Hava Durumu

Paylaşım yapmadan önce 4 saniye düşünün!

Yazının Giriş Tarihi: 28.02.2022 06:30
Yazının Güncellenme Tarihi: 28.02.2022 11:59

Bursa Büyükşehir Belediyesi, dün rutin belediyecilik işlerinin dışında, dikkat çeken bir buluşmaya imza attı. Sosyal medyanın tanınan isimleri,Yeni Nesil Dijital Medya Buluşmaları etkinliğinde Bursalılarla bir araya geldi.

***

Aslında...

Basın daveti bize ulaştığında şaşırmıştım. Biz gazeteciler; Merinos AKKM’nin en büyük toplantı salonu olan Osmangazi’de genelde siyasi parti buluşmaları, önemli yatırım tanıtımları veya bir pop starın konseri gibi devasa organizasyonlara alışkınızdır. ‘Dijital medya' gibi çoğumuzun kulağına 'gayri ciddi’ gelen bir alanla ilgili programa kaç kişi katılır ki?’ diye düşündüm, yanılmışım...

***

İlk konuşmacı, Nişantaşı Üniversitesi İletişim Bölüm Başkanı Dr. Özlem Tuğçe Keleş, dijital mecranın doğru kullanımıyla ilgili oldukça faydalı bilgiler verdi. Salonu dolduran Z Kuşağı temsilcilerine, dezenformasyon ve infodemi gibi kavramların açıklanması oldukça değerliydi. ‘İleti paylaşımdan önce 4 saniye düşünün’ nasihati ise bence hayat kurtarır cinsten bir uyarı olarak not alındı. Yapılan bir araştırma, bu yolu deneyenlerin yüzde 80’inin paylaşımından vazgeçtiğini ortaya koyuyormuş!

Sonrasında sahneye çıkan Acun medya Akademi Dijital Satış Direktörü Afgan Rasulov ise dijital mecranın içerik üreticilere hayallerinin ötesinde bir dünyanın kapılarını açabileceğini kendi üzerinden verdiği örnekle aktardı.

***

Etkinliğin baş aktörü olan sosyal medya fenomenler; Safa Sarı, Alper Rende ve Doğan Kabak’ı orta yaş ve üzeri çoğu kişi tanımaz.

Ancak...

Her üç isim de salonu dolduran -çoğu gençlerden oluşan- kalabalık tarafından ‘fenomenlere yakışır' tezahüratlarla karşılandı. Fenomenlerin içten, esprili ve zeka kokan cümlelerle sunduğu bilgi paylaşımlarına,salondakilerin yönelttiği sorular da ‘samimi’ bir katkı sağladı.

***

Yaklaşık 5 saat süren etkinlik deyim yerindeyse su gibi aktı.

Sonuç olarak...

Gerçekleşen organizasyona olan yoğun ilgi, geleceğimiz olan gençlerin sosyal medyayı yaşamının odağına koyduğunun göstergesiydi.

Ayrıca...

Ülkemizde 70 milyonun üzerinde aktif sosyal medya kullanıcısı olduğu dikkate alındığında; Artık dünyamızın gerçeği olan dijital mecranın, etkili ve faydalı bir şekilde kullanılması adına, böyle buluşmaların artarak devam etmesi gerektiğine ‘matbu yayıncılık’ zihniyetinde bir gazeteci olarak ikna oldum.

Yükleniyor..
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.