Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

Bursa namaz vakitleri 2024 | 2 Ocak Salı | Bugün öğle ezanı kaçta okunacak?

Bursa namaz vakitlerini merak eden vatandaşlar arama motorları üzerinden araştırma yapmaya başladı. Diyanet İşleri Başkanlığı'nın yayınladığı takvimde Bursa namaz vakitleri açıklandı. Peki, Bursa'da bugün öğle ezanı kaçta okunacak? İşte detaylar...

Haber Giriş Tarihi: 02.01.2024 08:05
Haber Güncellenme Tarihi: 02.01.2024 08:05
Kaynak: Haber Merkezi
Bursa namaz vakitleri 2024 | 2 Ocak Salı | Bugün öğle ezanı kaçta okunacak?

Bursa namaz vakitleri | 2 Ocak Salı 2024 | Bugün öğle ezanı kaçta okunacak? vatandaşlar tarafından merak edilen bir konu. Camiye yetişmek isteyen vatandaşlar, herhangi bir aksaklık ile karşılaşmamak için araştırma yapmaya başladı.  Diyanet İşleri Başkanlığı da, Bursa namaz vakitlerini duyurdu. Peki bugün öğle ezanı kaçta okunacak? İşte Bursa namaz vakitleri...

Diyanet İşleri Başkanlığı'nın yayınladığı haftalık ezan ve namaz saatleri tablosuna göre, Bursa'da bugün (2 Ocak Salı) öğle ezanı saat 13:11'de okunacak.  İkindi, akşam ve yatsı ezanının vakitleri ise aşağıdaki tabloda bulunmaktadır. 

2 OCAK SALI BURSA NAMAZ VAKİTLERİ ŞU ŞEKİLDE:

İmsak: 06:49

Güneş: 08:19

Öğle: 13:12

İkindi: 15:35

Akşam: 17:56

Yatsı: 19:21

NAMAZ İBADETİ PEYGAMBERİMİZ’DEN (S.A.S.) ÖNCE DE VAR MIYDI?

Kur’an’da bizim Peygamberimiz’den önceki Peygamberlerin namaz kılmakla emrolundukları değişik vesilelerle belirtilmektedir (Bakara 2/83; Yunus 10/87; Hud 11/87; İbrahim 14/37, 40; Meryem 19/30-31, 54-55; Taha 20/14; Enbiya 21/72-73; Lokman 31/17). Bundan anlaşıldığına göre namaz ibadeti sadece Muhammed ümmetine has olmayıp önceki dinlerde de bulunmaktaydı. Bu ayetlerde eski ümmetlerin namazlarında da kıyam, rüku ve secde gibi temel rükünlerin var olduğu bildirilmekle birlikte nasıl kılındığı tam olarak açıklanmamıştır.

KADINLAR ADETLİ İKEN NAMAZ KILABİLİRLER Mİ?

Kadınlar adetli iken namaz kılmazlar, oruç tutmazlar. Adetli kadının namaz kılmasının ve oruç tutmasının caiz ve sahih olmadığında, yani adetin bu iki ibadetin ifasına engel bir mazeret sayıldığında fakihler görüş birliğindedir.

 Adet süresince terk edilen namazların kaza edilmesinin gerekmediği, oruçların ise temizlendikten sonra tutulacağı hususlarında da görüş birliği vardır. (Abdurrahman el-Ceziri, Kitabu’l-Fıkhi ale’l- Mezahibi’l-Erbea, I, 133) Hz. Aişe (r.a.), Rasulüllah döneminde kendileri adet gördüklerinde tutamadıkları oruçları kaza etmekle emrolunduklarını, kılamadıkları namazları ise kaza etmekle emrolunmadıklarını söylemiştir. (Buhari, Hayz, 20 Müslim, Hayz, 15) bu uygulamalar Hz. Peygamber (s.a.s.)’in bilgi ve onayı dahilinde cereyan etmiştir.

KAÇ VAKİT NAMAZ VARDIR?

İslam’ın beş temel esasından biri olan namaz, günün belli zaman dilimleri içerisinde yerine getirilmesi gereken bir farzdır. Vakit, namazın şartlarından birisidir ve edasının farz olmasının sebebidir. Kur’an’da, “Şüphesiz namaz, mü’minlere belli vakitlerde eda edilmek üzere farz kılındı” (Nisa 4/104) buyurulmaktadır. Belirli şartları taşıyan Müslümanlara günde beş vakit namazın farziyeti Kitap, sünnet ve icma ile sabittir. Beş vakit namazın eda edileceği vakitlere ve ne şekilde eda edileceğine Kur’an-ı Kerim’in bir kısım ayetlerinde mücmel olarak işaret olunmuş, bu işaretler Hz. Peygamber (s.a.s.)’in sözlü ve fiili sünnetiyle açıklık kazanmıştır. Bilindiği üzere Kur’an-ı Kerim’deki mücmel emir ve hükümleri açıklama yetkisi, onu insanlara tebliğle görevli olan Hz. Peygamber (s.a.s.)’e aittir. O, namazı bizzat kılarak ve Müslümanlara imam olup kıldırarak nasıl kılınacağını öğrettiği gibi bunların vakitlerini de göstermiştir. Gerek kılınış şekli, gerek vakitleri ile ilgili bu uygulama ameli tevatür olarak günümüze kadar devam etmiştir.

Cebrail, Hz. Peygamber’e gelerek namazı bir defa ilk vakitlerinde, bir defa da son vakitlerinde kıldırarak namazın vakitlerini göstermiş, Hz. Peygamber (s.a.s.) de bunları ashabına bildirimiştir (Buhari, Mevakit, 1, Tirmizi, Salat, 1). Asr-ı saadetten günümüze kadar da, Hz. Peygamber (s.a.s.)’in gösterdiği gibi beş vakit olarak kılınmıştır. Diğer taraftan, namazla ilgili Kur’an ayetleri bir bütün olarak ele alındığında, namazın beş vakit olduğu açıkça anlaşılır (Bakara 2/238; İsra 17/78; Rum 30/17-18).

İKİNDİ NAMAZI NE ZAMANA KADAR KILINABİLİR?

İkindi namazının son vakti güneşin batışından hemen öncesidir. Ancak mazeret yoksa bu ana kadar geciktirmemek gerekir. Hz. Peygamber (s.a.s.) ikindi namazını güneş sararıncaya kadar bırakıp sonra tavuğun yem topladığı gibi aceleyle kılmayı, münafıkların namazı olarak nitelemiştir (Ebu Davud, Salat, 5). Fakat daha önce kılınmamışsa, güneş batmak üzere de olsa kılınır (Kasani, Bedaiu’s-Sanai’, I, 329; Merğinani, el-Hidaye, I, 38; Zeylai, Tebyinü’l-Hakaik, I, 80). Peygamberimiz (s.a.s.) şöyle buyurmuştur: “Güneş batmazdan önce ikindi namazından bir rekata yetişen, namazın tamamına yetişmiş sayılır” (Buhari, Mevakit 28; Müslim, Mesacid 161).

Kaynak: Haber Merkezi

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar (0)
logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.