Bursa'da otopark işletmeciliğini sürdüren resmi kurum olan BURBAK'ın Genel Müdürü Kasım Şahin, Bursa Hayat'ın sorularını yanıtladı. Şahin, yaşanan trafik problemlerine rağmen Bursa'da otopark sorununu çözdüklerini dile getirdi.
Haber Giriş Tarihi: 16.10.2017 09:46
Haber Güncellenme Tarihi: 16.10.2017 09:46
Kaynak:
Haber Merkezi
https://bursahayat.com.tr/
Murat SEVİNÇ
Bursa'da otopark işletmeciliğini yapan resmi kurumun adı BURBAK. Cadde ve sokaklarda gördüğümüz BURBAK yazıları Bursa Büyükşehir Belediyesi'nin bu şirketine ait. Son zamanlarda bilhassa ana caddeler üzerindeki BURBAK otopark ücretlerinin pahalı olduğu yönünde şikâyetler duyuluyor. İşte bu ve benzeri konuları öğrenmek için BURBAK Genel Müdürü Kasım Şahin'in kapısını çaldık. Bursa'daki otopark olayını birinci ağızdan öğrenmek istedik. İşte o söyleşi...
BURBAK ne zaman ve ne amaçla kurulmuştur?
BURBAK 2009 yılında, önce bakım ve onarım şirketi olarak kurulmuştur ama daha sonra otopark işletmeciliği olarak sicil değiştirmiştir.
Siz BURBAK'ın aynı zamanda kurucu genel müdürüsünüz. Kuruluş aşamasından bahseder misiniz?
Görevi aldığımızda üç ay yollara eleman çıkarmadık. Önce sistemi kurmak için çalıştık. Otoparklarda görev yapacak elemanları yetiştirdik. Şu an 300 elemanımız var. Bu elemanları eğitiyoruz. Bu konuda Emniyet Müdürlüğü'nden de destek alıyoruz. Bizim elemanlarımıza çeşitli eğitimler veriyoruz. Asayişin sağlanmasına da yardımcı oluyorlar. Bir olay olduğunda emniyet birimlerine hemen haber veriyorlar. Hepsine yangın söndürme kursu verdik. Yangın şüphesi olduğu zaman bizim elemanlarımız ilk müdahale anlamında göreve hazırdır. Yine elemanlarımıza bilgisayar kursu veriyoruz. Adabı muaşeret kursu veriyoruz. Trafik kursu veriyoruz.
Tuttuğunuz kayıtlar sağlıklı mı?
Başladığımız günden bu güne kadar hangi araç nerede park etti, ne kadar kaldı, kaç lira ödedi hepsi kayıt altındadır.
BURBAK hangi ihtiyaçtan doğdu?
Büyükşehir Belediye Başkanımız Recep Altepe; sazlıktan Hüdavendigâr Parkı'nı, Meyve ve Sebze Hali'nden Büyükşehir Belediye Binasını, zift gibi akan derelerden tertemiz dereleri, su deposu gibi bir teleferikten de modern bir teleferiği çıkardı. BURBAK da dolapta bekliyordu. BURBAK'ı dolaptan çıkardık. Şehrin her tarafında ekip kurmak kolay değildir. BURBAK'ın kurulması için esnaf başkanımızı sıkıştırıyordu. Çünkü işyerlerinin önüne araçlar park ediliyor ve esnafımızı zor durumda bırakıyorlardı. Otopark mafyası diye yetkisiz insanlar türemişti. Bunların hepsinin kökünü kazıyarak bu işi düzenli bir şeklide yapmaya başladık ve kayıt altına aldık. Aslında biz yol kenarlarını otopark olmaktan kurtardık. Alternatif otoparklar yaptık. Gazcılar Doğanbey TOKİ'de 17 bin metre karelik yeri otopark yaptık. Burada günde 3 liraya park edebiliyorsunuz.
REEL SEKTÖRÜ ÖLDÜREMEYİZ
Yol kenarlarında araç park edilmesin desek, o zaman reel sektör ölür. Vatandaşımız gelecek, aracını park edecek, işini görecek ve aracını alıp gidecek. Uzun süre kalmalarını istemiyoruz. Bu nedenle de ana caddelerdeki park ücretlerini yüksel tuttuk. Uzun süre kalacaklarsa, ona göre de gündeliği 3 TL ye otoparklar yaptık. Dokuz senedir genel müdürüm. Heykel Caddesi'ne aracımı dokuz kere bırakmadım. Nedeni de pahalı oluşudur. Heykel'de 30 araçlık yerimiz vardır. Saati yedi liradır. Ama bir saat on dakika kalırsanız ücret 12 TL ye çıkar. Bu tür yerlerde iki saatten fazla park yasağı getirmeyi düşünüyoruz. Artan trafiğe rağmen otopark sorununu çözümlemiş tek belediyeyiz. Bizim otoparklarımızda "Yerimiz yoktur" levhamız yoktur! Yine metro istasyonları yanlarında otoparklar düzenledik. Bunlar geniş kapasitelidir ve ücretsiz olarak kullanılabilir.
Bursa Büyükşehir Belediyesi'nin BURBAK şirketi vasıtasıyla cadde kenarlarında otopark işletmeciliği yapmasına karşı bunun yasal olmadığını iddia edenler var. Bunun hakkında ne diyorsunuz?
5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu 2004 tarihinde yayınlanıp yürürlüğe girmiştir. Buna göre; Büyükşehir belediyesinin görev yetki ve sorumlulukları sıralanırken şu ifadelere yer verilmektedir: "Büyükşehir ulaşım ana planını yapmak veya yaptırmak ve uygulamak; ulaşım ve toplu taşıma hizmetlerini planlamak ve koordinasyonu sağlamak; kara, deniz, su ve demiryolu üzerinde işletilen her türlü servis ve toplu taşıma araçları ile taksi sayılarını bilet ücret ve tarifelerini, zaman ve güzergâhlarını belirlemek; durak yerleri ile karayolu, yol, cadde, sokak, meydan ve benzeri yerler üzerinde araç park yerlerini tespit etmek ve işletmek, işlettirmek veya kiraya vermek; kanunların belediyelere verdiği trafik düzenlemesinin gerektirdiği bütün işleri yürütmek." Kanunda gayet açık bir şekilde bu görev Büyükşehir belediyesine verilmiştir. Bu konuda şüphe ve tereddüde mahal yoktur.
Yeni yatırımlarınız nelerdir?
Şu an örneğini ancak Japonya ve Kore'de görebileceğiniz, 200 arabalık tam otomatik insansız çalışacak, robotlar tarafından çalıştırılacak otopark yapıyoruz. Bunlardan Haşim İşcan Caddesi'ne üç tane kurduğumuzda orada trafik sorunu kalmayacak. Otoparkçılığı endüstriyel bir şekilde yapmak istiyoruz. Bursa'nın değerli insanlarına hizmet etmek için güzel, temiz ve hoş kokulu parklar gerekiyor.
Otoparkların pahalı olduğundan şikâyet var. Neden pahalı tutuyorsunuz ücretleri?
Otoparklarımız ucuz ama yol kenarları pahalı. Bunun nedeni de, yol kenarlarının otopark olarak kullanılmasını istemediğimizden dolayıdır. Vatandaşlarımızın oralarda kısa süreli kalmalarını, işleri bitince araçlarını alıp gitmelerini istiyoruz.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Bursa trafiğine rağmen park sorununu çözdük!
Bursa'da otopark işletmeciliğini sürdüren resmi kurum olan BURBAK'ın Genel Müdürü Kasım Şahin, Bursa Hayat'ın sorularını yanıtladı. Şahin, yaşanan trafik problemlerine rağmen Bursa'da otopark sorununu çözdüklerini dile getirdi.
Murat SEVİNÇ
Bursa'da otopark işletmeciliğini yapan resmi kurumun adı BURBAK. Cadde ve sokaklarda gördüğümüz BURBAK yazıları Bursa Büyükşehir Belediyesi'nin bu şirketine ait. Son zamanlarda bilhassa ana caddeler üzerindeki BURBAK otopark ücretlerinin pahalı olduğu yönünde şikâyetler duyuluyor. İşte bu ve benzeri konuları öğrenmek için BURBAK Genel Müdürü Kasım Şahin'in kapısını çaldık. Bursa'daki otopark olayını birinci ağızdan öğrenmek istedik. İşte o söyleşi...
BURBAK ne zaman ve ne amaçla kurulmuştur?
BURBAK 2009 yılında, önce bakım ve onarım şirketi olarak kurulmuştur ama daha sonra otopark işletmeciliği olarak sicil değiştirmiştir.
Siz BURBAK'ın aynı zamanda kurucu genel müdürüsünüz. Kuruluş aşamasından bahseder misiniz?
Görevi aldığımızda üç ay yollara eleman çıkarmadık. Önce sistemi kurmak için çalıştık. Otoparklarda görev yapacak elemanları yetiştirdik. Şu an 300 elemanımız var. Bu elemanları eğitiyoruz. Bu konuda Emniyet Müdürlüğü'nden de destek alıyoruz. Bizim elemanlarımıza çeşitli eğitimler veriyoruz. Asayişin sağlanmasına da yardımcı oluyorlar. Bir olay olduğunda emniyet birimlerine hemen haber veriyorlar. Hepsine yangın söndürme kursu verdik. Yangın şüphesi olduğu zaman bizim elemanlarımız ilk müdahale anlamında göreve hazırdır. Yine elemanlarımıza bilgisayar kursu veriyoruz. Adabı muaşeret kursu veriyoruz. Trafik kursu veriyoruz.
Tuttuğunuz kayıtlar sağlıklı mı?
Başladığımız günden bu güne kadar hangi araç nerede park etti, ne kadar kaldı, kaç lira ödedi hepsi kayıt altındadır.
BURBAK hangi ihtiyaçtan doğdu?
Büyükşehir Belediye Başkanımız Recep Altepe; sazlıktan Hüdavendigâr Parkı'nı, Meyve ve Sebze Hali'nden Büyükşehir Belediye Binasını, zift gibi akan derelerden tertemiz dereleri, su deposu gibi bir teleferikten de modern bir teleferiği çıkardı. BURBAK da dolapta bekliyordu. BURBAK'ı dolaptan çıkardık. Şehrin her tarafında ekip kurmak kolay değildir. BURBAK'ın kurulması için esnaf başkanımızı sıkıştırıyordu. Çünkü işyerlerinin önüne araçlar park ediliyor ve esnafımızı zor durumda bırakıyorlardı. Otopark mafyası diye yetkisiz insanlar türemişti. Bunların hepsinin kökünü kazıyarak bu işi düzenli bir şeklide yapmaya başladık ve kayıt altına aldık. Aslında biz yol kenarlarını otopark olmaktan kurtardık. Alternatif otoparklar yaptık. Gazcılar Doğanbey TOKİ'de 17 bin metre karelik yeri otopark yaptık. Burada günde 3 liraya park edebiliyorsunuz.
REEL SEKTÖRÜ ÖLDÜREMEYİZ
Yol kenarlarında araç park edilmesin desek, o zaman reel sektör ölür. Vatandaşımız gelecek, aracını park edecek, işini görecek ve aracını alıp gidecek. Uzun süre kalmalarını istemiyoruz. Bu nedenle de ana caddelerdeki park ücretlerini yüksel tuttuk. Uzun süre kalacaklarsa, ona göre de gündeliği 3 TL ye otoparklar yaptık. Dokuz senedir genel müdürüm. Heykel Caddesi'ne aracımı dokuz kere bırakmadım. Nedeni de pahalı oluşudur. Heykel'de 30 araçlık yerimiz vardır. Saati yedi liradır. Ama bir saat on dakika kalırsanız ücret 12 TL ye çıkar. Bu tür yerlerde iki saatten fazla park yasağı getirmeyi düşünüyoruz. Artan trafiğe rağmen otopark sorununu çözümlemiş tek belediyeyiz. Bizim otoparklarımızda "Yerimiz yoktur" levhamız yoktur! Yine metro istasyonları yanlarında otoparklar düzenledik. Bunlar geniş kapasitelidir ve ücretsiz olarak kullanılabilir.
Bursa Büyükşehir Belediyesi'nin BURBAK şirketi vasıtasıyla cadde kenarlarında otopark işletmeciliği yapmasına karşı bunun yasal olmadığını iddia edenler var. Bunun hakkında ne diyorsunuz?
5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu 2004 tarihinde yayınlanıp yürürlüğe girmiştir. Buna göre; Büyükşehir belediyesinin görev yetki ve sorumlulukları sıralanırken şu ifadelere yer verilmektedir: "Büyükşehir ulaşım ana planını yapmak veya yaptırmak ve uygulamak; ulaşım ve toplu taşıma hizmetlerini planlamak ve koordinasyonu sağlamak; kara, deniz, su ve demiryolu üzerinde işletilen her türlü servis ve toplu taşıma araçları ile taksi sayılarını bilet ücret ve tarifelerini, zaman ve güzergâhlarını belirlemek; durak yerleri ile karayolu, yol, cadde, sokak, meydan ve benzeri yerler üzerinde araç park yerlerini tespit etmek ve işletmek, işlettirmek veya kiraya vermek; kanunların belediyelere verdiği trafik düzenlemesinin gerektirdiği bütün işleri yürütmek." Kanunda gayet açık bir şekilde bu görev Büyükşehir belediyesine verilmiştir. Bu konuda şüphe ve tereddüde mahal yoktur.
Yeni yatırımlarınız nelerdir?
Şu an örneğini ancak Japonya ve Kore'de görebileceğiniz, 200 arabalık tam otomatik insansız çalışacak, robotlar tarafından çalıştırılacak otopark yapıyoruz. Bunlardan Haşim İşcan Caddesi'ne üç tane kurduğumuzda orada trafik sorunu kalmayacak. Otoparkçılığı endüstriyel bir şekilde yapmak istiyoruz. Bursa'nın değerli insanlarına hizmet etmek için güzel, temiz ve hoş kokulu parklar gerekiyor.
Otoparkların pahalı olduğundan şikâyet var. Neden pahalı tutuyorsunuz ücretleri?
Otoparklarımız ucuz ama yol kenarları pahalı. Bunun nedeni de, yol kenarlarının otopark olarak kullanılmasını istemediğimizden dolayıdır. Vatandaşlarımızın oralarda kısa süreli kalmalarını, işleri bitince araçlarını alıp gitmelerini istiyoruz.
Son Haberler
Bursa’da ehliyetsiz genç tehlike saçtı!
Kaza mı, cinayet mi? Güllü’nün ölümü ile ilgili kritik karar
Bursa’da ev taşıma kabusa döndü! Kullanılamaz hale geldi