Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

Bursa’da çocuk edebiyatı için güçlü adımlar atıldı

Bursa’da, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli doğrultusunda temel eğitimde çocuk edebiyatının önemini artırmaya yönelik önemli bir çalıştay düzenlendi. Uluslararası Murat Hüdavendigar Anadolu İmam Hatip Lisesi ev sahipliğinde yapılan çalıştayda, akademisyenler, öğretmenler, öğrenciler ve veliler bir araya gelerek çözüm önerileri geliştirdi.

Haber Giriş Tarihi: 01.05.2025 13:32
Haber Güncellenme Tarihi: 01.05.2025 13:35
Muhabir: Nagihan ER
Bursa’da çocuk edebiyatı için güçlü adımlar atıldı

Bursa, eğitimde çocuk edebiyatının gücünü artırmaya yönelik önemli bir etkinliğe ev sahipliği yaptı. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli doğrultusunda yapılan çalıştay, Uluslararası Murat Hüdavendigar Anadolu İmam Hatip Lisesi'nde gerçekleştirildi. Eğitim camiasının önemli isimlerinin katılım gösterdiği bu etkinlik, temel eğitimde çocuk edebiyatının yerini güçlendirmeyi hedefliyor.

Çalıştaya, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nden 6 akademisyen ve Bursa'nın farklı branşlarından 90 öğretmen, 8 veli ve 8 öğrenci katıldı. Katılımcılar, belirlenen temalar üzerinden 10 ayrı masada grup çalışmaları yürüterek, çocuk edebiyatı alanındaki gelişim için çeşitli çözüm önerileri geliştirdi.

Çalıştay süresince yürütülen masa çalışmaları, yazılı ve dijital ortamda kayıt altına alındı. Elde edilen veriler, temel eğitimde çocuk edebiyatının daha verimli hale getirilmesi adına, Bursa İl Eylem Planı'na dönüştürülerek, yeni dönem için öneriler sunulacak.

Bursa İl Millî Eğitim Müdürü Dr. Ahmet Alireisoğlu, açılış konuşmasında çocukların kitapla kurduğu ilişkinin önemine dikkat çekti. Yeni Maarif Modeli çerçevesinde, çocukların eğitim sürecinde daha aktif bir rol almasının hedeflendiğini belirten Alireisoğlu, “Çocukların kitap okuması, okuduğu kitabı sevmesi çok önemli. Ancak bu süreci artık yalnızca bireysel çabalarla değil, sistematik ve disiplinli bir şekilde yönetmek zorundayız. Bu nedenle öğretmenlerin profesyonel bakış açısıyla çocuk edebiyatına yön vermesi büyük önem taşıyor” ifadelerini kullandı.

Alireisoğlu ayrıca, akademisyenler ve sahada görev yapan öğretmenlerin aynı platformda buluşmasını çok değerli bulduğunu ifade ederek, bu birlikteliğin alana katkı sağlayacağını vurguladı.

Çalıştayın sonunda, katılımcılar arasında yapılan paylaşımlar ve tartışmalar doğrultusunda, temel eğitimde çocuk edebiyatının daha etkili bir şekilde kullanılabilmesi adına çeşitli öneriler geliştirildi.

Kaynak: Nagihan ER

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar (0)
logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.