Hava Durumu

Bursagaz'dan faturalarla ilgili açıklama geldi

Yazının Giriş Tarihi: 16.05.2020 06:30
Yazının Güncellenme Tarihi: 16.05.2020 06:30

Dünkü yazımda...

Bursa'daki nisan ayı doğal gaz faturalarının vatandaşların beklediğinden daha yüksek geldiğine değinmiştim.

Konuyla ilgili sorular yönelttiğim Bursagaz'dan da, beklediğimiz yanıtların bir türlü gelemediğini yazmıştım.

O yanıtlar dünkü yazımızın ardından elime ulaştı.

***

Bursagaz'a yönelttiğim, "Son faturalandırma dönemi (Nisan ayı) hangi tarihleri kapsamaktadır? Diğer ayki faturalardan gün fazlalığı var mı?" soruma şu yanıt geldi:

"Faturalandırma dönemleri, her aboneye göre farklılık göstermektedir. Bahsettiğiniz son dönemi baz alacak olursak bazı müşterilerimizin faturalandırma dönemi 6 Nisan'da başlayıp sonraki 1 ayı kapsayabileceği gibi, 10 Nisan itibarıyla 1 ayı kapsayacak şekilde faturalandırması yapılan müşterilerimiz de bulunmaktadır. Bursagaz olarak ay boyunca sayaç okuma faaliyetimizi sürdürerek abonelerimize faturalarını ulaştırıyoruz.

Bildiğiniz gibi Enerji Piyasası Düzenleme Kurulu (EPDK) Müşteri Hizmetleri Yönetmeliği'nin 48'inci maddesinde; "Doğalgaz dağıtım şirketi, mekanik sayaç kullanan abonelerin sayaç endekslerini müşteri bazında bir önceki okuma tarihine göre artı-eksi beş günden fazla sapma olmayacak şekilde, aylık okur" denilmektedir. Bu mevzuatta belirtilen sınırlar içinde faturalarda iş gücü planlamasından dolayı gün değişiklikleri olabilmektedir. Diğer tüm dağıtım şirketleri gibi bizim de iş yapış kurallarımız bellidir ve tüm faaliyetlerimizi Türkiye'de enerji piyasasını düzenleyici kurum olan EPDK'ya raporlayarak sürdürüyoruz."

"Nisan ayı faturasında ekstra bir ücret alındı mı?" soruma ise yanıtları şu oldu:

"Bildiğiniz gibi Bursagaz olarak, Bursa'da doğalgaz dağıtım hizmeti veriyoruz. Bizden hizmet alan abonelerimize, belirlenmiş birim fiyatlar üzerinden, kullandıkları doğalgaz kadar faturalandırma yapıyoruz. Bunun dışında aldığımız bir ekstra ücret bulunmamaktadır."

Fatura okunma gününde değişiklik yok, ekstra ücret de yok peki vatandaş neden bu duruma isyan ediyor?

İşte bu noktada Bursagaz'a şu soruyu yönelttim...

"Koronavirüs salgını nedeniyle evlerde olmamızın bu duruma etkisi var mıdır?"

Yanıtları şöyle oldu:

"Evde geçirilen sürenin artması, hava sıcaklığının düşük seyretmesi (Örneğin; Bursa'da nisan ayı için son 5 yılın sıcaklık ortalaması 14 derece iken bu yılın nisan ayı 12,6 derece olarak gerçekleşmiştir) gibi sebepler, hanelerin doğalgaz kullanım oranlarında artışa neden olabilir."

***

Bursagaz'ın sorularıma verdiği yanıtlar bu şekilde...

Fakat...

Vatandaşlar tarafından yazım üzerine yapılan yorumlar ise faturaların önceki aylara oranla, kullanıma göre yüksek geldiği yönünde.

Bu yorumların aksi ispatlanmadıkça, iddiadan öteye gitmeyeceğini söylemeliyim.

Çünkü...

Enerji şirketlerini, T.C. Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) denetliyor. Elbette ki gerekli incelemeler de EPDK tarafından düzenli olarak yapılıyordur.

Şayet Bursagaz usulsüz bir durum işlemişse, İGDAŞ'ta olduğu gibi mutlaka ortaya çıkartılacaktır.

Bursagaz'a bu soruları sormamdaki amaç; vatandaşın faturasıyla ilgili kafasında kestiremediği karanlık noktalara ışık tutmaktır.

Umarım...

Ödediğiniz ağır faturalardan sonra, bu yanıtlar içinizi biraz hafifletmiştir.

Yükleniyor..
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.