Okullar açıldı, evde değişim başladı!

Meltem Sungurlu 12 Eylül 2021 Pazar, 07:30

Yüz yüze eğitim 2021-2022 eğitim-öğretim yılı için başladı.Artık evlerimizde okul havası esmeye başladı.Okul çağı çocukları tatil ardından,uzaktan eğitimin ardından yoğun bir alışma evresinden geçiyor.Tatil sürecimizdeki uyku düzeni,yemek düzeni ve alışkanlıklar tamamen değişti.Özellikle bu değişim konusunda acele etmekte fayda var.Okul esintisini evlerde düzen oluşturarak hissetmeliyiz.Evde herkesin dahil olacağı kuralları oluşturmalıyız. Televizyon ve tablet kullanımını sınırlandırıp rutin olan yatma düzeni ve okuma saati oluşturmalıyız.

Biliyoruz ki uyku beynin gıdasıdır. Çocukların zeka kapasitelerini arttırmaktadır. Az uyku okul performansına zarar verir. Araştırmalar, yüksek notların, erken yatmak ve yeterli uyumak ile arasında bir bağlantı olduğunu gösteriyor.Ayrıca yine araştırma verileri yeteri kadar uyuyan çocukların duygularını ve davranışlarını daha kolay kontrol ettiğini ve arkadaşlarıyla, öğretmenleriyle daha az çatışma yaşadığını sunmaktadır.

Yatma saatlerini rutin haline getirelim.Böylece bedenimizin biyolojik uyku saatini belirlemesine imkan veririz.

Öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesi ve hafızaya kaydedilmesi için mutlaka kaliteli uykuya ihtiyaç duyarız.Bedenimizin biyolojik uyku saatini oluşturabildiğimizde kaliteli uykuya geçiş yapabiliriz.

Her gün aynı saatlerde aynı rutinler ile uykuya geçiş yapmalıyız.

Yatmadan en az 1 saat önce şekerli yiyecekler tüketmemelerini sağlayalım.

Uyku öncesinde tv ve tablet kullanmamalarına dikkat etmeliyiz.(Uyku öncesi ekran kullanımı sinir sistemini uyararak uyku kalitesini bozar ve uykuya dalışı zorlaştırır.)

Yatmadan önce loş bir ışıkta zihni yormayacak içerikli kitaplar okumak uykuya geçişi kolaylaştıracaktır.

Okul günleri, günde 2 saat az uyuyan bir çocuğun haftada 10 saat az uyuduğunu düşünürsek yorgun,sinirli ve huysuz olabilmesi muhtemel olacaktır. Uykusuzluğun kişinin psikolojisi üzerinde birçok olumsuz etki yaptığı kanıtlanmıştır.Öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesi ve hafızaya kaydedilmesi için mutlaka kaliteli uykuya ihtiyaç duyulduğunuunutmayalım.