BUÜ’den yenilikçi sınıf uygulamasına yakından bakış
BUÜ’den yenilikçi sınıf uygulamasına yakından bakış
Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretim üyeleri ve yüksek lisans öğrencileri, Kestel Şehit Emre Karaaslan Kız Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nde oluşturulan “Yenilikçi Sınıf” uygulamasını yerinde inceledi.
Haber Giriş Tarihi: 11.12.2025 13:42
Haber Güncellenme Tarihi: 11.12.2025 13:42
Muhabir:
Nagihan ER
Bursa Uludağ Üniversitesi (BUÜ) Eğitim Fakültesi Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı öğretim üyeleri ile yüksek lisans öğrencileri, Millî Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü (YEĞİTEK) tarafından hayata geçirilen “Yenilikçi Sınıf” uygulamasını incelemek üzere Kestel Şehit Emre Karaaslan Kız Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’ni ziyaret etti. Yenilikçi öğrenme ortamlarını yerinde değerlendirmeyi amaçlayan ziyarette, eğitim yöneticileri ve akademisyenler geniş katılımla bir araya geldi.
Ziyarete, Bursa İl Millî Eğitim Müdür Yardımcısı Mustafa Kahya, İl Millî Eğitim Şube Müdürü Ömer Karaca, Kestel İlçe Millî Eğitim Müdürü Ahmet Uzun, Kestel İlçe Millî Eğitim Şube Müdürü İbrahim Taştan, YEĞİTEK İl Ekibi, araştırmacılar ve yüksek lisans öğrencileri katıldı.
DİJİTAL DÖNÜŞÜMÜN EĞİTİME ETKİSİ DEĞERLENDİRİLDİ
Ziyarette, YEĞİTEK’in yürüttüğü proje kapsamında oluşturulan sınıfın teknolojik donanımı, kullanım amacı ve eğitimde sunduğu yenilikler hakkında katılımcılara detaylı bir brifing verildi. Bursa genelinde aktif durumda bulunan 14 Yenilikçi Sınıfın eğitim süreçlerine katkıları, öğrencilerin beceri gelişimindeki rolü ve öğretmenlere sağladığı avantajlar aktarıldı.
AKADEMİSYENLERDEN PEDAGOJİK ANALİZ
BUÜ Eğitim Fakültesi öğretim üyeleri Prof. Dr. Rüçhan Uz ve Dr. Öğr. Üyesi Abdullah Açar, yüksek lisans öğrencileriyle birlikte sınıfın dijital altyapısını ve pedagojik tasarımını yerinde inceledi. İncelemede, “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” çerçevesinde öğrenci merkezli öğrenme, işbirlikçi çalışma alanları, beceri eğitimi ve sosyal öğrenme süreçlerine dair akademik değerlendirmeler yapıldı.
EĞİTİMDE DÖNÜŞÜM VURGUSU
Ziyaret kapsamında yapılan görüşmelerde, Yenilikçi Sınıf modelinin eğitimde dijitalleşmeyi ve pedagojik dönüşümü hızlandırdığına dikkat çekildi. Katılımcılar, bu sınıfların öğrenci motivasyonunu artırdığı, öğrenme süreçlerine aktif katılım sağladığı ve çağın gerektirdiği 21. yüzyıl becerilerinin kazandırılmasında önemli rol oynadığını belirtti.
Akademisyenler ve eğitim yöneticileri, Yenilikçi Sınıf uygulamasının geliştirilmesi ve daha geniş kitlelere ulaştırılması için önerilerde bulunarak iş birliğinin devamı konusunda görüş birliğine vardı.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
BUÜ’den yenilikçi sınıf uygulamasına yakından bakış
Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretim üyeleri ve yüksek lisans öğrencileri, Kestel Şehit Emre Karaaslan Kız Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nde oluşturulan “Yenilikçi Sınıf” uygulamasını yerinde inceledi.
Bursa Uludağ Üniversitesi (BUÜ) Eğitim Fakültesi Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı öğretim üyeleri ile yüksek lisans öğrencileri, Millî Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü (YEĞİTEK) tarafından hayata geçirilen “Yenilikçi Sınıf” uygulamasını incelemek üzere Kestel Şehit Emre Karaaslan Kız Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’ni ziyaret etti. Yenilikçi öğrenme ortamlarını yerinde değerlendirmeyi amaçlayan ziyarette, eğitim yöneticileri ve akademisyenler geniş katılımla bir araya geldi.
Ziyarete, Bursa İl Millî Eğitim Müdür Yardımcısı Mustafa Kahya, İl Millî Eğitim Şube Müdürü Ömer Karaca, Kestel İlçe Millî Eğitim Müdürü Ahmet Uzun, Kestel İlçe Millî Eğitim Şube Müdürü İbrahim Taştan, YEĞİTEK İl Ekibi, araştırmacılar ve yüksek lisans öğrencileri katıldı.
DİJİTAL DÖNÜŞÜMÜN EĞİTİME ETKİSİ DEĞERLENDİRİLDİ
Ziyarette, YEĞİTEK’in yürüttüğü proje kapsamında oluşturulan sınıfın teknolojik donanımı, kullanım amacı ve eğitimde sunduğu yenilikler hakkında katılımcılara detaylı bir brifing verildi. Bursa genelinde aktif durumda bulunan 14 Yenilikçi Sınıfın eğitim süreçlerine katkıları, öğrencilerin beceri gelişimindeki rolü ve öğretmenlere sağladığı avantajlar aktarıldı.
AKADEMİSYENLERDEN PEDAGOJİK ANALİZ
BUÜ Eğitim Fakültesi öğretim üyeleri Prof. Dr. Rüçhan Uz ve Dr. Öğr. Üyesi Abdullah Açar, yüksek lisans öğrencileriyle birlikte sınıfın dijital altyapısını ve pedagojik tasarımını yerinde inceledi. İncelemede, “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” çerçevesinde öğrenci merkezli öğrenme, işbirlikçi çalışma alanları, beceri eğitimi ve sosyal öğrenme süreçlerine dair akademik değerlendirmeler yapıldı.
EĞİTİMDE DÖNÜŞÜM VURGUSU
Ziyaret kapsamında yapılan görüşmelerde, Yenilikçi Sınıf modelinin eğitimde dijitalleşmeyi ve pedagojik dönüşümü hızlandırdığına dikkat çekildi. Katılımcılar, bu sınıfların öğrenci motivasyonunu artırdığı, öğrenme süreçlerine aktif katılım sağladığı ve çağın gerektirdiği 21. yüzyıl becerilerinin kazandırılmasında önemli rol oynadığını belirtti.
Akademisyenler ve eğitim yöneticileri, Yenilikçi Sınıf uygulamasının geliştirilmesi ve daha geniş kitlelere ulaştırılması için önerilerde bulunarak iş birliğinin devamı konusunda görüş birliğine vardı.
Kaynak: Nagihan ER
Son Haberler
Güllü soruşturmasında yeni gelişme! Çelişkili ifadeler var
Bursa’da kayıp olarak aranan Berat’tan kahreden haber
Bursalılar dikkat! 252 arsa satışa sunulacak