İnsan demek yol açan demek, Anne ve veli kimliğimle, çözüme odaklanarak bir yol arıyorum bende. Bursa eğitiminin yetkililerine bazı soruları sormaya vatandaş olarak hakkım olduğunu düşünüyorum.
Takip ettiğimiz kadarıyla son zamanlarda Bursa'da bazı şeyler pek de iyi gitmiyor gibi.
Özellikle de proje okullarına öğretmen atama konusunda son zamanlarda ciddi sorunlar yaşandığı kulağımıza geliyor ve veliler olarak bizzat etkileniyoruz. Milli Eğitim Bakanlığı'nın yüksek seviyede akademik beklentisi olan öğrenciler için kurguladığı özel program ve proje uygulayan okullar, maalesef bu dönemde üvey evlat muamelesi görüyor. Velilerden, öğrencilerden ve eğitim camiasından aldığımız bilgiler bize gösteriyor ki, çocuklarımızın büyük umutlarla tercih ettiği proje okulları şu sıralar bulduğu yüksek motivasyonlu öğretmeni almakta zorlanıyor. Anladığımız kadarıyla sorunun temel kaynağı da yetkili makamların yaklaşım ve uygulamaları. İşin uzmanlarına sorup öğrendiğimiz kadarıyla mevzuat hükümleri , proje okul müdürlerinin öğretmen teklifi ve valilik oluru ile öğretmen eksiğini gidermeyi emrediyor. Bu okulların kadrolu öğretmen alımları da yine öğretmenlerin tercihi ve okul müdürlerinin teklifi yoluyla Milli Eğitim Bakanlığı onayı ile yapılıyor.
Şimdi ortada çok açık iki hüküm ve uygulama emri varken eğitimin Bursa ayağında bu işlemler neden hızla çözümlenmiyor? Bildiğimiz ve çeşitli kaynaklardan öğrendiğimiz kadarıyla proje okullarının talep ettiği öğretmenlerin görevlendirilmesinde bazı sorunlar yaşanıyor. Oysa öğrenciler yüksek seviyede sınav puanıyla bu okullara yerleşti. Okul yöneticileri de birlikte çalışabileceği, projeler üretebileceği, kurslar yapabileceği; kısacası rutinin dışına çıkacak motivasyonda öğretmenleri talep ederken Milli Eğitim yetkilileri buna destek olmak varken neden yokuş yapıyor ya da engel oluyor?
Ben de bir anneyim ve veliyim. Benim çocuğum Bursa'nın gözde semtlerinden Nilüfer'deki bir proje okulunda eğitim görüyor.
Okulumuzdan ve yürütülen çalışmalardan memnunuz. Okulumuzun son 3 yılda ortaya koyduğu yükseliş hızı ve tercih edilirliği, yapılan işlerin doğruluğunu ortaya koyuyor aslında.
Bugün de bu olumsuzluğu değil, okulumuzda ve okullarımızda olan güzel şeyleri dile getiriyor olmayı isterdim, fırsat buldukça tabii ki güzel işleri de yazıp söylüyoruz. Ancak okulların açılış tarihi olan 9 Eylül'den bu yana Nilüfer gibi bir ilçede hem de bir proje okulunda Fizik, Kimya, Biyoloji gibi ana derslere ait öğretmenler hala görevlendirilmemiş ve bu dersler boş geçmektedir. Veliler olarak okul yönetimine soruyoruz, yönetmelik çerçevesinde belirtilen takvimde öğretmen tekliflerini yaptıklarını ve resmi sürecin sonlanmasını beklediklerini söylüyorlar. Bir öğretmen görevlendirme sürecinin bir aydan fazla sürmesi akıl alır gibi değil. Çocuklarımızın dersleri boş geçerken uygulanan hiçbir prosedür makul değildir. Ancak her ne hikmetse ya da sorun her neredeyse bilemiyorum öğretmenlerimiz hala gelmedi.
Boş geçen dersleri telafi etmeye çalışan okul yönetimine ve bu sorunu en az kayıpla atlatmak için ellerinden geldiğince telafi dersleri yapan öğretmenlere teşekkür ediyorum. Ancak geçici çözümler bir yere kadar iş görür.
Veli olarak öğrencime disiplinli olmaktan sorumluluklarını yerine getirmekten bahsederken bu akışı nasıl yöneteceğimi nasıl bir cevapla dönüş yapacağım konusunda biraz akıl tutulması yaşamaktayım. Bizler çocuklarımıza, öğrencilerimize örnek teşkil ederek onları yetiştiriyoruz.
Nilüfer İlçe ve Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü yetkililerinden talebimi yüksek sesle bu köşeden dile getiriyorum: Lütfen bir an evvel bu sorunu çözün ve çocuklarımızın öğrenme kayıplarını giderin!