Telefon tamircisi Mustafa Sansa, cihazlardaki arızaların en büyük nedeninin kullanıcıların telefonlarını şarjda kullanmaları olduğunu belirtti. Sansa, bu alışkanlığın özellikle şarj soketi ve batarya gibi donanımlarda ciddi hasarlara yol açtığını vurguladı.
Haber Giriş Tarihi: 07.07.2025 10:26
Haber Güncellenme Tarihi: 07.07.2025 10:31
Muhabir:
Damla Dilmeç
Bursa Tahtakale’de yıllardır telefon tamiri ve onarımı yapan Mustafa Sansa, günümüzde cep telefonlarında en sık karşılaşılan arızaların başında cihazın şarjdayken kullanılması olduğunu söyledi. Şarjda kullanımın özellikle şarj soketlerinde ciddi hasarlara yol açtığını belirten Sansa, bu alışkanlığın hem cihaz ömrünü kısalttığını hem de tamir maliyetlerini artırdığını dile getirdi.
ARTAN MALİYETLER, DÜŞEN ALIM GÜCÜ
Sansa, “yüksek enflasyon ve artan döviz kurları sebebiyle insanlar artık yeni telefon almak yerine mevcut cihazlarını tamir ettirmeyi tercih ediyor. Özellikle 1970 ve 1980 kuşağı, pahalı yeni modellere erişemediği için tamir seçeneğine yöneliyor. Örneğin, ekranı kırılmış bir telefonun sıfırını almak 10-12 bin lirayı bulurken, tamir masrafı sadece 3 bin lira civarında kalabiliyor.” dedi.
“TAMİR, MİLLİ SERVETTİR”
Cihazların çöpe atılmak yerine tamir edilerek kullanılmaya devam edilmesinin, hem kullanıcı açısından ekonomik hem de ülke açısından milli servetin korunması adına önemli olduğunu vurgulayan Sansa, "İçindeki veriler de korunmuş oluyor, yeni maliyete gerek kalmıyor" şeklinde konuştu.
EN ÇOK GÖRÜLEN DİĞER ARIZALAR
Mustafa Sansa’ya göre, şarjda kullanım dışında en sık rastlanan diğer arıza sebepleri şöyle:
Cihazın düşürülmesi sonucu ekran kırıkları,
Su ve sıvı teması,
Batarya şişmesi ve ömrünü tamamlaması,
Kalitesiz ya da uyumsuz şarj cihazı kullanımı.
GENÇLER TAMİRE DEĞİL, MARKA PEŞİNE
Sansa, özellikle gençlerin "marka takıntısı" nedeniyle yüksek fiyatlı telefonlara yöneldiğini ve bu durumun aileleri ciddi maddi yük altına soktuğunu belirtti. Bu durumu "Fabrikada 35 bin liraya çalışan baba, kızına 70 bin liralık telefon almak için kredi çekiyor" örneğiyle açıklayan Sansa, telefon alırken ihtiyaç ve bütçe dengesine dikkat edilmesi gerektiğinin önemini vurguladı.
“YENİ NESİL ÇIRAK YETİŞMİYOR”
Telefon tamirciliğinin geleceğiyle ilgili kaygılarını dile getiren Sansa, çırak bulamadıklarını belirtti. Sansa, gençlerin artık iş öğrenmek istemeyip hemen para kazanma eğiliminde olduklarını ifade etti. Bu sektörün devamlılığı için mesleki eğitimin desteklenmesi ve gençlerin bu alanlara yönlendirilmesi gerektiğini vurguladı.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Bursa'da telefon tamircisinden önemli uyarı!
Telefon tamircisi Mustafa Sansa, cihazlardaki arızaların en büyük nedeninin kullanıcıların telefonlarını şarjda kullanmaları olduğunu belirtti. Sansa, bu alışkanlığın özellikle şarj soketi ve batarya gibi donanımlarda ciddi hasarlara yol açtığını vurguladı.
Bursa Tahtakale’de yıllardır telefon tamiri ve onarımı yapan Mustafa Sansa, günümüzde cep telefonlarında en sık karşılaşılan arızaların başında cihazın şarjdayken kullanılması olduğunu söyledi. Şarjda kullanımın özellikle şarj soketlerinde ciddi hasarlara yol açtığını belirten Sansa, bu alışkanlığın hem cihaz ömrünü kısalttığını hem de tamir maliyetlerini artırdığını dile getirdi.
ARTAN MALİYETLER, DÜŞEN ALIM GÜCÜ
Sansa, “yüksek enflasyon ve artan döviz kurları sebebiyle insanlar artık yeni telefon almak yerine mevcut cihazlarını tamir ettirmeyi tercih ediyor. Özellikle 1970 ve 1980 kuşağı, pahalı yeni modellere erişemediği için tamir seçeneğine yöneliyor. Örneğin, ekranı kırılmış bir telefonun sıfırını almak 10-12 bin lirayı bulurken, tamir masrafı sadece 3 bin lira civarında kalabiliyor.” dedi.
“TAMİR, MİLLİ SERVETTİR”
Cihazların çöpe atılmak yerine tamir edilerek kullanılmaya devam edilmesinin, hem kullanıcı açısından ekonomik hem de ülke açısından milli servetin korunması adına önemli olduğunu vurgulayan Sansa, "İçindeki veriler de korunmuş oluyor, yeni maliyete gerek kalmıyor" şeklinde konuştu.
EN ÇOK GÖRÜLEN DİĞER ARIZALAR
Mustafa Sansa’ya göre, şarjda kullanım dışında en sık rastlanan diğer arıza sebepleri şöyle:
Cihazın düşürülmesi sonucu ekran kırıkları,
Su ve sıvı teması,
Batarya şişmesi ve ömrünü tamamlaması,
Kalitesiz ya da uyumsuz şarj cihazı kullanımı.
GENÇLER TAMİRE DEĞİL, MARKA PEŞİNE
Sansa, özellikle gençlerin "marka takıntısı" nedeniyle yüksek fiyatlı telefonlara yöneldiğini ve bu durumun aileleri ciddi maddi yük altına soktuğunu belirtti. Bu durumu "Fabrikada 35 bin liraya çalışan baba, kızına 70 bin liralık telefon almak için kredi çekiyor" örneğiyle açıklayan Sansa, telefon alırken ihtiyaç ve bütçe dengesine dikkat edilmesi gerektiğinin önemini vurguladı.
“YENİ NESİL ÇIRAK YETİŞMİYOR”
Telefon tamirciliğinin geleceğiyle ilgili kaygılarını dile getiren Sansa, çırak bulamadıklarını belirtti. Sansa, gençlerin artık iş öğrenmek istemeyip hemen para kazanma eğiliminde olduklarını ifade etti. Bu sektörün devamlılığı için mesleki eğitimin desteklenmesi ve gençlerin bu alanlara yönlendirilmesi gerektiğini vurguladı.
Kaynak: Damla Dilmeç
Son Haberler
Güllü'nün ölümünde şok itiraf!
Bursa’da planlı elektrik kesintisi - 13 Aralık 2025 Cumartesi
Bursa’da yağışsız havada gökkuşağı sürprizi