BUÜ’lü öğrencilerden tescilli başarı: 14 yeni marka hayat buldu
BUÜ’lü öğrencilerden tescilli başarı: 14 yeni marka hayat buldu
Bursa Uludağ Üniversitesi Teknik Bilimler MYO Grafik Tasarım Programı öğrencilerinin Bitirme Projesi kapsamında hazırladığı 14 yaratıcı çalışma marka olarak tescillendi. Projeler, sektör profesyonellerinin değerlendirmeleriyle büyük ilgi gördü ve yatırımcılar üç markaya satın alma teklifi sundu.
Haber Giriş Tarihi: 13.06.2025 10:30
Haber Güncellenme Tarihi: 13.06.2025 10:33
Muhabir:
Nagihan ER
Bursa Uludağ Üniversitesi (BUÜ) Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Tasarım Bölümü Grafik Tasarım Programı öğrencileri, iki yıllık eğitim sürecini tescilli markalara dönüştürerek büyük bir başarıya imza attı. Bitirme Projesi dersi kapsamında hazırlanan 14 proje, marka olarak tescillendi. Süreç boyunca öğrenciler hem tasarım hem de kurumsal iletişim alanında profesyonel bir reklam ajansı mantığıyla çalıştı.
Projenin akademik yürütücülüğünü Dr. Erhan Mutlugün üstlenirken, Teknik Bilimler MYO Müdürü Prof. Dr. Mehmet Karahan tarafından da desteklendi. Öğrenciler, bir ürün veya hizmet alanı belirleyerek logo, ambalaj, reklam filmi, web tasarımı, sosyal medya yönetimi, 3D modelleme ve daha birçok alanda özgün üretimler gerçekleştirdi.
Çalışmalara, BUÜ Güzel Sanatlar Fakültesi öğrencileri de katkı sunarken, Drama Yazarlığı ve Dramaturji Ana Sanat Dalı öğrencileri metin yazımı, slogan geliştirme ve reklam senaryoları gibi içeriklerde aktif rol aldı. Proje kapsamında gerçekleştirilen sergide öğrencilerin geliştirdiği markaları yakından inceleyen yatırımcılar, üç projeye satın alma teklifi sundu. Görüşmelerin devam ettiği bildirildi.
MARKA SERGİSİNE YOĞUN İLGİ
BUÜ Görükle Kampüsü’nde tüm gün süren marka sunumlarında öğrenciler, tasarladıkları markaları profesyonel jüriye tanıttı. Değerlendirme jürisinde, Türkiye'nin dört bir yanından ve yurt dışından akademisyenler, tasarımcılar ve sektör temsilcileri yer aldı. Jüri üyeleri arasında; Prof. Dr. Sezin Türk Kaya, Doç. Dr. Ertan Güneş, Öğr. Gör. Evrim Sırmalı, Doç. Dr. İbrahim Yılmaz, Dr. Öğr. Üyesi Salih Denli, BTSO Kurumsal İletişim Direktörü Selahattin Budakoğlu, Bursa Reklamcılar Odası Başkanı Zerrin Fitöz, ID Architectural Solutions Direktörü Murat Yer ve birçok deneyimli isim yer aldı.
ÖDÜL ALAN PROJELER BELLİ OLDU
Değerlendirme sonunda birinciliği Prof. Dr. Sezin Türk Kaya danışmanlığında hazırlanan NEKİBUU (Çocuk Eğitim Seti) kazandı. İkincilik ödülü, Zerrin Fitöz danışmanlığındaki GLOWISS (Temizlik Şirketi) markasına giderken; üçüncülük ise Engin Çakır danışmanlığında geliştirilen MAMAMİYAV (Kedi Maması) projesine verildi. Tüm projelerin etiket sponsorluğunu ise “Sancak Etiket” üstlendi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
BUÜ’lü öğrencilerden tescilli başarı: 14 yeni marka hayat buldu
Bursa Uludağ Üniversitesi Teknik Bilimler MYO Grafik Tasarım Programı öğrencilerinin Bitirme Projesi kapsamında hazırladığı 14 yaratıcı çalışma marka olarak tescillendi. Projeler, sektör profesyonellerinin değerlendirmeleriyle büyük ilgi gördü ve yatırımcılar üç markaya satın alma teklifi sundu.
Bursa Uludağ Üniversitesi (BUÜ) Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Tasarım Bölümü Grafik Tasarım Programı öğrencileri, iki yıllık eğitim sürecini tescilli markalara dönüştürerek büyük bir başarıya imza attı. Bitirme Projesi dersi kapsamında hazırlanan 14 proje, marka olarak tescillendi. Süreç boyunca öğrenciler hem tasarım hem de kurumsal iletişim alanında profesyonel bir reklam ajansı mantığıyla çalıştı.
Projenin akademik yürütücülüğünü Dr. Erhan Mutlugün üstlenirken, Teknik Bilimler MYO Müdürü Prof. Dr. Mehmet Karahan tarafından da desteklendi. Öğrenciler, bir ürün veya hizmet alanı belirleyerek logo, ambalaj, reklam filmi, web tasarımı, sosyal medya yönetimi, 3D modelleme ve daha birçok alanda özgün üretimler gerçekleştirdi.
Çalışmalara, BUÜ Güzel Sanatlar Fakültesi öğrencileri de katkı sunarken, Drama Yazarlığı ve Dramaturji Ana Sanat Dalı öğrencileri metin yazımı, slogan geliştirme ve reklam senaryoları gibi içeriklerde aktif rol aldı. Proje kapsamında gerçekleştirilen sergide öğrencilerin geliştirdiği markaları yakından inceleyen yatırımcılar, üç projeye satın alma teklifi sundu. Görüşmelerin devam ettiği bildirildi.
MARKA SERGİSİNE YOĞUN İLGİ
BUÜ Görükle Kampüsü’nde tüm gün süren marka sunumlarında öğrenciler, tasarladıkları markaları profesyonel jüriye tanıttı. Değerlendirme jürisinde, Türkiye'nin dört bir yanından ve yurt dışından akademisyenler, tasarımcılar ve sektör temsilcileri yer aldı. Jüri üyeleri arasında; Prof. Dr. Sezin Türk Kaya, Doç. Dr. Ertan Güneş, Öğr. Gör. Evrim Sırmalı, Doç. Dr. İbrahim Yılmaz, Dr. Öğr. Üyesi Salih Denli, BTSO Kurumsal İletişim Direktörü Selahattin Budakoğlu, Bursa Reklamcılar Odası Başkanı Zerrin Fitöz, ID Architectural Solutions Direktörü Murat Yer ve birçok deneyimli isim yer aldı.
ÖDÜL ALAN PROJELER BELLİ OLDU
Değerlendirme sonunda birinciliği Prof. Dr. Sezin Türk Kaya danışmanlığında hazırlanan NEKİBUU (Çocuk Eğitim Seti) kazandı. İkincilik ödülü, Zerrin Fitöz danışmanlığındaki GLOWISS (Temizlik Şirketi) markasına giderken; üçüncülük ise Engin Çakır danışmanlığında geliştirilen MAMAMİYAV (Kedi Maması) projesine verildi. Tüm projelerin etiket sponsorluğunu ise “Sancak Etiket” üstlendi.
İŞTE GELECEĞİN MARKALARI:
NEKİBUU (Çocuk Eğitim Seti)
GLOWISS (Temizlik Şirketi)
MAMAMİYAV (Kedi Maması)
SHIYORA (Güzellik ve Sağlık Kompleksi)
VOYA BAGS (Çanta)
LOCXEN (Kilit)
KİTAS (Ajanda Tasarım)
BEBİCİM (Bebek Tekstili)
FURRCY (Pet Shop Ürünleri)
FEAN (Atıştırmalık Bar)
BUMPYDO (Görme Engelli Çocuklar için Oyun)
CUPEATS (Yenilebilir Bardak)
KOK (Kolonya)
VELOURA (Dekoratif Mum)
Kaynak: Nagihan ER
Son Haberler
Bursa'da çekirge mücadelesi başladı! Tarım alanları koruma altında
Bursa-Balıkesir sınırında orman yangını! Kontrol altına alındı mı?
Bursa İnegöl'de feci iş kazası! Müdahalelere rağmen kurtarılamadı