Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

Bursa’da sıfır kilometre araçta sorun! Dava açtı

Bursa’da ikamet eden bir araç sahibi, büyük umutlarla aldığı Peugeot 308 GT model otomobilinin defalarca arıza yapmasıyla hukuk mücadelesi başlattı. Henüz 500 kilometrede başlayan teknik sorunların peşini bırakmaması üzerine aracı 20'den fazla kez servise götürmek zorunda kalan vatandaş, otomobilin “ayıplı mal” olduğunu öne sürerek değiştirilmesi talebiyle dava açtı.

Haber Giriş Tarihi: 08.08.2025 11:38
Haber Güncellenme Tarihi: 08.08.2025 11:39
Kaynak: İHA
Bursa’da sıfır kilometre araçta sorun! Dava açtı

Bursa’da yaşayan 53 yaşındaki Sezgin Balcı, Mart 2023’te sıfır kilometre olarak satın aldığı Peugeot 308 GT model otomobilde yaşadığı arızalar nedeniyle firmaya dava açtı. Aracın daha 500. kilometresinde fren sisteminde arıza meydana geldi ve yapılan kontrollerde müşür arızası tespit edildi. Serviste onarım yapılan araç için Balcı’nın değişim talebi ise reddedildi. Bayi, sorunu 4 ücretsiz bakım ve 5 yıllık garanti teklif ederek çözmeye çalıştı. Ancak ilerleyen süreçte araçta stop lambalarının sönmemesi, sıcak havalarda ekranların çalışmaması, rot ayarlarının bozulması gibi yeni problemler ortaya çıkınca Balcı, hukuki yollara başvurdu.

25 yıl otomotiv sektöründe çalıştığını belirten Balcı, bu tür arızaların sıfır bir araç için kabul edilemez olduğunu ve aracının bugüne kadar 20'den fazla kez servise gittiğini söyledi.

‘BALTAYI TAŞA VURDULAR’

Oğlunun da İtalya'da otomobil tasarımı eğitimi aldığını vurgulayan Balcı "Araç 2023 Mart ayında aldık. 500 kilometrede farklı arızalar çıkmaya başladı. Bayiye sorduğumda ise müşür arızası olduğunu ilettiler fakat ben arızanın müşür olmadığını biliyordum. Aracın değişimini talep ettim, yasal yollara başvuracağımı söylediğimde bile kabul etmediler. Peugeot Baykar şubesine gittim bu seferde araca 4 ücretsiz bakım ve 5 yıl garanti vereceklerini söyleyip bu şekilde konuyu kapatmaya çalıştılar. 60 bin kilometreye geldiğinde araç yağ eksiltti ve motor arızası verdi yolda kaldım. Çekici ile yine aynı şubeye çekip son ücretsiz bakım hakkım olan 4. bakımı kullandım fakat bundan sonrada motor arızaları devam etti, ilk gittiğimde akü bitmiş dediler aküyü değiştirdiler sonrasında aynı arıza tekrar etti ve bu seferde bobin arızası dediler bobini değiştirdiler fakat bu da işe yaramadı aynı arıza yine devam ediyordu. Sonrasında konvektör olduğunu söylediler temizlik ve bakım yapıldı, konvektör değiştirildi 90 bin liralık parça olduğunu söylediler, garanti kapsamında değişimi yapıldı. Bir gün sonra aynı arıza yurt dışına çıktığımda tekrarladı yolda kalmadım bu sefer ama arıza hala devam ediyor. İkame araç verip aracımın Baykar'a çekileceğini söylüyorlar fakat ellerinde ikame araç yok 10 gündür onlardan haber bekliyorum. Çekicilerin söylediğine göre benim aracımın aynısından sürekli servise çektiklerinin bilgisini aldım. Araç 2 yıl sürede yeni logo olmasına rağmen üretimden kaldırıldı. Aracım toplamda 4 sefer bakıma girdi bunun yanında 20'nin üzerinde servise girişi oldu 28 yıldır otomotiv sektöründeyim birden fazla farklı araba kullandım ve oğlumda İtalya'da otomotiv sektöründe tasarımcı. Baltayı taşa vurdular diyebiliriz" dedi.

Balcı, aracının "ayıplı mal" olduğunu iddia ederek yaşadığı sorunların giderilmesi için Peugeot’a karşı dava açtı ve otomobilinin bedelinde yeni bir araçla değiştirilmesini istedi.

Kaynak: İHA

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar (0)
logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.