4 Aralık 2025 namaz vakitleri
Kütahya 4 Aralık 2025 namaz vakitleri
Bursa'da iki ayrı depoya eş zamanlı baskın!